Hitteschild

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Hitteschild

Bericht door damianw26 » vr 08 jul 2016, 14:09

Ik was m iedere 2-4 weken in de wasbox, en ook met de borstel die daar hangt, enkel op de motorkap heb ik een 3 tal zeer oppervlakkige krasjes, verder nog steeds erg strak (afgezien van de kras dan).
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: Hitteschild

Bericht door NoTVR » di 12 jul 2016, 19:51

Hitteschild bij mij waarschijnlijk gescheurd door het scheppen van grote hoeveelheden water tijdens de plensbuien. Plaatjes aluminium gezaagd, 4x8cm, gat in het midden deze met een tang zodanig gebogen dat ze de rondingen () van het hitteschild volgen. De randen naar buiten gebogen, dikke laag kit er op en vastschroeven. Sterker dan ooit.

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Hitteschild

Bericht door henri » do 04 jan 2018, 23:09

Ik heb een week of zes met een rammelend hitteschild rondgereden. Vanavond had ik de beschikking over een brug en heb zelf het schild vervangen. Wat een rust weer! Geen gerammel meer met starten en met laag in toeren achteruit rijden. Levensduur ervan was bijna zes jaar en net geen 100.000 km.

Het was voor mij de eerste reparatie buiten het standaard onderhoud aan mijn Up.

Vervanging stelde niet veel voor: achteras uit de veren hangen, dwarsdrager voor de achteras demonteren en de uitlaat uit de ophangrubbers halen was voldoende om het oude schild te kunnen verwijderen. Het nieuwe schild plaatsen was even vogelen, omdat ik dit zoveel mogelijk in zijn oorspronkelijke vorm wilde houden. Hopelijk houdt het nieuwe schild het ook weer deze tijd of langer vol zonder te gaan scheuren op de bevestigingspunten 8-)

Plaats reactie