Wederom problemen panoramadak!!

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Wederom problemen panoramadak!!

Bericht door damianw26 » zo 14 mei 2017, 20:24

Hallo allemaal,

Toen ik mijn up net had in mei 2015 deed het panoramadak het prima, maar een paar dagen later ging ie van de een op de andere dag vreemd doen. Het ging als volgt:
Je zette de knop op dicht, vervolgens ging het dak dicht en daarna weer open automatisch, na 3x hetzelfde fenomeen deed het dak uiteindelijk helemaal niets meer en heeft de dealer de gehele dakmotor onder garantie vervangen, alles werkte tot nu toe (2 jaar later) prima.

Maar nu zit er weer een (minder erge) storing in het dak van de een op de andere dag:
Zodra ik het dak open heb gehad en de knop weer op sluiten zet, gaat het dak dicht en dan automatisch op de kantelstand. Het maakt niet uit wat je met de knop doet, het dak gaat steeds volledig dicht en weer automatisch op kantelstand. Ik dacht zelf dat er iets tussen zat maar dat blijkt niet zo te zijn... Met de sleutel het dak bedienen gaat ook niet goed, er gebeurt dan precies hetzelfde, tenzij je hem iedere x 1 cm laat zakken dan gaat ie uiteindelijk wel zo goed als dicht, houd je de knop echter lang ingedrukt dan gaat ie weer automatisch op de kantelstand...

Maar wat zou dit kunnen zijn, weer een nieuwe dak motor nodig? En hebben meer mensen hier ooit problemen mee gehad? Op naar de dealer morgen dan maar..
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Wederom problemen panoramadak!!

Bericht door blastaway » zo 14 mei 2017, 21:01

Das een raar probleem. Nog niet gehad. Wel dat hij af en toe een keer even lijkt te haperen door slechte smering, maar verder niets. Je hebt toch 2 jaar garantie op reparaties. Wellixht nog aanspraak op maken?

Overigens merk je wel kwaliteitsverschil tussen de xc en de mii. In de xc voelt alles veel solider aan mbt het dak. Bij de mii denk ik altijd: pfieuw, het is weer open of dicht.

Laat je de auto met open dak buiten staan? Of toch in de garage?
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Wederom problemen panoramadak!!

Bericht door damianw26 » zo 14 mei 2017, 21:25

Gaat vlekkeloos open en dicht, nog net als nieuw eigenlijk. Auto staat binnen, dak is zo goed als dicht maar niet 100%. Geen idee of die garantie er is/coulance, maar daar verwacht ik vw kennende niks van..
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wederom problemen panoramadak!!

Bericht door TwitNour » ma 15 mei 2017, 00:07

blastaway schreef:Das een raar probleem. Nog niet gehad. Wel dat hij af en toe een keer even lijkt te haperen door slechte smering, maar verder niets. Je hebt toch 2 jaar garantie op reparaties. Wellixht nog aanspraak op maken?

Overigens merk je wel kwaliteitsverschil tussen de xc en de mii. In de xc voelt alles veel solider aan mbt het dak. Bij de mii denk ik altijd: pfieuw, het is weer open of dicht.

Laat je de auto met open dak buiten staan? Of toch in de garage?
Je hebt officieel geen garantie op reparaties die binnen de garantieperiode zijn uitgevoerd. Dat is althans iets waar ik in ieder geval niet op mocht rekenen bij mijn dealer, want 'garantie op garantie bestaat niet'. Het ging hierbij overigens niet om een panoramadak. Vaak laten ze het wel onder de coulance vallen.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Wederom problemen panoramadak!!

Bericht door damianw26 » ma 15 mei 2017, 12:03

We gaan het zien, blijft natuurlijk raar dat er alweer een storing in zit, zo ontzettend veel open en dicht doe ik hem niet, zou zo'n dak trouwens ook gewoon tegen moeten kunnen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Wederom problemen panoramadak!!

Bericht door blastaway » ma 15 mei 2017, 13:31

Ik heb hem juist gekozen vanwege het dak. Bij elk zonnestraaltje gaat ie open!
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Wederom problemen panoramadak!!

Bericht door damianw26 » ma 15 mei 2017, 16:56

Ja ik gebruik het ook graag, maar bedoel meer dat ik niet 30.000km per jaar dag in dag uit in de auto zit en het dak open dicht doe ;) . Het is niet gelukt naar de dealer te gaan vandaag, woensdag waarschijnlijk wel tijd
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Wederom problemen panoramadak!!

Bericht door blastaway » ma 15 mei 2017, 18:24

Ik hoor graag de vervolgactie. Mijne ging net bijna dicht en weer helemaal open. 2e keer wel dicht.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Wederom problemen panoramadak!!

Bericht door damianw26 » di 16 mei 2017, 12:09

Ik stapte net in de auto om naar de dealer te gaan en je raad het natuurlijk al: niks meer aan de hand. Of je hem met de sleutel dicht doet of via de knop, welke stand dan ook hij gaat dicht en niet weer automatisch op de kantel stand. Best handig een auto die zichzelf repareert ;)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Wederom problemen panoramadak!!

Bericht door blastaway » di 16 mei 2017, 12:27

Ja, maar is toch iets niet helemaal ok.
Moet het dak overigens ook gesmeerd worden? Zo ja, weet je waarmee?
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Wederom problemen panoramadak!!

Bericht door damianw26 » di 16 mei 2017, 15:18

Ik hoop dat hij het blijft doen nu. Geen idee of het gesmeerd moet worden, loopt na 2 jaar nog vlekkeloos zonder stuiteren of wat
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie