Eigen schuld, kras op lak

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Eigen schuld, kras op lak

Bericht door TwitNour » di 24 jun 2014, 10:26

Inmiddels wat slechter nieuws... Iemand anders is heel onvoorzichtig geweest met waarschijnlijk langs m'n auto lopen en instappen waardoor de rechterdeur achter nu flink beschadigd is. Dit wordt vergoed, en bet reparatiebedrijf wilt voor gereduceerde prijs m'n eigen kras ook repareren. Heb ernaar laten kijken, en het blijkt te diep te zitten voor polijsten. Het moet gespoten worden, beide kanten. Geluk bij ongeluk maybe? In ieder geval bedankt voor de reacties en sowieso voor het aanbod van Nijntje!

Afbeelding
Op de foto zie je het misschien niet goed, maar het zijn krassen en kleine deuken. Drie flinke witte puntjes.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Eigen schuld, kras op lak

Bericht door JoVe » di 24 jun 2014, 10:54

TwitNour schreef:Inmiddels wat slechter nieuws... Iemand anders is heel onvoorzichtig geweest met waarschijnlijk langs m'n auto lopen en instappen waardoor de rechterdeur achter nu flink beschadigd is. Dit wordt vergoed, en bet reparatiebedrijf wilt voor gereduceerde prijs m'n eigen kras ook repareren. Heb ernaar laten kijken, en het blijkt te diep te zitten voor polijsten. Het moet gespoten worden, beide kanten. Geluk bij ongeluk maybe? In ieder geval bedankt voor de reacties en sowieso voor het aanbod van Nijntje!

Afbeelding
Op de foto zie je het misschien niet goed, maar het zijn krassen en kleine deuken. Drie flinke witte puntjes.

Lijkt mij dat er iemand met een winkelwagentje is langs gereden. En dan gewoon doorlopen hé. :evil:
Bij mijn vrouw ook gebeurd. Kras/deuk en verf eraf. Balen !!
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eigen schuld, kras op lak

Bericht door Tom Westendorp » di 24 jun 2014, 11:53

Geluk bij een ongeluk inderdaad. Toch mooi dat er vanuit het forum direct hulp wordt aangeboden als iemand het nodig heeft! Top mensen! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eigen schuld, kras op lak

Bericht door TwitNour » di 24 jun 2014, 13:59

Ja. Samen staan we sterk natuurlijk! 3 en 4 juli even auto kwijt. Krijg leenauto.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eigen schuld, kras op lak

Bericht door Tom Westendorp » wo 25 jun 2014, 18:29

TwitNour schreef:Ja. Samen staan we sterk natuurlijk! 3 en 4 juli even auto kwijt. Krijg leenauto.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Een up?! :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eigen schuld, kras op lak

Bericht door TwitNour » vr 27 jun 2014, 01:03

Petrolhead Tom schreef:
TwitNour schreef:Ja. Samen staan we sterk natuurlijk! 3 en 4 juli even auto kwijt. Krijg leenauto.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Een up?! :mrgreen:
Zou me niks verbazen als ik zo'n Take Up te leen krijg haha!

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eigen schuld, kras op lak

Bericht door TwitNour » do 03 jul 2014, 07:35

Net de auto weggebracht voor de reparatie. Beide kanten worden gedaan waarvan er dus eentje vergoed wordt. Daarnaast heb ik mijn leenauto gekregen, en wat voor een... Peugeot 107 met 200k op de teller. No offence voor de citybug-rijders maar deze auto heeft iets wat niet hoort hoop ik. De dode zone van de koppeling is zowat 60% van het gehele indrukken en zelfs in het gaspedaal zit een dode zone. Het is vervelend geen toerenteller te hebben. Schakelen gaat best stroef. Niet om hem gelijk af te kraken maar dit is wel wat mij gelijk opviel omdat ik 10 minuten ervoor nog in een Up reed.

Tom, ik denk dat jij echt eens een Vagling moet overwegen! Haha.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Eigen schuld, kras op lak

Bericht door oppermii » do 03 jul 2014, 07:55

Door wie wordt het vergoed, klinkt alsof de veroorzaker niet bekend is?

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eigen schuld, kras op lak

Bericht door TwitNour » vr 04 jul 2014, 11:48

oppermii schreef:Door wie wordt het vergoed, klinkt alsof de veroorzaker niet bekend is?
Vergoed door m'n eigen verzekeraar. De veroorzaker van de schade is er natuurlijk meteen vandoor gegaan zonder wat te laten weten, hoewel ik het me voor kan stellen dat de veroorzaker niet weet dat hij schade heeft veroorzaakt aan mijn auto. De andere kant zat dus een kras die ik zelf heb veroorzaakt en die heb ik voor gereduceerde prijs ook laten maken, dus zelf betaald.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eigen schuld, kras op lak

Bericht door TwitNour » vr 04 jul 2014, 11:49

Inmiddels m'n eigen auto weer opgehaald bij Care Tilburg. Niks meer van te zien en net als nieuw. Ben blij dat ik hier ook weer vanaf ben. Hopelijk blijft het zo.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Eigen schuld, kras op lak

Bericht door Upsilon » vr 04 jul 2014, 11:52

TwitNour schreef:
oppermii schreef:Door wie wordt het vergoed, klinkt alsof de veroorzaker niet bekend is?
Vergoed door m'n eigen verzekeraar.
Ja, de schade wordt wel betaald door je verzekeraar aan de hersteller natuurlijk, maar als de schade niet verhaalbaar is, dan ga je daar toch uiteindelijk wel wat van merken verzekeringstechnisch?
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eigen schuld, kras op lak

Bericht door TwitNour » vr 04 jul 2014, 12:31

Upsilon schreef:
TwitNour schreef:
oppermii schreef:Door wie wordt het vergoed, klinkt alsof de veroorzaker niet bekend is?
Vergoed door m'n eigen verzekeraar.
Ja, de schade wordt wel betaald door je verzekeraar aan de hersteller natuurlijk, maar als de schade niet verhaalbaar is, dan ga je daar toch uiteindelijk wel wat van merken verzekeringstechnisch?
Dat klopt. Premie gaat iets omhoog. Maar laten verzekeren is verstandiger geweest dan alles zelf betalen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eigen schuld, kras op lak

Bericht door damianw26 » zo 19 jun 2016, 14:12

Ik ben zo stom geweest om een flats vogelpoep met een stuk natte keukenrol op te vegen (niet nagedacht dat er veel zand in vogelkak zit...), nu zitten er over een groot gedeelte van de A stijl lange ondiepe krassen, geen gezicht! Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Een 'lakstift' heeft niet geholpen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eigen schuld, kras op lak

Bericht door damianw26 » zo 19 jun 2016, 14:22

En nog een foto van een gedeelte van de krassen.
Bijlagen
Krassen A stijl.JPG
Krassen A stijl.JPG (100.01 KiB) 3990 keer bekeken
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eigen schuld, kras op lak

Bericht door damianw26 » zo 19 jun 2016, 14:27

En sinds gisteren heeft iemand een lange en diepe kras in mijn achterdeur aan de bijrijderskant gemaakt, echt heel erg waardeloos, ik baal hier ontzettend van gezien niemand zich heeft gemeld of iets heeft achtergelaten! Het zit ook op een rare hoge plek dus ik weet niet hoe diegene het voor elkaar heeft gekregen.. iemand tips wat ik met die kras kan doen of is opnieuw spuiten de enige oplossing?
Bijlagen
Kras deur bijrijderkant.JPG
Kras deur bijrijderkant.JPG (111.09 KiB) 3990 keer bekeken
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eigen schuld, kras op lak

Bericht door Tom Westendorp » zo 19 jun 2016, 15:49

Die bovenste kun je denk ik polijsten. Die onderste denk ik niet.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eigen schuld, kras op lak

Bericht door TwitNour » zo 19 jun 2016, 18:12

Zonde zeg :( jammer dat mensen soms zo met andermans eigendommen omgaan.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eigen schuld, kras op lak

Bericht door damianw26 » zo 19 jun 2016, 21:21

Nou inderdaad, ik baal er heel erg van gezien ik altijd zuinig op de up ben en er dan toch een of andere nonchalante mongool dit doet...
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Eigen schuld, kras op lak

Bericht door Autheo » zo 19 jun 2016, 22:39

damianw26 schreef:Nou inderdaad, ik baal er heel erg van gezien ik altijd zuinig op de up ben en er dan toch een of andere nonchalante mongool dit doet...
On Topic: Ik kan me heel goed voorstellen hoe je baalt, heb zelf voeger ook eens m'n auto teruggevonden op de parkeerplaats met een lelijke deuk, zonder dat de dader zich bekend heeft gemaakt. Heel zuur, vooral als je zo zuinig op je auto bent. Sterkte er mee, ik hoop dat je toch een goede oplossing vindt.

Off Topic: Ik denk niet dat hier zoveel mensen uit Mongolië rondlopen die krassen op auto's maken. En als je het hebt over mensen met het syndroom van down kan ik je verzekeren dat die in het algemeen een hoge sociale moraal hebben, en meestal eerlijk aangeven als er iets mis gaat. Maar waarschijnlijk bedoel je, dat één of andere nonchalante aso dat heeft gedaan? Misschien beter om dat dan ook zo te zeggen, en anderen niet te kwetsen. OK, je hoort nederlanders helaas vaak zonder nadenken (en zonder verkeerde bedoelingen) over mongolen praten, als ze aso's bedoelen. Toch pleit ik er voor om niet zomaar elkaar populair na te papegaaien, maar eerst even na te denken...

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eigen schuld, kras op lak

Bericht door damianw26 » ma 20 jun 2016, 05:10

Autheo schreef:
damianw26 schreef:Nou inderdaad, ik baal er heel erg van gezien ik altijd zuinig op de up ben en er dan toch een of andere nonchalante mongool dit doet...
On Topic: Ik kan me heel goed voorstellen hoe je baalt, heb zelf voeger ook eens m'n auto teruggevonden op de parkeerplaats met een lelijke deuk, zonder dat de dader zich bekend heeft gemaakt. Heel zuur, vooral als je zo zuinig op je auto bent. Sterkte er mee, ik hoop dat je toch een goede oplossing vindt.

Off Topic: Ik denk niet dat hier zoveel mensen uit Mongolië rondlopen die krassen op auto's maken. En als je het hebt over mensen met het syndroom van down kan ik je verzekeren dat die in het algemeen een hoge sociale moraal hebben, en meestal eerlijk aangeven als er iets mis gaat. Maar waarschijnlijk bedoel je, dat één of andere nonchalante aso dat heeft gedaan? Misschien beter om dat dan ook zo te zeggen, en anderen niet te kwetsen. OK, je hoort nederlanders helaas vaak zonder nadenken (en zonder verkeerde bedoelingen) over mongolen praten, als ze aso's bedoelen. Toch pleit ik er voor om niet zomaar elkaar populair na te papegaaien, maar eerst even na te denken...
Goede post autheo, natuurlijk bedoel ik aso. Ik heb al wel eens met mensen met verschillende chromosoom afwijkingen (syndromen) gewerkt en wat je zegt klopt. Niet netjes van mij, al vraag ik mij af of die krassenmakers enigszins iets van fatsoen hebben.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie