Kosten reservewiel

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Kosten reservewiel

Bericht door Paulus » wo 09 mei 2012, 13:51

Omdat ik een voorraad auto heb gekocht, zat er geen reservewiel bij, deze was ook niet snel te leveren. Bij navraag betaal je dus ipv 45 euro via catalogus nu 245 euro voor een reservewiel + toebehoren. De spuitbus kit ruilen ze niet om.

Dit wordt dus maar een kitje (krik, bak e.d.) bij de dealer bestellen en een gebruikte stalenvelg met een gebruikte band kopen. Het klinkt krenterig, maar voor die enkele keer (hoop ik natuurlijk) dat je een een lekke band hebt is 245 euro een hoop geld.

Of heeft iemand nog tips/ ideeën?

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Kosten reservewiel

Bericht door Up-Jury » wo 09 mei 2012, 15:22

Ik zou dit niet accepteren, ik betaal gewoon 38 euro voor een plaatsbesparende reserve wiel incl. krik. Dat je een voorraad auto hebt aangeschaft bij een dealer is alleen maar fijn voor de dealer zelf. Dealers kopen grote aantal in zodat de verkoopprijs voor hun lager wordt, hier merkt de klant niets van.
Ik heb ook een voorraad auto genomen en het was geen probleem om een reserve wiel aan te schaffen. (de auto moet nog wel op transport)
Persoonlijk vind ik hen niet kunnen om zoveel voor een reservewiel te betalen, je vraagt toch niet om een lichtmetale reserve band.

Wijs de dealer op de catalogus prijs! en bel anders volkswagen.nl op en meld je klacht over de dealer. Het zeg alleen meer over de dealer, je zal dan vaker duurder uit zijn bij hem.

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Kosten reservewiel

Bericht door Paulus » wo 09 mei 2012, 21:54

Up-Jury schreef:Ik zou dit niet accepteren, ik betaal gewoon 38 euro voor een plaatsbesparende reserve wiel incl. krik. Dat je een voorraad auto hebt aangeschaft bij een dealer is alleen maar fijn voor de dealer zelf. Dealers kopen grote aantal in zodat de verkoopprijs voor hun lager wordt, hier merkt de klant niets van.
Ik heb ook een voorraad auto genomen en het was geen probleem om een reserve wiel aan te schaffen. (de auto moet nog wel op transport)
Persoonlijk vind ik hen niet kunnen om zoveel voor een reservewiel te betalen, je vraagt toch niet om een lichtmetale reserve band.

Wijs de dealer op de catalogus prijs! en bel anders volkswagen.nl op en meld je klacht over de dealer. Het zeg alleen meer over de dealer, je zal dan vaker duurder uit zijn bij hem.
Ik heb het inmiddels ook opgenomen (mail) met de dealer. Wordt vervolgt...

petertje03
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 27 aug 2012, 19:37

Re: Kosten reservewiel

Bericht door petertje03 » di 28 aug 2012, 17:34

hoe is het nou afgelopen met het reservewiel?

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Kosten reservewiel

Bericht door Paulus » wo 29 aug 2012, 08:48

petertje03 schreef:hoe is het nou afgelopen met het reservewiel?
Och, helemaal niet meer aan gedacht om te vervolgen... had het even laten rusten, want de dealer gaf geen krimp. Dus heb ik maar alles los gekocht, een paar weken geleden.

Plaats reactie