rare geluiden HELP

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
luchtbed123
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 04 jul 2016, 22:50

rare geluiden HELP

Bericht door luchtbed123 » ma 04 jul 2016, 22:54

hoi ik ben nieuw op forum
ik heb 2 vragen

als ik de auto start 3 sec als je weg rijd hoor je tackteck en dan is de geluid weer weg
maar is altijd als ik de auto start en 3 sec wegrijd
ik heb de auto tweedehands gekocht kilometer stand 60.000

de 2de vraag
ik hoor kraag bij de passagier deur voor hoor ik kraak steeds wat kun je hier aan doen

gr
slaap lekker :mrgreen:
luchtbed

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: rare geluiden HELP

Bericht door TwitNour » di 05 jul 2016, 00:13

Kun je een iets gedetailleerdere beschrijving geven van je probleem? Aan de hand van wat je beschrijft kan het aan alles liggen. Waar komt het geluid vandaan? Hoelang is het al? Kun je het nabootsen?

Gebruikersavatar
Up2Go
Donateur member
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 01 apr 2016, 10:03
Locatie: Noorden des lands

Re: rare geluiden HELP

Bericht door Up2Go » di 05 jul 2016, 07:08

Hoi luchtbed123,

Welkom op het forum.

Heb je ook dit gelezen?

Ik denk dat het de centrale deurvergrendeling is die er op gaat als je wegrijdt.

En je 2e vraag :? geen idee wat je hiermee bedoeld
Eenvoud, is beter dan 2 fout!

luchtbed123
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 04 jul 2016, 22:50

Re: rare geluiden HELP

Bericht door luchtbed123 » di 05 jul 2016, 12:06

TwitNour schreef:Kun je een iets gedetailleerdere beschrijving geven van je probleem? Aan de hand van wat je beschrijft kan het aan alles liggen. Waar komt het geluid vandaan? Hoelang is het al? Kun je het nabootsen?
Als ik de auto start en je rijd 3sec verder hoor je geluid onder de auto iets van 2 sec maar dat geluid is altijd als je auto start 3 sec dat je rijd komt die geluid de geluid duurt 2sec


De volgende vraag was dat de deur van de auto kraakt

yunus.1993
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:40

Re: rare geluiden HELP

Bericht door yunus.1993 » wo 09 nov 2016, 23:17

Hallo, ik heb een up met 84.000 km op de teller met bijgeluiden uit de versnellingsbak. Je kunt achterhalen of het het geluid uit de versnellingsbak komt door de motor te laten draaien in neutrale stand terwijl de auto stilstaat. Wanneer het geluid verdwijnt als je het koppelingspedaal intrapt, en weer te horen is wanneer je het koppelingspedaal laat opkomen, kun je constateren dat het geluid uit de versnellingsbak komt.

-bassie-
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 26 dec 2015, 22:21

Re: rare geluiden HELP

Bericht door -bassie- » za 19 nov 2016, 23:31

zijn meerdere mogelijkheden,

1 bij sommige auto`s hoor je de kleppen in het abs systeem even ratelen als je weg rijd dit is normaal.
Tevens kan het ook het geluid zijn van de auto lock bij het weg rijden, dit geluid kan je nabootsen door met de knop in je linkerportier de deuren op slot te doen.

2 schanier smeren dit veroorzaakt vaker geluiden bij het open en dicht doen.

@Yunus

Voor het geluid wat je hoort als de motor stationair draait zonder koppeling ingetrapt komt van de koppelingsplaat af hiervoor is sinds een half jaar een gemodificeerde koppelingsplaat uitgebracht.

jeantje
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 01 jun 2016, 15:01

Re: rare geluiden HELP

Bericht door jeantje » ma 12 dec 2016, 15:32

-bassie- schreef:zijn meerdere mogelijkheden,

1 bij sommige auto`s hoor je de kleppen in het abs systeem even ratelen als je weg rijd dit is normaal.
Tevens kan het ook het geluid zijn van de auto lock bij het weg rijden, dit geluid kan je nabootsen door met de knop in je linkerportier de deuren op slot te doen.

2 schanier smeren dit veroorzaakt vaker geluiden bij het open en dicht doen.

@Yunus

Voor het geluid wat je hoort als de motor stationair draait zonder koppeling ingetrapt komt van de koppelingsplaat af hiervoor is sinds een half jaar een gemodificeerde koppelingsplaat uitgebracht.
Bassie, kun je mij wat meer vertellen over die koppelingsplaat? En hoe kan ik die zelf laten plaatsen?

VageVagling
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 18:07

Re: rare geluiden HELP

Bericht door VageVagling » di 07 feb 2017, 15:24

-bassie- schreef: @Yunus

Voor het geluid wat je hoort als de motor stationair draait zonder koppeling ingetrapt komt van de koppelingsplaat af hiervoor is sinds een half jaar een gemodificeerde koppelingsplaat uitgebracht.
Valt toepassing van die gemodificeerde koppeling ook onder de dekking van fabrieksgarantie? Mijn Mii klinkt namelijk ook als een op hol geslagen koffiemolen als ik de auto stationair laat draaien zonder de koppeling in te drukken.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: rare geluiden HELP

Bericht door Tom Westendorp » di 07 feb 2017, 19:49

Denk het niet. Is een slijtageonderdeel.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

VageVagling
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 18:07

Re: rare geluiden HELP

Bericht door VageVagling » zo 12 feb 2017, 15:56

Geen fabrieksgarantie want slijtagedeel vind ik wel beetje kort door de bocht. Volgens mij is dit issue een van de meest besproken (comfort?)problemen van de drieling en zijn er bij sommige auto's al koppelingen vervangen na enkele maanden?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: rare geluiden HELP

Bericht door Tom Westendorp » zo 12 feb 2017, 16:07

Er zijn mensen geweest die echt problemen hadden. Maar omdat je auto een bijgeluid produceert gaat een dealer echt niet zomaar de koppeling vervangen. Hij rijdt verder toch goed? Mijn up! doet het ook maar zodra hij warm is is het afgelopen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

VageVagling
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 18:07

Re: rare geluiden HELP

Bericht door VageVagling » zo 12 feb 2017, 16:18

Mijn indruk is juist dat er regelmatig koppelingen zijn vervangen op basis van de klacht: 'maakt wel erg veel lawaai stationair, hoort dit wel zo?'
Als dat volgens jou niet zo is, maar juist op basis van échte technische problemen/storingen - I stand corrected.

Plaats reactie