Rubber portier/raam

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
MiiZii
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 11:57

Rubber portier/raam

Bericht door MiiZii » ma 12 okt 2015, 17:22

Het valt me op dat van mijn recent verworven Mii het rubber dat onder het raam doorloopt (bestuurderskant) een beetje omhoog staat op het uiteinde.
Ik kan het wel terugduwen naar waar het hoort, maar dan komt het langzaam weer terug omhoog.
Het is niet echt opvallend, maar toch :ugeek:
Herkent iemand dit en kan ik er iets aan doen, of is dit nu eenmaal zo flexibel en daarom pech voor mij dat het wat loskomt?
Op de andere kant sluit de strip over voor en achterportier wel mooi strak op elkaar aan.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MiiZii op wo 14 okt 2015, 17:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Mii.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Rubber portier/raam

Bericht door N!jntje » ma 12 okt 2015, 18:32

ik heb op mijn achterportier een nieuwe erop laten zetten door de dealer. Dit kan ook met de voorkant :D waarschijnlijk is het plaatstaal waar het rubber omheen zit verbogen...

MiiZii
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 11:57

Re: Rubber portier/raam

Bericht door MiiZii » ma 12 okt 2015, 18:45

Dat laatste betwijfel ik. Het deel portier waar dit rubber op/om ligt is nog kaarsrecht.
Mii.

Gebruikersavatar
Ruben
Donateur member
Berichten: 165
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 22:11
Locatie: Zwolle

Re: Rubber portier/raam

Bericht door Ruben » ma 12 okt 2015, 19:43

In de rubberenstrip zit een plaatstalen strip. Deze strip erin kan iets buigen en knikken. Als deze keer verbogen is (bijvoorbeeld achter blijven haken met kleding etc). Past hij soms niet zo mooi meer aan de buitenkant zie je dat niet maar plaatstalen strip erin zit dan een knikje in. Ik dacht dat die strip echt een schijntje kost dus mocht je er aan storen kun je er zo een nieuwe bestellen en er op drukken. (van boven inklikken)
| High Up! | Blue | Blue Dashpad | Dynamic Triangle pakket (Zwarte hemel, Triangle velgen, Ramen 65% getint) | Drive pakket (Cruise Control, Boordcomputer, Parkeersensoren) | Maps&More | Fender soundsystem |

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Rubber portier/raam

Bericht door N!jntje » ma 12 okt 2015, 22:02

Ruben schreef:In de rubberenstrip zit een plaatstalen strip. Deze strip erin kan iets buigen en knikken. Als deze keer verbogen is (bijvoorbeeld achter blijven haken met kleding etc). Past hij soms niet zo mooi meer aan de buitenkant zie je dat niet maar plaatstalen strip erin zit dan een knikje in. Ik dacht dat die strip echt een schijntje kost dus mocht je er aan storen kun je er zo een nieuwe bestellen en er op drukken. (van boven inklikken)
Dankje voor de bevestiging maico ;)!

MiiZii
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 11:57

Re: Rubber portier/raam

Bericht door MiiZii » ma 12 okt 2015, 23:38

Sorry @Nijntje ik dacht dat je het over het plaatmateriaal van het portier zelf had ;-)

Er zit dus een soort strip in?



Ik neem aan dat een dergelijke kleinigheid geen garantiekwestie is ?
Mii.

Gebruikersavatar
Ruben
Donateur member
Berichten: 165
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 22:11
Locatie: Zwolle

Re: Rubber portier/raam

Bericht door Ruben » di 13 okt 2015, 22:17

Als er geen schade van buitenaf te zien is zou je het kunnen voorleggen bij je dealer.
| High Up! | Blue | Blue Dashpad | Dynamic Triangle pakket (Zwarte hemel, Triangle velgen, Ramen 65% getint) | Drive pakket (Cruise Control, Boordcomputer, Parkeersensoren) | Maps&More | Fender soundsystem |

MiiZii
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 11:57

Re: Rubber portier/raam

Bericht door MiiZii » wo 14 okt 2015, 13:11

Op zich valt het niet dermate op dat ik het á là minute zou willen vervangen, maar wat ik me wel afvraag:
Als ik het enigszins optil dan zie ik dat het een opening afdekt.
Loop ik hier nog risico mee wat vocht betreft of sluiten dit soort rubbers nooit helemaal strak af?
Laatst gewijzigd door MiiZii op wo 14 okt 2015, 17:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Mii.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Rubber portier/raam

Bericht door N!jntje » wo 14 okt 2015, 14:41

Klinkt heel flauw maar: als die goed erop zit dan loop je geen risico. Zowiezo is je raam afgesloten met een opstaand rubber. En dat kan eerder kwaad als die fout zit dan deze schacht.

MiiZii
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 09 okt 2015, 11:57

Re: Rubber portier/raam

Bericht door MiiZii » do 15 okt 2015, 15:31

Ik heb het nagevraagd. Garantie hierop: 30 dagen of 1000km na aflevering.
Bizar weinig natuurlijk. Mijn vorige auto heb ik 100.000 km gereden zonder dat een soortgelijke strip ooit is losgekomen.
Mii.

Plaats reactie