Coming Home / Leaving home

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Martijn93B
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 21:02

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door Martijn93B » wo 15 mar 2017, 21:28

Harrynak63 schreef:Het was zover. Het pakketje arriveerde met PostNL.
Module even aangesloten en getest omdat ik benieuwd was of alles functioneerde en in tegenstelling tot wat anderen beweren werkt alles als een zonnetje. Ook de mistlampen voor en achter!
De verkoper beweerde een originele schakelaar te leveren, maar als dit een originele schakelaar is ben ik Khadaffi. Alle stickers die er ooit op zaten zijn er af gepeuterd en ook de afwerking is niet als origineel. Absoluut niet slecht, maar niet origineel als je het mij vraagt.

Toen alles maar netjes ingebouwd. De sensor heb ik in de hoek zitten van de voorruit. De A stijl bekleding even verwijderd, de kabel er achterdoor gepeuterd, dashboard op dat plekje even ontvet en sensor geplakt.

Ik moet de CH/LH tijden nog even afstellen en de gevoeligheid van de sensor schijnt ook instelbaar te zijn, maar het originele handleiding is in het chinees en de vertaalde engelse handleiding is heel summier. Dat laatste wordt dus nog even puzzelen.

Maar tot nu toe een tevreden mens.
Goedeavond, na wat zoekwerk uitgekomen op deze topic. Zit zelf al enige tijd te denken aan automatische verlichting met coming/leaving home functie. Nog steeds tevreden met deze set van AliExpress? Werkt deze set op elke Up!? Is het installeren en instellen makkelijk te doen?
Ik hoor graag :)

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door blastaway » wo 15 mar 2017, 21:43

Ja, ja en nog eens ja :mrgreen:
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
Harrynak63
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 01 nov 2016, 17:58

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door Harrynak63 » do 16 mar 2017, 07:55

Nog steeds tevreden met deze set van AliExpress? Werkt deze set op elke Up!? Is het installeren en instellen makkelijk te doen?
Zeker tevreden. Werkt als een zonnetje. Geen idee of het werkt op elke Up!, maar iedereen die ik er over heb gesproken beweert van wel.
Installatie is heel eenvoudig. Plug and Play. Kastje wegwerken is het meeste werk. Ook de laatste generatie past nog niet door het gat van de schakelaar.
Instellen van de tijden is goed beschreven en dus ook prima gelukt. Instellen van de sensorgevoeligheid is me nog niet gelukt.
High UP! Deep Black -- Executive (Airco + Fender Soundsysteem) -- Dynamic (16" triangle + privacy glass + zwarte hemelbekleding) -- Armsteun -- VAGcom -- Chrome mistlampringen -- LED DRL, mistlampen, kenteken en interieur

Martijn93B
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 21:02

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door Martijn93B » do 16 mar 2017, 17:04

Oké ik wordt enthousiast :) Echter heb ik geen mistlampen aan de voorkant maar deze nieuwe schakelaar heeft wel die functie. Dus twijfel een beetje of ik dat wil want zo straalt het er wel vanaf dat het niet origineel is...

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door blastaway » do 16 mar 2017, 17:45

Als je je daar druk om maakt zou ik het niet doen.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

vinie
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 29 jan 2017, 14:39

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door vinie » do 16 mar 2017, 18:31

blastaway schreef:Als je je daar druk om maakt zou ik het niet doen.
ik heb zelf ook geen mistlampen aan de voorkant. Kan dit afkeur geven bij apk? Of checken ze dit soort dingen niet?

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door blastaway » do 16 mar 2017, 21:16

Ze checken wel buiten als de lampen er op zitten moeten ze werken. Binnen maakt niet uit. Plak er een zwart stickertje over en zie je het zelf ook niet meer
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

WestR32
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 12:16

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door WestR32 » vr 28 apr 2017, 10:17

Ik heb sinds afgelopen week ook het aliexpress setje in de up gezet. Gekke is alleen dat de coming en leaving home via de dagrijlampen werkt, en niet via het dimlicht. Iemand anders hier ook ervaring mee of weet hoe dit op te lossen is?

WestR32
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 12:16

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door WestR32 » vr 28 apr 2017, 10:18

Mistlampen werken overigens zonder problemen. Dat probleem hebben ze dus verholpen.

