Wat klopt er niet in de brochures/internet

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Wat klopt er niet in de brochures/internet

Bericht door Ron UP » do 05 jul 2012, 15:04

Vrucht schreef:
Ron UP schreef: Maar wel goed dat je volgehouden hebt en dat je in je gelijk gesteld word, petje af hiervoor!!
Nobody f*cks with "the vrucht" :-)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Hatchback
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 16:51

Re: Wat klopt er niet in de brochures/internet

Bericht door Hatchback » za 07 jul 2012, 18:26

Vrucht schreef:Twee weken geleden een klacht ingediend bij PON. Onderstussen mijn rechtsbijstand gevraagd voor mijn "rechten".
De rechtsbijstand geeft aan dat je een grote kans hebt dat je in je recht staat om compensatie te vragen voor de missende opties en verkeerde voorstelling van het onderhoud.

Vandaag belde de dealer dat ze via PON de klacht hebben doorgekregen. Jullie zullen het niet geloven maar ik ben schijnbaar de 1e! die hier een officiele melding van maakt.
Het is inmiddels bij PON geescaleerd naar de rayonmanager die hier een oplossing voor moet verzinnen.

De dealer was ook niet op de hoogte van de missende opties en verkeerd voorgestelde onderhoudsinterval. De dealer geeft aan dat er geen Long-life motor in de UP! zit en dat PON verkeerde informatie verstrekt.

Het is nu wachten op bericht van de rayonmanager die via de dealer een oplossing gaat aanbieden.

wordt vervolgt :P
Vanmorgen zat ik het Serviceplan door te lezen van de Up die ik eergisteren ophaalde. Direct al viel me op dat er stond dat de auto na 1 jr of na 15k Km voor onderhoud moet komen. Ik had in gedachten dat hij een longlife service zou moeten hebben. Op de sticker met Wagengegevens moet bij 4 een Pr-nr staan. QG1 staat voor longlife service. QG0, QG2, of QG3 staan voor Tijd- of afstandafhankelijke Service.

Op de sticker in mijn boekje staat geen van deze codes. Daarop heb ik de werkplaats van de dealer gebeld. Medewerker keek bij mijn autogegevens en vertelde dat die een Tijd- of afstandafhankelijke Service moet ondergaan.
Ik zal nog kijken wat voor olie is meegeleverd. Er ligt een fles in de kofferbak, die standaard is meegeleverd.

Verkoper kan een mail van me verwachten.
Ik rij meestal Hi :roll: in m'n uppie
Oops ik bedoel in m'n Hi uppie :mrgreen:

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Wat klopt er niet in de brochures/internet

Bericht door eas » za 14 jul 2012, 15:44

Vrucht hoe staat het er mee ?

En ik heb zojuist ook maar een briefje gestuurd naar pon
Laatst gewijzigd door eas op za 14 jul 2012, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Vrucht
Forum newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 13 jun 2012, 18:49

Re: Wat klopt er niet in de brochures/internet

Bericht door Vrucht » za 14 jul 2012, 19:37

Ola allen,

Ff snel een bericht uit een zonnig oort aan de middelandse zee.

Ik heb een mooie regeling kunnen treffen met pon. Ik zal niet op de details ingaan omdat ik dat niet chique vind en iedereen moet zelf beslissen wanneer en met wat hij tevreden is als hij gecompenseerd wil worden.

Ik ben er dus uit en zal na mn vakantie gaan genieten van mn eerste dag in mn up!

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Wat klopt er niet in de brochures/internet

Bericht door Up&Go » za 14 jul 2012, 19:58

Vrucht schreef:Ola allen,

Ff snel een bericht uit een zonnig oort aan de middelandse zee.

Ik heb een mooie regeling kunnen treffen met pon. Ik zal niet op de details ingaan omdat ik dat niet chique vind en iedereen moet zelf beslissen wanneer en met wat hij tevreden is als hij gecompenseerd wil worden.

Ik ben er dus uit en zal na mn vakantie gaan genieten van mn eerste dag in mn up!
Maar waar moet een mens dan aan denken als je over compensatie spreekt? Ik bedoel het zijn ook geen grote tekortkomingen toch?

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Wat klopt er niet in de brochures/internet

Bericht door eas » za 14 jul 2012, 20:03

Vrucht schreef:Ola allen,

Ff snel een bericht uit een zonnig oort aan de middelandse zee.

Ik heb een mooie regeling kunnen treffen met pon. Ik zal niet op de details ingaan omdat ik dat niet chique vind en iedereen moet zelf beslissen wanneer en met wat hij tevreden is als hij gecompenseerd wil worden.

Ik ben er dus uit en zal na mn vakantie gaan genieten van mn eerste dag in mn up!
mag wel met een pbtje hoor , ik hou wel voor me
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Wat klopt er niet in de brochures/internet

Bericht door dubbel-UP! » za 14 jul 2012, 21:08

Vrucht schreef:Ola allen,

Ff snel een bericht uit een zonnig oort aan de middelandse zee.

