Remschijf problemen

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Remschijf problemen

Bericht door lupocor » za 03 jun 2017, 08:36

je hoeft niet te ontluchten bij vervangen remschijven en blokken.

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Remschijf problemen

Bericht door henri » za 03 jun 2017, 14:07

Mocht je gebruik maken van de krik, behorend bij het boordgereedschap, leg dan alsjeblieft wel het gedemonteerde wiel onder de dorpel van de auto. Doe je dit niet, dan heb je een probleem als de auto (onbedoeld) van die gammele krik afschuift.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Remschijf problemen

Bericht door Xanderv » za 03 jun 2017, 19:37

Hey lupocor, daar heb je ook wel weer gelijk aan. Zat alleen te twijfelen om de klauwen over te spuiten maar ik zag laatst dat je ze amper ziet. Ik denk dat ik het maar laat.

Henri, ja dat doe ik meestal met een kratje bier onder de achteras haha. Maar dat is inderdaad wel een dingetje met die goedkopie krik.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Remschijf problemen

Bericht door henri » za 03 jun 2017, 20:00

Kratje bier gaat ook uitstekend; dat je er maar wat onder hebt staan voor je veiligheid.

Alexander
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di 15 aug 2017, 08:08

Re: Remschijf problemen

Bericht door Alexander » vr 18 aug 2017, 21:22

Hoeveel kosten twee wielnaven, goed setje remblokken en goede schijven? Welk merk zou ik dan moeten nemen?

graads
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 07 jan 2016, 18:21
Locatie: enschede

Re: Remschijf problemen

Bericht door graads » di 26 sep 2017, 15:20

:twisted: Hallo Allemaal,
Vandaag bij Huiskers-Kokkeler in Hengelo geweest en nu blijkt dat de remschijven van mijn Up uit 2015 nieuw gekocht krom zijn na 12350km,
ze hebben een coulance verzoek gedaan bij Pon maar die zeggen het is slijtage dus geen coulance, slijtage is bij mij 60000 km en geen 12000 km maar ja service heb je niet bij Pon het zijn gewoon zakkenvullers meer niet heb 4 jaar garantie ben echt klaar met volkswagen 60 pk en kromme schijven, je mag niet remmen in een plas water dus als het regend moet je je auto laten staan, wat een slap gelul is gewoon een set schijven van een slechte kwaliteit meer niet ze mogen niet krom zijn na ruim 12000 km, de dealer heeft aangeboden 50/50 wat ik nog wel zeer netjes vind. bij Pon zijn het een is de arogantie in de bol geslagen wel verkopen en dan niet thuis geven. goede reclame Pon. :twisted: :twisted:

gr gerard

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Remschijf problemen

Bericht door JoVe » di 26 sep 2017, 15:58

Het zijn gewoon een stelletje mierenneukers bij PON. Er zijn dealers in Nederland die zelf uit coulance de remschijven vervangen en hoe ze dat dan met Pon regelen dat zien ze dan wel, maar je hebt er wel weer een tevreden klant bij.
Je moet door plassen kunnen rijden, dat moet niet uitmaken. Ja behalve als je schijven rood gloeiend zijn, tis tenslotte geen F1 schijf. Bij mijn Up (2013) voelde ik al bij 8000 km dat er een trilling in het pedaal zat bij het aanremmen voor een verkeerslicht. Ben hiervoor bij de dealer geweest en die heeft e.e.a. gemeten en het viel nog binnen de tolerantie, dus nog geen vervanging.
En het feit dat er meerdere (veel) mensen met de Up! hiervan last hebben. Het is geen incidenteel geval dus moet er wel iets aan de hand zijn. Bij andere VAG modellen speelt dit niet dus is er iets wat niet goed is bij deze kleine. Ik lees trouwens dat er veelal alleen Up! rijders zijn met dit probleem en weinig Mii en Citigo rijders. :D
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Remschijf problemen

Bericht door dennuus1 » di 26 sep 2017, 21:56

Goh, een importeur die slechte service bied, niks nieuws..

