Parkeersensoren voorkant

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
FUP!
Forum newbie
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:59

Parkeersensoren voorkant

Bericht door FUP! » ma 26 jun 2017, 12:46

Aangezien ik dagelijks op veel plekken met betonnen bielzen en hoge stoepranden parkeer zit ik te denken aan een nieuw projectje, namelijk het plaatsen van parkeersensoren aan de voorkant. Ik weet dat sommigen het door de korte neus volstrekt overbodig vinden, maar ik denk dat het wel degelijk van meerwaarde kan zijn. Daarnaast kun je nooit teveel projectjes hebben lopen ;)

Ben benieuwd wie er al ervaring heeft met het inbouwen en gebruik van zoiets, op welke auto dan ook. Waar sluit je bijvoorbeeld de signaaldraad op aan? Heb in het verleden wel eens dergelijke sets ingebouwd, maar dan alleen in de achterbumpers van een aantal wagens.

Op dit moment heb ik nog een (goedkoop) setje liggen, zo'n universeel zwart setje dat de meesten wel kennen. Deze zou alleen mooi zijn in de zwarte grillrand, waardoor ze niet of nauwelijks te zien zijn. Echter ga ik liever meer richting de manier van Richter, zoals in de foto te zien is.
Bijlagen
16871372951_02e78d1b51_z.jpg
White High! UP!|DAB+|AP|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: OZ Superturismo WRC Matt Black|Winter: Ronal R38

Black High! EcoUP!|DAB+|Sun Roof|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: VW E-UP! Blade|Winter: VW Spoke Grey

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Parkeersensoren voorkant

Bericht door damianw26 » ma 26 jun 2017, 19:13

Een parkeersensor ziet geen hoge stoepranden als je die niet op de bumperlip monteert?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Parkeersensoren voorkant

Bericht door Autheo » ma 26 jun 2017, 19:24

Lijkt me met sensoren aan de voorkant wel dat je behoorlijk afstand van je voorganger moet houden bij de stoplichten ;)

Gebruikersavatar
FUP!
Forum newbie
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:59

Re: Parkeersensoren voorkant

Bericht door FUP! » di 27 jun 2017, 10:57

damianw26 schreef:Een parkeersensor ziet geen hoge stoepranden als je die niet op de bumperlip monteert?
Nee klopt, denk dat ik ze daarom ook zo veel mogelijk onderin wil plaatsen, in de zwarte rand onder de plek waar de mistlampen zitten. Dan zie je ze ook niet zitten.
White High! UP!|DAB+|AP|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: OZ Superturismo WRC Matt Black|Winter: Ronal R38

Black High! EcoUP!|DAB+|Sun Roof|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: VW E-UP! Blade|Winter: VW Spoke Grey

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Parkeersensoren voorkant

Bericht door damianw26 » di 27 jun 2017, 22:24

Aah ben benieuwd naar je ervaringen
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie