anti-diefstalbout

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

anti-diefstalbout

Bericht door TOP UP! » di 08 mei 2012, 17:35

Ik ga mijn velgen wisselen en vroeg mij af of de anti-diefstalbout net zo strak aangedraaid dient te worden als de 3 andere bouten.
In het instruktieboek van de Up! staat dat ze op 110NM vastgedraaid dienen te worden.Ik neem aan dat dit ook voor de anti-diefstalbout het geval is,maar wil het toch ff zeker weten....

Iemand misschien ervaring hiermee?.... alvast bedankt voor de input :)

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: anti-diefstalbout

Bericht door Up-Jury » di 08 mei 2012, 18:26

geen ervaring, maar wat ik weet is dat als je ze te strak aandraaid je de kans hebt de bout te beschadigen bij het los maken na enige tijd. Dit kan een groot probleem geven. Bij anti diefstalbouten is de kracht op minder punten verdeeld dan bij een 6 kant. 110nm is wel correct.

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: anti-diefstalbout

Bericht door henri » di 08 mei 2012, 20:46

Bij het vast- en losdraaien van de slotbout is het zeer belangrijk te zorgen dat de bijbehorende dop geheel op de bout geschoven is. Doe je dat, dan kun je de slotbout zonder problemen met 110 Nm vastzetten.

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: anti-diefstalbout

Bericht door Paulus » wo 09 mei 2012, 13:03

TOP UP! schreef:Ik ga mijn velgen wisselen en vroeg mij af of de anti-diefstalbout net zo strak aangedraaid dient te worden als de 3 andere bouten.
In het instruktieboek van de Up! staat dat ze op 110NM vastgedraaid dienen te worden.Ik neem aan dat dit ook voor de anti-diefstalbout het geval is,maar wil het toch ff zeker weten....

Iemand misschien ervaring hiermee?.... alvast bedankt voor de input :)
Je kan de anti diefstal bouten net zo vast draaien (met de hand dan) als de overige bouten. Kan het prima hebben. Tav een sleutel die je instelt op NM, weet ik niet of er verschil in zit.

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: anti-diefstalbout

Bericht door TOP UP! » wo 09 mei 2012, 13:27

Bedankt voor de input :)

Ik heb alle 4 de banden/velgen verwisseld. Ik heb een goede momentsleutel, dus alles was zo geregeld. Slotbout ook op 110NM vastgezet.

De standaard krik die bij het reservewiel zit werkt trouwens super ;)

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: anti-diefstalbout

Bericht door Ron UP » wo 09 mei 2012, 15:27

Vraagje: krijg je die naafkappen er een beetje makkelijk vanaf? Met dat metalen tooltje om in dat gaatje te steken en dan de naafkap eraf te trekken, lijkt me zo stuk te gaan?
Of hoef je niet zo hard te trekken?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: anti-diefstalbout

Bericht door ruud » do 10 mei 2012, 18:46

Ron UP schreef:Vraagje: krijg je die naafkappen er een beetje makkelijk vanaf? Met dat metalen tooltje om in dat gaatje te steken en dan de naafkap eraf te trekken, lijkt me zo stuk te gaan?
Of hoef je niet zo hard te trekken?
Je krijgt hem er simpel met beleid af, ik heb het al getest.
Aan de naafkap zitten 4 klemmetjes doorom zit een ringetje en zo klik je hem ook weer vast.
De reden omdat er weer een zo bijdehand was om te proberen de naafkap te stelen. :twisted:
Of om te kijken of er een anti-diefstalbout op zat.
Je zal ze, het is maar goed dat je het niet ziet. :twisted:

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: anti-diefstalbout

Bericht door Ron UP » do 10 mei 2012, 20:26

ruud schreef:
Ron UP schreef:Vraagje: krijg je die naafkappen er een beetje makkelijk vanaf? Met dat metalen tooltje om in dat gaatje te steken en dan de naafkap eraf te trekken, lijkt me zo stuk te gaan?
Of hoef je niet zo hard te trekken?
Je krijgt hem er simpel met beleid af, ik heb het al getest.
Aan de naafkap zitten 4 klemmetjes doorom zit een ringetje en zo klik je hem ook weer vast.
De reden omdat er weer een zo bijdehand was om te proberen de naafkap te stelen. :twisted:
Of om te kijken of er een anti-diefstalbout op zat.
Je zal ze, het is maar goed dat je het niet ziet. :twisted:
Heb ze er toevallig nét afgehaald :D Ging redelijk makkelijk met dat tooltje, gewoon rustig idd met beleid trekken, niet forceren.
Ik heb ze er net zelf maar ff afgehaald omdat de Up morgen een tectyl behandeling krijgt. Dan haal ik ze er liever zelf af in alle rust ,dan de heren uit de garage, die meestal haast haast hebben ;)
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: anti-diefstalbout

Bericht door Ron UP » vr 11 mei 2012, 21:52

Kep trouwens vanmiddag ook maar ff fotos gemaakt van de het opzetstuk van de anti diefstalbout, voor het geval dat je m kwijt zou raken, iedere is verschillend he !!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Ben
Vagling liefhebber
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 07:37
Locatie: apeldoorn

Re: anti-diefstalbout

Bericht door Ben » za 12 mei 2012, 05:02

Ron UP schreef:Kep trouwens vanmiddag ook maar ff fotos gemaakt van de het opzetstuk van de anti diefstalbout, voor het geval dat je m kwijt zou raken, iedere is verschillend he !!
als het goed is zit bij de set ook een code bij
is het een orginele set heeft de dealer een master set om daar de juiste bij te bestellen
move-up dark silver drivers pakket en winter pakket getinte ramen carbon op bumper en spiegels

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: anti-diefstalbout

Bericht door Up-Jury » wo 16 mei 2012, 12:17

Kan iemand mij vertellen wat de maat is van de wielbout van de Up?

(UP!date: 05-06-2012; laat maar ik heb standaard slotbouten gekregen op mijn velgen)
Laatst gewijzigd door Up-Jury op di 05 jun 2012, 06:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: anti-diefstalbout

Bericht door Ron UP » wo 16 mei 2012, 16:33

Ben schreef:
Ron UP schreef:Kep trouwens vanmiddag ook maar ff fotos gemaakt van de het opzetstuk van de anti diefstalbout, voor het geval dat je m kwijt zou raken, iedere is verschillend he !!
als het goed is zit bij de set ook een code bij
is het een orginele set heeft de dealer een master set om daar de juiste bij te bestellen
Ben, waar vind je die code dan?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: anti-diefstalbout

Bericht door Ron UP » ma 04 jun 2012, 20:17

BENNNNN ???? je er noggggggg :D :D :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Plaats reactie