Achteraf uitrusten van elektronische spiegels

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Achteraf uitrusten van elektronische spiegels

Bericht door arnout84 » za 01 nov 2014, 12:50

forumvrienden!

Helaas was mijn citigo sport niet uitgerust met elektrische (en verwarmde spiegels) Nu irriteer ik me mateloos aan de (zeker nu) de dauw en de druppels die blijven zitten op de spiegels. Ik moet dat dan weghalen met m'n vingers wat dus resulteert in vlekken en strepen.
Is er al iemand geweest die dit zelf achteraf heeft gedaan of een inbouw handleiding. Mijn gevoel zegt dat het aardig wat werk is namelijk.
Of is er een alternatief?

Bedankt voor de antwoorden !

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Achteraf uitrusten van elektronische spiegels

Bericht door RobertJ » za 01 nov 2014, 16:44

Niet zelf gedaan, maar op het aygo forum hadden veel mensen dit zelf gedaan. Schijnt niet zo moeilijk te zijn, zeker niet als er al af fabriek opties zijn :) veel succes ermee in ieder geval!

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Achteraf uitrusten van elektronische spiegels

Bericht door Autheo » za 01 nov 2014, 20:00

Je vroeg om een alternatief. Wel, volgens mij heel simpel en ook nog veiliger: een ramentrekker. Immers, als er dauw op de spiegels zit, zijn meestal ook de zijruiten beslagen of vol druppels. Dus als je die even schoonveegt met een trekkertje voor je wegrijdt, kun je makkelijk de spiegels gelijk meenemen. ;)

Voor de winter met vorst gebruik ik een groot scherm, eigenlijk bedoeld voor trucks en bestelwagens. De hoogte van de ruit kan dat goed hebben, de zijflappen klem ik deels tussen de voordeuren (zodat het strak tegen de voorruit blijft zitten), en de rest bedekt de zijspiegels zodat je die ook nooit hoeft te krabben. Het scherm wat ik heb, heeft elastieken met plastic haakjes, die ik dan onder de auto haak (bij de felsrand van de kokerbalk). Blijft ook bij wind goed zitten. (Truckscherm gekocht bij Conrad).

OK, misschien geen luxe oplossingen, maar voldoen bij mij prima!

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Achteraf uitrusten van elektronische spiegels

Bericht door Jos Bosch » do 06 nov 2014, 21:39

Autheo schreef:Je vroeg om een alternatief. Wel, volgens mij heel simpel en ook nog veiliger: een ramentrekker. Immers, als er dauw op de spiegels zit, zijn meestal ook de zijruiten beslagen of vol druppels. Dus als je die even schoonveegt met een trekkertje voor je wegrijdt, kun je makkelijk de spiegels gelijk meenemen. ;)

Voor de winter met vorst gebruik ik een groot scherm, eigenlijk bedoeld voor trucks en bestelwagens. De hoogte van de ruit kan dat goed hebben, de zijflappen klem ik deels tussen de voordeuren (zodat het strak tegen de voorruit blijft zitten), en de rest bedekt de zijspiegels zodat je die ook nooit hoeft te krabben. Het scherm wat ik heb, heeft elastieken met plastic haakjes, die ik dan onder de auto haak (bij de felsrand van de kokerbalk). Blijft ook bij wind goed zitten. (Truckscherm gekocht bij Conrad).

OK, misschien geen luxe oplossingen, maar voldoen bij mij prima!

Heb mijn zijruiten ook gedaan met RainX.Dus bij de geringste snelheid is het water of dauw zo weg.Kan natuurlijk ook op de spiegels.
Jos.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Gerjol
Donateur member
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 20:25
Locatie: Rijssen

Re: Achteraf uitrusten van elektronische spiegels

Bericht door Gerjol » di 24 mei 2016, 18:47

Zijn er forumleden die al wel elektrische spiegels nadien hebben ingebouwd.
Zie wel verschillende bedrijven op het forum die het aanbieden, maar ik bedoel zelf inbouwen.

Als ik in ETKA kijk, lijkt of de kabelbomen in de deur voorbereid zijn. Kan iemand dat bevestigen
1.0 60 pk VW Move UP - zwart
VCDS 18.9.1 NL

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Achteraf uitrusten van elektronische spiegels

Bericht door Tom Westendorp » di 24 mei 2016, 18:52

Ik heb wel spiegels liggen maar weer weet ik er niet van.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie