EPC?

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Charlie
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: za 05 nov 2016, 14:15

EPC?

Bericht door Charlie » za 19 nov 2016, 13:14

Hoi, ik wil graag jullie advies, want ik heb zelf totaal geen verstand van auto's.

Gisterochtend toen ik mijn Up! probeerde te starten sloeg hij niet meteen aan, zoals normaal. In plaats daarvan stond de startmotor wel 10 seconden te draaien voordat de motor eindelijk aansloeg. Daarna deed de auto het verder normaal, dus ik op weg naar mijn eerste afspraak.
Terug van mijn eerste afspraak sloeg de motor meteen aan, maar nu ging het EPC-lampje branden, en het lampje van het start/stop-systeem ging knipperen. De auto deed het verder wel normaal.
Terug van mijn tweede en derde afspraak startte de motor meteen, geen lampjes die branden, alles weer normaal. Ook vanochtend startte de auto normaal.

Wat denken jullie, was dit gewoon een 'hikje' in het systeem, of is het toch verstandiger om het even na te laten kijken?

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: EPC?

Bericht door dennuus1 » za 19 nov 2016, 13:49

EPC is Electronic Power Control, zou dan betekenen dat er een storing is (geweest)

Ik zou het persoonlijk nog even aankijken, hoe hij het de komende dagen doet. Als het vaker voorkomt de auto even laten uitlezen.

vissered
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 16 nov 2016, 19:43
Locatie: nederweert

Re: EPC?

Bericht door vissered » za 19 nov 2016, 23:21

hmm klinkt als een accu die de geest gaat geven.
epc kan heel veel dingen betekenen maar zoals jij het uitlegt denk ik aan een zwakke accu.
mii/myself and eye

-bassie-
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 26 dec 2015, 22:21

Re: EPC?

Bericht door -bassie- » za 19 nov 2016, 23:26

voor zover ik weet betekend EPC nog altijd engine power control en wijst dit op een storing in het motormanagement systeem.

advies is om de auto even bij de dealer te laten uitlezen, misschien iets belangrijks of iets wat eenmalig is voor gekomen.

vissered
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 16 nov 2016, 19:43
Locatie: nederweert

Re: EPC?

Bericht door vissered » zo 20 nov 2016, 22:37

e.p.c. electronic power control
dit kan een kapotte zekering zijn maar ook i.d.d. je motormanagement.
maar meestal geeft je motormanagement een ander lampje.
engine power control lever wordt aangeduid met epcl.......
dont shoot me if i am wrong :oops:
mii/myself and eye

Charlie
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: za 05 nov 2016, 14:15

Re: EPC?

Bericht door Charlie » do 24 nov 2016, 12:07

Ik heb gebeld met de dealer. De monteur zegt dat het waarschijnlijk een eenmalige communicatiestoring was tussen verschillende onderdelen. Zolang het niet weer gebeurd gewoon doorrijden.

Plaats reactie