automatische verlichting UPgrade

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
jesse_s93
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 07 apr 2017, 21:55

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door jesse_s93 » za 09 dec 2017, 21:51

Hier werkt het setje ook nog goed. Bewust ook geen instellingen veranderd. De coming/leaving home is een leuke toevoeging voor een non-bluemotion.

Een vraag die daar betrekking op heeft en die ik ook al een keer eerder heb gesteld is de vraag hoe je het alarm uit krijgt. Omdat de schakelaar eigenlijk gewoon dimlicht aanzet (ivm coming home), krijg je het alarm dat je je lichten aan hebt staan. Na 20 seconden zet de schakelaar dimlicht weer uit. Mocht iemand weten hoe je dat alarm uit kunt zetten, hoor ik het graag :)

Dave_M
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 12:31
Locatie: Gouda

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Dave_M » wo 24 jan 2018, 11:53

mark64 schreef: Hoe denk je er tot dus ver over? Werkt prima, +-30 euro goed besteed. De lampen gaan keurig aan bij het inrijden van een tunnel en gaan vervolgens vanzelf weer uit.

Ik hoop dat jullie mijn ervaringen interessant vonden en dat je er misschien wat wijzer van bent geworden.
Tnx! ik kwam deze dingen ook op Aliexpress tegen, ik had alleen niet het idee dat het zou werken. Aangezien jij me er van overtuigd heb dat het dus degelijk is heb ik het maar ook gelijk besteld, niet al te veel geld voor een extra luxe lijkt mij.
VW Move Up! bluemotion 2012 44kW

Dave_M
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 12:31
Locatie: Gouda

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Dave_M » za 03 feb 2018, 18:07

hey, ik heb de schakelaar vandaag binnengekregen, geprobeerd de knop er af te trekken om de ring te vervangen, maar krijg het er voor geen mogelijkheid af, zelfs met een theedoek en potopener voor wat leverage, heb jij daar ook zoveel moeite mee gehad?
VW Move Up! bluemotion 2012 44kW

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door TwitNour » za 03 feb 2018, 18:35

Ik moest erg hard trekken maar hij kwam er wel af uiteindelijk.

Dave_M
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 12:31
Locatie: Gouda

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Dave_M » wo 07 feb 2018, 14:01

Misschien wel een belangrijke update voor degene die overweegt om dit product aan te schaffen. Het ziet er naar uit dat de verkoper zijn product heeft geupdate en dus de knop niet meer losgemaakt kan worden, en dus de ring (waarop "auto", etc. op staat) niet meer vervangen kan worden. (wel vreemd dat ze dan alsnog een losse ring meeleveren)

Ik heb dus mijn schakelaar kapot getrokken na deze een klein beetje opgewarmt te hebben (in de hoop dat ik hem dan wel los zou krijgen) dus nu gaat de verkoper mij een nieuw product versturen met de correcte ring van tevoren geplaatst.

Dit is wat de verkoper mij schreef na wat contact gehad te hebben:
Dear friends
Thank you for your photo, the same updated version, the item cannot be unplugged
I will change the item for you, okay?
Please send me a project photo, okay?
We will send you another version, which can be installed directly
Looking forward to your reply, thank you, the best regards!
Dus, als je deze upgrade overweegt, mijn advies: neem eerst even contact op met de verkoper.
VW Move Up! bluemotion 2012 44kW

Gerhard583
Forum newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: do 08 feb 2018, 22:40
Locatie: Enschede

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Gerhard583 » za 10 feb 2018, 22:22

Zijn de ervaringen nog steeds goed van de gebruikers hier van? Zit zelf namelijk te twijfelen hierover
Seat mii chill out 2013 wit(orgineel maar meestal zwart)

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door GuidoUp » zo 25 feb 2018, 14:22

Ik zit ook te denken om deze te gaan bestellen.... die van eBay
Mark nog altijd tevreden????
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door arnout84 » zo 25 feb 2018, 16:56

GuidoUp schreef:Ik zit ook te denken om deze te gaan bestellen.... die van eBay
Mark nog altijd tevreden????
Ik heb er nog een te koop!

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Bertjuh » zo 25 feb 2018, 18:12

Bevalt die van jouw nog steeds Arnoud? Heb deze ook maar ffies gekocht namelijk.. :mrgreen:
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door GuidoUp » zo 25 feb 2018, 18:13

arnout84 schreef:
GuidoUp schreef:Ik zit ook te denken om deze te gaan bestellen.... die van eBay
Mark nog altijd tevreden????
Ik heb er nog een te koop!
Privé berichtje
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door GuidoUp » vr 16 mar 2018, 21:40

https://youtu.be/8D-AkuQiJe4" onclick="window.open(this.href);return false;
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door GuidoUp » vr 16 mar 2018, 21:41

https://youtu.be/eGQ3_UVFPbw" onclick="window.open(this.href);return false;
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

jbrink
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 30 apr 2018, 10:03

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door jbrink » do 31 mei 2018, 06:49

Goedemorgen allemaal,

Graag zou ik een update krijgen van de mensen die de nieuwe verlichtingsschakelaar nog gebruiken in de Up, of deze nog werkt en welke versie er dan gebruikt is (eBay vs AliExpress). Graag ontvang ik dan ook een nieuwe link om hem te bestellen. Zoals ik het nu begrijp werkt de eBay versie beter dan de AliExpress versie, klopt dat?

