Coming Home / Leaving home

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Harrynak63
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 01 nov 2016, 17:58

Coming Home / Leaving home

Bericht door Harrynak63 » zo 29 jan 2017, 13:00

Hallo,

Iemand ervaring met het inbouwen van een coming home / leaving home module in de UP!

Na het lezen van het forum hier kwam ik terecht bij Hendriks Electrical Solutions. Daar ben ik een paar maanden mee bezig geweest, maar om een lang verhaal kort te maken heeft hij een probleem met het produceren van de printjes in zijn module en heeft ie er eigenlijk weinig zin meer in om dit op te lossen.

Nu ben ik op zoek naar een alternatief.
- Iemand die zijn up weg doet en de module wil verkopen of gewoon een module heeft liggen?
- Iemand die ervaringen heeft met een alternatief en de inbouw er van of een bedrijf dat dit doet?

Het betreft dus een module voor coming home/leaving home en automatische verlichting inschakeling.
Ik hoor het graag van jullie.
High UP! Deep Black -- Executive (Airco + Fender Soundsysteem) -- Dynamic (16" triangle + privacy glass + zwarte hemelbekleding) -- Armsteun -- VAGcom -- Chrome mistlampringen -- LED DRL, mistlampen, kenteken en interieur

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door arnout84 » zo 29 jan 2017, 22:59

Look what I found on AliExpress
http://s.aliexpress.com/mie2MVV7" onclick="window.open(this.href);return false;

Plug and play...

Gebruikersavatar
Harrynak63
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 01 nov 2016, 17:58

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door Harrynak63 » ma 30 jan 2017, 18:46

Bedankt voor het linkje. Even een mailtje gestuurd of ie ook geschikt is voor de UP!
Dat staat namelijk nergens vermeld.
Iemand ervaring met dergelijke setjes?
High UP! Deep Black -- Executive (Airco + Fender Soundsysteem) -- Dynamic (16" triangle + privacy glass + zwarte hemelbekleding) -- Armsteun -- VAGcom -- Chrome mistlampringen -- LED DRL, mistlampen, kenteken en interieur

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door Guy » ma 30 jan 2017, 20:02

op het duitse upsociety is een flink topic te vinden

http://www.upsociety.de/index.php/Threa ... %C3%BCsten" onclick="window.open(this.href);return false;

how to met uitleg

http://www.upsociety.de/index.php/Threa ... C3%BCsten/" onclick="window.open(this.href);return false;

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door arnout84 » ma 30 jan 2017, 20:47

Harrynak63 schreef:Bedankt voor het linkje. Even een mailtje gestuurd of ie ook geschikt is voor de UP!
Dat staat namelijk nergens vermeld.
Iemand ervaring met dergelijke setjes?
Geschikt voor zo'n beetje alle VW en Seat's

Heel goed setje, alleen je mistlampen werken niet meer met deze zet

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door arnout84 » ma 30 jan 2017, 20:48

Ik heb hem er zelf ook in zitten

Gebruikersavatar
Harrynak63
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 01 nov 2016, 17:58

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door Harrynak63 » wo 01 feb 2017, 17:42

Wederom bedankt voor de reakties en de info (kende het Duitse UP! forum nog niet).

Ik heb ook een exemplaar besteld. De betreffende aanbieder beweert dat het de laatste (sterk verbeterde) versie is van de module en de sensor. Ik hecht niet bijzonder veel waarde aan deze woorden, maar misschien werkt het mistlicht hier wel mee.
Ik laat me verrassen.
Tevens levert ie een originele schakelaar mee in plaats van een "fake". Er is anders bar weinig origineel spul uit China afkomstig, maar zoals gezegd, ik laat me verrassen.
Ik hou jullie op de hoogte.
High UP! Deep Black -- Executive (Airco + Fender Soundsysteem) -- Dynamic (16" triangle + privacy glass + zwarte hemelbekleding) -- Armsteun -- VAGcom -- Chrome mistlampringen -- LED DRL, mistlampen, kenteken en interieur

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door blastaway » wo 01 feb 2017, 18:16

Wil je ons inderdaad op de hoogte houden van je ervaringen. Ik heb er ook oren naar namelijk.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door arnout84 » wo 01 feb 2017, 19:34

Harrynak63 schreef:Wederom bedankt voor de reakties en de info (kende het Duitse UP! forum nog niet).

Ik heb ook een exemplaar besteld. De betreffende aanbieder beweert dat het de laatste (sterk verbeterde) versie is van de module en de sensor. Ik hecht niet bijzonder veel waarde aan deze woorden, maar misschien werkt het mistlicht hier wel mee.
Ik laat me verrassen.
Tevens levert ie een originele schakelaar mee in plaats van een "fake". Er is anders bar weinig origineel spul uit China afkomstig, maar zoals gezegd, ik laat me verrassen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Dit is het nieuwe model, deze kun je programmeren met je lichtschakelaar. De oude moest je programmeren met jumpers op de zijkant. En de oude was huge!! Deze is mooi compact.

Hij komt plug and play uit de doos, zit een goede Engelse handleiding bij. De bijgeleverde lichtschakelaar is van het type Golf/Polo en zijn vaak gewoon originele.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door arnout84 » wo 01 feb 2017, 19:35

En nee, je mistlamp zal niet werken.

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door blastaway » wo 01 feb 2017, 19:51

Doelen jullie op de aliexpress link? Werken na installeren de mistlichten niet meer, of werkt de CH niet over de mistlampen?
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
Harrynak63
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 01 nov 2016, 17:58

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door Harrynak63 » wo 01 feb 2017, 19:51

En nee, je mistlamp zal niet werken.
Bedoel je de mistlamp achter of de mistlampen voor? Werkt de bochtenverlichting nog wel?

In geval van de mistlamp achter geen enkel probleem. Ik kan me het moment niet meer herinneren dat ik het mistachterlicht heb gebruikt.
Ik erger me compleet kapot aan bestuurders die met nog een zicht van 300m mistachterlicht voeren. Erger nog, 2 mistachterlichten soms!
Wanneer is het zicht hier nu <50m?
Ik rijd zelf 60.000 km per jaar en kan me zoals gezegd het moment niet meer herinneren. Laat staan vrouwlief met haar 5000 km per jaar.
Laatst gewijzigd door Harrynak63 op wo 01 feb 2017, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
High UP! Deep Black -- Executive (Airco + Fender Soundsysteem) -- Dynamic (16" triangle + privacy glass + zwarte hemelbekleding) -- Armsteun -- VAGcom -- Chrome mistlampringen -- LED DRL, mistlampen, kenteken en interieur

Gebruikersavatar
Harrynak63
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 01 nov 2016, 17:58

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door Harrynak63 » wo 01 feb 2017, 19:53

Doelen jullie op de aliexpress link? Werken na installeren de mistlichten niet meer, of werkt de CH niet over de mistlampen?
@Blastaway: Ik ben niet de enige die een beetje verward is geraakt zie ik :D :D
High UP! Deep Black -- Executive (Airco + Fender Soundsysteem) -- Dynamic (16" triangle + privacy glass + zwarte hemelbekleding) -- Armsteun -- VAGcom -- Chrome mistlampringen -- LED DRL, mistlampen, kenteken en interieur

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door arnout84 » wo 01 feb 2017, 21:58

Bochten verlichting werkt, maar als je de mistlampen aan wilt zetten via de lichtschakelaar werken ze niet. Zowel voor als achter.

Gebruikersavatar
Harrynak63
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 01 nov 2016, 17:58

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door Harrynak63 » wo 01 feb 2017, 22:02

Ok. Ik zie het wel. Enige puntje is de APK maar dat duurt nog jaren. Ff originele schakelaar weer terug dan.
High UP! Deep Black -- Executive (Airco + Fender Soundsysteem) -- Dynamic (16" triangle + privacy glass + zwarte hemelbekleding) -- Armsteun -- VAGcom -- Chrome mistlampringen -- LED DRL, mistlampen, kenteken en interieur

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door TwitNour » wo 01 feb 2017, 23:01

Is het de mistlampen voor of achter? Als alleen voor het niet doet, dan maakt dat niet uit voor de APK, want die zijn niet verplicht. Achter wel inderdaad.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door arnout84 » do 02 feb 2017, 07:11

Ja even wisselen voor de APK, is minuutje werk

Gebruikersavatar
Harrynak63
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 01 nov 2016, 17:58

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door Harrynak63 » vr 24 feb 2017, 10:24

Het was zover. Het pakketje arriveerde met PostNL.
Module even aangesloten en getest omdat ik benieuwd was of alles functioneerde en in tegenstelling tot wat anderen beweren werkt alles als een zonnetje. Ook de mistlampen voor en achter!
De verkoper beweerde een originele schakelaar te leveren, maar als dit een originele schakelaar is ben ik Khadaffi. Alle stickers die er ooit op zaten zijn er af gepeuterd en ook de afwerking is niet als origineel. Absoluut niet slecht, maar niet origineel als je het mij vraagt.

Toen alles maar netjes ingebouwd. De sensor heb ik in de hoek zitten van de voorruit. De A stijl bekleding even verwijderd, de kabel er achterdoor gepeuterd, dashboard op dat plekje even ontvet en sensor geplakt.

Ik moet de CH/LH tijden nog even afstellen en de gevoeligheid van de sensor schijnt ook instelbaar te zijn, maar het originele handleiding is in het chinees en de vertaalde engelse handleiding is heel summier. Dat laatste wordt dus nog even puzzelen.

Maar tot nu toe een tevreden mens.
High UP! Deep Black -- Executive (Airco + Fender Soundsysteem) -- Dynamic (16" triangle + privacy glass + zwarte hemelbekleding) -- Armsteun -- VAGcom -- Chrome mistlampringen -- LED DRL, mistlampen, kenteken en interieur

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door Guy » vr 24 feb 2017, 11:24

oooh geinig, top dat de mistlampen het wel gewoon doen. misschien toch ook maar bestellen. :lol:

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Coming Home / Leaving home

Bericht door arnout84 » vr 24 feb 2017, 12:07

Ik heb ook die gebruiksaanwijzing liggen en daar staat in hopeloos slecht Engels in dat er iets met de mistlampen is, maar even goed lezen straks :)

Plaats reactie