Gebruikersavatar
FUP!
Forum newbie
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:59

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door FUP! » vr 28 apr 2017, 10:40

vinie schreef:ik heb zelf ook geen mistlampen aan de voorkant. Kan dit afkeur geven bij apk? Of checken ze dit soort dingen niet?
Bij de APK wordt gecheckt of de onderdelen die je hebt werken. Met andere woorden, heb je mistlichten voor, dan moeten deze werken. Heb je geen mistlichten voor, maar wel de instelling om deze aan te zetten door middel van de nieuwe knop, is er niks aan de hand. Ditzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor je achterruitenwisser. Deze ontbreekt bij mij en is dus geen afkeurpunt voor APK.
White High! UP!|DAB+|AP|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: OZ Superturismo WRC Matt Black|Winter: Ronal R38

Black High! EcoUP!|DAB+|Sun Roof|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: VW E-UP! Blade|Winter: VW Spoke Grey

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door lupocor » za 29 apr 2017, 07:56

vreemd.
van mijn vorige auto werkte de esp niet meer ,maar dit was geen apk afkeur.
volgens mij is het zo dat hetgene moet werken wat bij elke auto verplicht is.
mistlampen voor zijn niet verplicht dus hoeft ook niet te werken, ruitenwisser achter idem dito.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door Autheo » za 29 apr 2017, 08:29

Misschien kan ons forumlid Dennuus hier wat duidelijkheid in geven, omdat hij beroepsmatig alles van de APK zal weten. Maar ik als leek weet alleen dat het soms ingewikkeld in elkaar zit, vooral bij verlichting. Zo was op mijn oude kampeerwagen een 'achteruitrijdlicht' geplaatst, maar dat kon vanzelfsprekend niet via de versnellingsbak worden ingeschakeld. Daar zat gewoon een schakelaartje voor met handbediening. Maar dat is dus APK afkeur. Eigenlijk wel logisch, want als je hem vergeet uit te zetten... Ik heb het gelukkig heel simpel op kunnen lossen door onder het handbediende knopje de tekst 'Kampeerlicht' te plakken. Tja, kampeeruitrusting staat dan weer los van de APK. Handig, die verlichting als je in het donker achter je campertje in je stoeltje wil zitten lezen ;)

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door JoVe » za 29 apr 2017, 10:52

Ik weet nog iets van vroeger met los geplaatste (achteruitrij) lichten.
Er werd een soort schakelaar gemonteerd achter de klok en tussen je km teller kabel.
Zodra je achteruit reed ging dan de (achteruitrij) lamp branden.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

DONRozeboom
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 18 jul 2016, 23:19

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door DONRozeboom » za 29 apr 2017, 21:23

Heeft iemand toevallig een up-to-date link voor het CH/LH setje wat van AliExpress gebruikt is? De link op de eerste pagina geeft aan dat hij niet gevonden kan worden.

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door blastaway » za 29 apr 2017, 22:33

Ik bedenk me net bij lezen bovenstaande:

Ik had in mijn v70 al 2 jaar een defecte rechter mistlamp. Elk jaar goedgekeurd. Heel vreemd dus....

Ow ja en een link naar een setje zou ik ook graag hebben.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door Guy » zo 30 apr 2017, 13:52

DONRozeboom schreef:Heeft iemand toevallig een up-to-date link voor het CH/LH setje wat van AliExpress gebruikt is? De link op de eerste pagina geeft aan dat hij niet gevonden kan worden.

ik heb deze onlangs gemonteerd.

WestR32
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 12:16

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door WestR32 » ma 01 mei 2017, 14:55

Guy schreef:ik heb deze onlangs gemonteerd.
En werkt jou coming/leaving home via het dimlicht of via je dagrijverlichting?

jesse_s93
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 07 apr 2017, 21:55

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door jesse_s93 » ma 01 mei 2017, 22:26

Ik ben wel geïnteresseerd in die set waar Guy naar verwijst. Hoe bevalt ie? En werken de mistlichten gewoon met deze set?

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door Guy » di 02 mei 2017, 08:45

jesse_s93 schreef:Ik ben wel geïnteresseerd in die set waar Guy naar verwijst. Hoe bevalt ie? En werken de mistlichten gewoon met deze set?
mistlichten doen het gewoon. coming home/leaving home via dagrijverlichting.

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door blastaway » di 02 mei 2017, 08:57

Prima. Besteld.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Plaats reactie