Autohoes?

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
AJH
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: do 18 feb 2016, 00:51
Locatie: Fryslân

Autohoes?

Bericht door AJH » do 31 mar 2016, 18:13

Heeft iemand hier ook ervaring met een autohoes voor de up en co.?

Zoals ik eerder al eens heb aangegeven ga ik binnenkort naar Frankrijk, maar denk dat de up daar ook veel stil zal staan en het leek mij daarom verstandig dat ie niet altijd vol in de brandende zon zal staan daar (en heb ook niet altijd de tijd om hem te wassen en mogelijk staat ie ook veel onder bomen). Hiervoor lijkt het mij wel handig om zolang in de up niet gebruik hem maar onder een beschermhoes te zetten. Is hij tenminste ook niet 50 graden wanneer ik in stap wanneer ik hem wel eens nodig heb :P

Maar heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand andere ideeën hierover? Ik hoor het graag!
Mei freonlike groetnis,

Atte

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Autohoes?

Bericht door Autheo » do 31 mar 2016, 20:46

Dag AJH,
Ik heb wel in Nederland ervaring met een hoes, maar dan voor mijn camper. Ik weet dat ze van hetzelfde materiaal autohoezen hebben, dus even zoeken. Het is een 'ademende' hoes van het merk Carpoint. Het materiaal is uit 4 verschillende lagen opgebouwd, en laat geen vocht van buiten naar binnen door, maar wel van binnen naar buiten. De binnenkant heeft een zachte laag, die krassen voorkomt. De hoes beschermt tegen weersinvloeden, zowel regen als zon (UV).
Wel is altijd van belang om altijd eerst je auto te wassen, voordat je er een hoes over doet. Anders zorgt de combinatie van je hoes met het vuil alsnog voor krassen op je lak. Dus 'even vlug een hoes erover' zonder wassen is geen optie! Mijn camper staat van de herfst tot het voorjaar onder de hoes, en blijft kurkdroog doordat eventuele condens toch kan verdampen. Ook blijft het rubber (het is een oldtimer met nog in rubber gemonteerde ruiten) goed beschermd tegen de UV inwerking. Hoewel het de UV tegenhoud, wordt het in de brandende zon met een hoes er over toch nog wel warm, al scheelt het wel iets.
Koop nooit een hoes die niet 'ademt'! Die zijn hoogstens geschikt voor bescherming tegen stof bij het binnenstallen, maar buiten zijn ze funest voor de lak. Er zal altijd door de wind beweging in de hoes zitten, en dan krijg je lelijke schuurplekken. En buiten zul je altijd kans op condens hebben, alhoewel dat hoog zomer in zuid-frankrijk wel mee zal vallen.
Tip: als je de mogelijkheid hebt om op eigen terrein te parkeren, zou je ook kunnen overwegen om je up! onder een party-tent te parkeren. Dan kun je hem ook tussendoor gebruiken, en hem 'ongewassen' stallen. Veel plezier in Frankrijk!

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Autohoes?

Bericht door N!jntje » vr 01 apr 2016, 00:40

Theo zegt t precies goed! Al genoeg auto's gezien die een kras van een hoes hebben. 1 zandkorrel en t kan al raak zijn;)

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Autohoes?

Bericht door JoVe » ma 04 apr 2016, 16:04

Even de acties in de gaten houden bij o.a. Praxis/Gamma etc. voor een partytent met ramen. Aanbieding rond de 70 euro
en daar past wel een Upje in.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Autohoes?

Bericht door kgroot.nl » ma 04 apr 2016, 16:18

Heb nog een hoes liggen. dus als je er 1 zoekt geef ff een gil. is van Carpoint :)
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
AJH
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: do 18 feb 2016, 00:51
Locatie: Fryslân

Re: Autohoes?

Bericht door AJH » vr 08 apr 2016, 14:49

Iedereen bedankt voor de reacties!

Ik zal, wanneer ik in Frankrijk ben, even kijken wat ik ga doen. Met het wassen voor de hoes plaatsen had ik geen rekening gehouden, dus bedankt voor die mededeling!
Mei freonlike groetnis,

Atte

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Autohoes?

Bericht door JoVe » vr 08 apr 2016, 16:24

Een andere optie is 4 palen met snel beton in de grond en afdak van lichte golfplaten, dan heb je een soort carport.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Plaats reactie