Groeten,
Jauke

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door TwitNour » do 31 mei 2018, 14:27

Het exemplaar dat ik heb komt van eBay maar wordt niet meer verkocht, er zijn wel duizend anderen die vergelijkbaar zijn denk ik. Echter had ik er wel een probleem mee. Bij mij ging mistachterlicht samen met dimlicht aan, en dat is natuurlijk niet goed. Ik heb hem er weer uit gehaald en een nieuwe gekocht van Arnout, maar ik heb deze nog steeds niet geïnstalleerd aangezien ik de originele unit er niet meer uit krijg....

Gebruikersavatar
FUP!
Forum newbie
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:59

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door FUP! » do 31 mei 2018, 14:44

jbrink schreef:Goedemorgen allemaal,

Graag zou ik een update krijgen van de mensen die de nieuwe verlichtingsschakelaar nog gebruiken in de Up, of deze nog werkt en welke versie er dan gebruikt is (eBay vs AliExpress). Graag ontvang ik dan ook een nieuwe link om hem te bestellen. Zoals ik het nu begrijp werkt de eBay versie beter dan de AliExpress versie, klopt dat?

Groeten,
Jauke
Hallo Jauke,

Ik gebruik beiden nog (zowel eBay als AliExpress) en beiden werken nog prima. Mijn ervaring is wel dat de eerste (eBay) iets fijner en acurater werkt en daarnaast ook completer is. Denk hierbij aan extra ringen, een betere handleiding en een lampje die aangeeft dat alles werkt. Deze is hier te vinden.
White High! UP!|DAB+|AP|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: OZ Superturismo WRC Matt Black|Winter: Ronal R38

Black High! EcoUP!|DAB+|Sun Roof|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: VW E-UP! Blade|Winter: VW Spoke Grey

Gebruikersavatar
FUP!
Forum newbie
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:59

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door FUP! » do 31 mei 2018, 14:46

TwitNour schreef:Het exemplaar dat ik heb komt van eBay maar wordt niet meer verkocht, er zijn wel duizend anderen die vergelijkbaar zijn denk ik. Echter had ik er wel een probleem mee. Bij mij ging mistachterlicht samen met dimlicht aan, en dat is natuurlijk niet goed. Ik heb hem er weer uit gehaald en een nieuwe gekocht van Arnout, maar ik heb deze nog steeds niet geïnstalleerd aangezien ik de originele unit er niet meer uit krijg....
Nadat je de knop hebt ingedrukt en gedraaid, even het geheel zijwaarts heen en weer wrikken. Dan komt ie over die haakjes heen waarmee ie vast zit.
White High! UP!|DAB+|AP|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: OZ Superturismo WRC Matt Black|Winter: Ronal R38

Black High! EcoUP!|DAB+|Sun Roof|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: VW E-UP! Blade|Winter: VW Spoke Grey

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door TwitNour » do 31 mei 2018, 16:55

FUP! schreef:
TwitNour schreef:Het exemplaar dat ik heb komt van eBay maar wordt niet meer verkocht, er zijn wel duizend anderen die vergelijkbaar zijn denk ik. Echter had ik er wel een probleem mee. Bij mij ging mistachterlicht samen met dimlicht aan, en dat is natuurlijk niet goed. Ik heb hem er weer uit gehaald en een nieuwe gekocht van Arnout, maar ik heb deze nog steeds niet geïnstalleerd aangezien ik de originele unit er niet meer uit krijg....
Nadat je de knop hebt ingedrukt en gedraaid, even het geheel zijwaarts heen en weer wrikken. Dan komt ie over die haakjes heen waarmee ie vast zit.
Ik heb alles geprobeerd, het zit muur en muurvast. Ik heb zelfs met mijn arm langs de stuurkolom geprobeerd om de unit er van achter uit te duwen in combinatie met trekken vanuit de voorzijde, geen beweging in te krijgen.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door Xanderv » vr 01 jun 2018, 08:33

Maar je kunt dus wel de knop indrukken en draaien. Het zal ook bijna wel want zo moest de knop er ook in.
Heel raar dat het niet meer wil!
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

jbrink
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 30 apr 2018, 10:03

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door jbrink » vr 01 jun 2018, 09:41

Hartelijk dank voor de reacties! Ik heb de eBay versie besteld van de link. Gisteren al even geprobeerd de orginele eruit te krijgen, maar dat ging ook niet vanzelf. Heeft iemand tips hoe ik het linker dashboard paneel er soepel af krijg? Waar te beginnen met wrikken / trekken?

jesse_s93
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 07 apr 2017, 21:55

Re: automatische verlichting UPgrade

Bericht door jesse_s93 » vr 01 jun 2018, 10:37

Daar hoef je niks voor te doen met het dashboard. Als je de volgende stappen volgt, komt hij er met gemak uit.

1. Zet de schakelaar op 0
2. Druk de schakelaar naar binnen (het dashboard in)
3. Draai de schakelaar, terwijl je deze indrukt, naar rechts toe.
4. Trek de schakelaar uit het dashboard.

Plaats reactie