rugleuning stoel verwijderen

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Luxaflex
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 23:24

rugleuning stoel verwijderen

Bericht door Luxaflex » za 18 jul 2015, 20:48

Mischien een rare vraag, maar ik wil de rugleuning van mijn bijrijdersstoel verwijderen. Heeft iemand dit ooit al gedaan en weet hoe ik dit het beste kan doen? Desnoods wil ik heel de stoel eruit halen..
De reden is dat ik er voornamelijk alleen in rijd en hem daarnaast gebruik voor het surfen. Als die leuning eruit is kan ik mijn board(s) makkelijk er meenemen en mijn mountainbike erin gooiden :) Ik wil er een soort goedkope bestelauto van maken, haha.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: rugleuning stoel verwijderen

Bericht door DonkUp » zo 19 jul 2015, 09:36

Waarom haal je dan niet de hele stoel er uit? Dat is makkelijker dan alleen de leuning denk ik.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: rugleuning stoel verwijderen

Bericht door Gert » zo 19 jul 2015, 17:52

Ik vermoed dat luxaflex op zoek is naar een vlakke laadvloer, samen met de achterbank dan.

Voor het zitplaatsje zonder rug zal hij het niet doen lijkt me want dat is geen verantwoorde/legale zitplaats. Verder zal het ook handiger zijn om op het overblijvende zitvlak dingen te parkeren die je binnen handbereik wilt hebben. In plaats van dat die op de grond staan/liggen.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Luxaflex
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 23:24

Re: rugleuning stoel verwijderen

Bericht door Luxaflex » ma 20 jul 2015, 13:51

Klopt, met onderzitje heb je inderdaad een iets vlakkere laadvloer, vandaar dat ik het liefst alleen de rugleuning verwijder.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: rugleuning stoel verwijderen

Bericht door Gert » ma 20 jul 2015, 21:10

Als ik je wens had zou ik geloof ik het volgende doen.

1) De gehele bijrijdersstoel eruit halen en veilig opslaan.
2) a) Op de sloop een bijrijderstoel zoeken waar ik met de ijzerzaag de leuning vanaf zou zagen of als dat kan hem anderszins demonteren. Ofwel:
2) b) Op de plaats van de bijrijderstoel een kistje/kastje monteren dat ongeveer voldoet.

E.e.a. is ervan uitgaande dat de rugleuning niet gemakkelijk zonder schade verwijderd kan worden. Uiteraard weet ik niet of dat zo is of niet. Alleen als de rugleuning ook gemakkelijk weer gemonteerd zou kunnen worden zou ik demontage overwegen. Ik zou zelf het risico op schade aan zitvlak of leuning liever niet lopen.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

FunPlay
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 18:19
Locatie: Gem. Ede

Re: rugleuning stoel verwijderen

Bericht door FunPlay » di 21 jul 2015, 12:19

Gert schreef:2) b) Op de plaats van de bijrijderstoel een kistje/kastje monteren dat ongeveer voldoet.
.
Dit lijkt me de mooiste optie.

Blijft de bijrijdersstoel gewoon heel om later nog eens terug te plaatsen.
en je kan dit 'kistje' zo maken zoals je het zelf wil hebben.
Dus met extra bergruimte, opstaande rand zodat wat je erop legt niet meteen door de auto heen vliegt als je er iets op legt.
Antislip matje erop en gaan.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: rugleuning stoel verwijderen

Bericht door arnout84 » di 21 jul 2015, 14:42

Je zou eens kunnen informeren of er al onderdelen beschikbaar zijn van de "cargo" Up!
Bijlagen
image.jpg

Luxaflex
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 23:24

Re: rugleuning stoel verwijderen

Bericht door Luxaflex » zo 02 aug 2015, 08:17

Die Cargo UP is nog niet in productie volgens mij, toch? Dat ziet eruit als een ideaal karretje.

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: rugleuning stoel verwijderen

Bericht door Dixon » zo 02 aug 2015, 23:16

Het is een optie op de Skoda Citigo, wellicht onderdelen zoeken (andere stoel) en inbouwen?
Probleem opgelost en je kunt je stoel met een gerust hart gebruiken.
Bijlagen
Knipsel.JPG

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: rugleuning stoel verwijderen

Bericht door arnout84 » ma 03 aug 2015, 07:40

Volgens mij kan een 3-deurs stoel verder zakken met de rugleuning (logisch verhaal natuurlijk ook)

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: rugleuning stoel verwijderen

Bericht door JoVe » ma 03 aug 2015, 11:04

Dan is er ook nog het probleem van de air back op de bijrijdersstoel, die zul je moeten uitschakelen als je de stoel verwijderd.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Plaats reactie