werkplaatshandboek??

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
vwuppieTimmie
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 18:31

werkplaatshandboek??

Bericht door vwuppieTimmie » do 14 jan 2016, 21:04

Is er ergens een werkplaatshandboek voor de up te krijgen? Hetzij online of paperback?

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: werkplaatshandboek??

Bericht door lupocor » vr 15 jan 2016, 00:39

zekers.
wel in het duits maar oke.
http://www.ebay.de/itm/VW-Up-Band-297-/ ... SwaA5Wj6uH" onclick="window.open(this.href);return false;

guppie
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 24 okt 2014, 16:34

Re: werkplaatshandboek??

Bericht door guppie » za 23 jan 2016, 18:48

Ik heb het boek gekocht (25 euro bij verschillende aanbieders). (jets helfe ich mir selbst). http://vwupforum.nl/posting.php?mode=reply&f=7&t=5095#" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar de inhoud is teleurstellend.
Dit is geen werkplaatshandboek, het gaat maar zo'n 30% over de UP en verder geen duidelijke info.
Veel algemene info over gereedschap en de werking van bijvoorbeeld een moter, banden, hoe je een auto wast, hoe ABS werkt met als voorbeeld een andere auto, etc.
waar je hebt meer aan hebt is op de site erwin.volkswagen.de daar kan je voor een klein bedrag pdf'jes downloaden met veel meer info.

MvG Ron

BernardUp!
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 30 okt 2012, 22:05

Re: werkplaatshandboek??

Bericht door BernardUp! » zo 10 apr 2016, 22:41

hoi,

onze Up is binnenkort uit de garantie, kan ik eindelijk wer zelf sleutelen! :)

Helaas heeft Haynes.com (nog) geen manual van de Up, hun manuals zijn uitstekend (wel engelstalig).

Ik heb gezocht via google naar handboeken en kom dan uit bij o.a. http://www.emanualonline.com" onclick="window.open(this.href);return false; , het ziet er gelikt uit, maar om een of andere reden toch ff gecheckt via google "review emanualonline" en daar komen ze beroerd uit.
Heeft iemand een positieve ervaring met deze site en hun digitale manual over de Up??

Is er al een duidelijk onderhoudsschema bekend van de Up??

groeten,
Ben
Net geen HighUp! 5 deurs Candy White 75pk maps & more drive executive sound dynamic winter reserve-band

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1130
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: werkplaatshandboek??

Bericht door dennuus1 » ma 11 apr 2016, 17:16

Als je een werkplaats handboek nodig hebt om aan een Up te werken, zou ik mezelf toch wel even achter de oren gaan krabben.

Met enige technische kennis kun je een hoop.

Onderhoudsschema kan ik evt wel even opzoeken op het werk.

vwuppieTimmie
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 18:31

Re: werkplaatshandboek??

Bericht door vwuppieTimmie » di 12 apr 2016, 15:56

Gaat mij meer om positie van schroeven in dash e.d.. Van de week nog een blok uit een Audi r8 gerukt om de aircopomp te vervangen. sleutelen is het probleem niet. wil gewoon alles van dat barrrel weten.. haha

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: werkplaatshandboek??

Bericht door Tom Westendorp » wo 13 apr 2016, 10:35

Dan gewoon alles loshalen. Al doende leert men toch? :P
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1130
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: werkplaatshandboek??

Bericht door dennuus1 » wo 13 apr 2016, 11:33

Als je een motor van een r8 kan in/uitbouwen dan kun je ook wel een paar schroefjes van het dashboard van een upje vinden denk ik zo...

-bassie-
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: za 26 dec 2015, 22:21

Re: werkplaatshandboek??

Bericht door -bassie- » wo 13 apr 2016, 22:59

inderdaad van de week nog een dashboard van een up gedemonteerd, wijst zich vanzelf en stelt niks voor.

maar heel af en toe is het wel handig een handboek ja

vwuppieTimmie
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 18:31

Re: werkplaatshandboek??

Bericht door vwuppieTimmie » vr 15 apr 2016, 18:32

Dames/Heren. Het gaat niet zo specifiek om die paar schroefjes. Het is het totaalplaatje. Vroeger had je voor auto's nog echte werkplaatshandboeken. Ik zou dat voor de up gewoon graag zien. Tot aan welke draad wat doet. zoiets moet er toch gewoon compleet zijn?

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: werkplaatshandboek??

Bericht door Touchwood » vr 15 apr 2016, 19:25

Is er ook wel en van Volkswagen zelf daartoe gedwongen door de Europese Commissie. Zie:

https://erwin.volkswagen.de/erwin/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor een klein bedrag kan je daar zo'n 3500 pdf-paginas over je Up downloaden. Alle info tot de laatste bout en de laatste moer.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Plaats reactie