Ik heb een mooie regeling kunnen treffen met pon. Ik zal niet op de details ingaan omdat ik dat niet chique vind en iedereen moet zelf beslissen wanneer en met wat hij tevreden is als hij gecompenseerd wil worden.

Ik ben er dus uit en zal na mn vakantie gaan genieten van mn eerste dag in mn up!
Een reactie aan de mede forummers die je veel info hebben verschaft kan echter geen kwaad hoor!!!! :?
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Vrucht
Forum newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 13 jun 2012, 18:49

Re: Wat klopt er niet in de brochures/internet

Bericht door Vrucht » za 28 jul 2012, 19:11

Met het vaststellen van het bedrag kwam pon met het argument, als de geeiste compensatie te hoog is, is het voor pon goedkoper om de verkoop de ontbinden en de auto in de normale voorraad op te nemen. Ze kunnen zich nog steeds beroepen op zet en drukfouten...... Hierdoor is het niet mogelijk om hoge bedragen te verwachten.
Ik heb een extra korting gekregen op de leverprijs van de up! Het was niet mogelijk om bv opties bij dealer te bedingen omdat de compensatie direct bij pon vandaan komt en niet bij de dealer.
Om een idee te geven over welk bedrag we het hebben, tussen de 200 en 500 euro.

Ik hoop dat hiermee wat meer duidelijk is geworden.

Gebruikersavatar
IjZeL
Forum newbie
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:17

Re: Wat klopt er niet in de brochures/internet

Bericht door IjZeL » vr 10 aug 2012, 23:56

Ik lees hier dat de Up geen longlifemotor zou hebben, maar net bij het oliepeilen zag ik bij mijn Mii een sticker onder de kap met een waarschuwing dat ik longlifeolie moet gebruiken!? Is die sticker dan ook verkeerd?
Seat Mii - Style Sport Tornadorood - 60,00PK - Wegwijsmiep - Armsteun (in bestelling)

Vrucht
Forum newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 13 jun 2012, 18:49

Re: Wat klopt er niet in de brochures/internet

Bericht door Vrucht » za 11 aug 2012, 07:17

IjZeL schreef:Ik lees hier dat de Up geen longlifemotor zou hebben, maar net bij het oliepeilen zag ik bij mijn Mii een sticker onder de kap met een waarschuwing dat ik longlifeolie moet gebruiken!? Is die sticker dan ook verkeerd?

Ik zeg, das een mooie confrontatievraag voor je dealer.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Wat klopt er niet in de brochures/internet

Bericht door Marantz » za 11 aug 2012, 15:13

Vreemd, want als het inderdaad geen longlife motor is mag er GEEN longlife olie gebruikt worden, die is te dun.
Ik lees net dat iedere 15000 de olie vervangen moet worden voor de UP, dat is dus geen longlife want dat is +-30000.
Dat hele gedoe met olie blijft een vette :o :shock:
Laatst gewijzigd door Marantz op za 11 aug 2012, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
IjZeL
Forum newbie
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:17

Re: Wat klopt er niet in de brochures/internet

Bericht door IjZeL » za 11 aug 2012, 15:39

Afbeelding

Maar dit is in een Mii, zou daar een andere motor inzitten dan een Up? vreemd...
Laatst gewijzigd door IjZeL op za 11 aug 2012, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Seat Mii - Style Sport Tornadorood - 60,00PK - Wegwijsmiep - Armsteun (in bestelling)

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Wat klopt er niet in de brochures/internet

Bericht door up! » za 11 aug 2012, 15:44

IjZeL schreef:Afbeelding

Maar dit is in een Mii, zou daar een andere motor inzitten dan een Up? vreemd...
Ja, zit er niet een 1.4 liter 4-cylinder in de Mii? De up! heeft een 1.0 liter 3-cylinder. Zit die ook in de zustermodellen??? :o :?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
IjZeL
Forum newbie
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:17

Re: Wat klopt er niet in de brochures/internet

Bericht door IjZeL » za 11 aug 2012, 15:45

Nee, de Mii heeft ook een 1.0 driepitter met 60PK
Seat Mii - Style Sport Tornadorood - 60,00PK - Wegwijsmiep - Armsteun (in bestelling)

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Wat klopt er niet in de brochures/internet

Bericht door Marantz » za 11 aug 2012, 16:37

Ik snap er geen fluit meer van, wel om de 15.000 terug voor onderhoud, maar er wel longlife olie in moeten gooien :o
Laatst gewijzigd door Marantz op za 11 aug 2012, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Wat klopt er niet in de brochures/internet

Bericht door up! » za 11 aug 2012, 16:48

CBdicX schreef:Ik snap er geen fluit meer van, wel om de 15.000 terug voor onderhoud, maar er wel longlife olie in moeten gooien :o
Nee hoor, dat moet niet. Maar je motor gaat er niet van stuk, dus het kan kennelijk wel. Maar het heeft niet zo veel zin als je toch geen verlengd onderhoudsinterval hebt...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Plaats reactie