Trillende remmen komt vaker voor bij een vag met dit remsysteem (heel erg veel modellen dus)
Alleen klaagt de gemiddelde persoon hier niet over op een Autoforum.

Hier word gedaan alsof bijna elke Up er last van heeft, dat is natuurlijk onzin. Mensen zetten alleen wat op internet als ze wat te klagen hebben.

En tuurlijk lees je het meer over de Up dan over de citygo en Mii, er rijden ook veel meer upjes rond. Die auto's zijn 100% hetzelfde, alleen een iets anders koetsje, dus ik hoop dat je zelf ook snapt dat dit geen verschil maakt.

Ik denk dat de Up rijders niet mogen klagen, omdat het verder vrij probleemloze en goedkoop te onderhouden auto's zijn.

Er zijn auto's met véél en véél duurdere kwaaltjes.
Paar kleine remschijfjes en blokjes kosten de kop niet voor zo'n gebakje, en een beetje kerel is zelf handig genoeg om het te vervangen..

Maak de problemen niet groter dan dat ze zijn, elke auto heeft mankementen, elke auto gaat kapot. Autorijden kost geld, accepteer het en ga verder met je leven. Amen.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Remschijf problemen

Bericht door Autheo » wo 27 sep 2017, 11:34

dennuus1 schreef:Goh, een importeur die slechte service bied, niks nieuws..

Trillende remmen komt vaker voor bij een vag met dit remsysteem (heel erg veel modellen dus)
Alleen klaagt de gemiddelde persoon hier niet over op een Autoforum.

Hier word gedaan alsof bijna elke Up er last van heeft, dat is natuurlijk onzin. Mensen zetten alleen wat op internet als ze wat te klagen hebben.

En tuurlijk lees je het meer over de Up dan over de citygo en Mii, er rijden ook veel meer upjes rond. Die auto's zijn 100% hetzelfde, alleen een iets anders koetsje, dus ik hoop dat je zelf ook snapt dat dit geen verschil maakt.

Ik denk dat de Up rijders niet mogen klagen, omdat het verder vrij probleemloze en goedkoop te onderhouden auto's zijn.

Er zijn auto's met véél en véél duurdere kwaaltjes.
Paar kleine remschijfjes en blokjes kosten de kop niet voor zo'n gebakje, en een beetje kerel is zelf handig genoeg om het te vervangen..

Maak de problemen niet groter dan dat ze zijn, elke auto heeft mankementen, elke auto gaat kapot. Autorijden kost geld, accepteer het en ga verder met je leven. Amen.
Hoi Dennuus,
Uit jouw reactie maak ik op dat je echt een automonteur bent, en een liefhebber van autorijden. Ik denk dat je juist door die combinatie met jouw reactie wel erg ‘kort door de bocht’ gaat.

Ik kan me goed voorstellen dat het hele verhaal van vervangen van remschijven en remblokken voor een automonteur ‘peanuts’ is. Maar of ieder die ook maar een beetje kerel is, dat makkelijk zelf kan doen, vind ik op zijn minst discutabel. Hoe dan ook zul je er het juiste gereedschap voor moeten hebben. Als je zo’n klus nog nooit hebt gezien en/of geoefend, denk ik eerder dat een beetje kerel dan juist zo verstandig zal zijn om niet zijn eigen en andermans veiligheid in gevaar te gaan brengen met amateuristisch geknutsel.

Dat er auto’s zijn met gebreken die nog vervelender en kostbaarder zijn, kan ik me voorstellen. Maar om daarmee te bagatelliseren dat het zo snel kromtrekken van de remschijven maar voor lief genomen moet worden, vind ik niet terecht. En blijkbaar zijn er ook dealers, die daar net zo over denken, en wat coulanter zijn bij zulke klachten.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Remschijf problemen

Bericht door dennuus1 » wo 27 sep 2017, 11:45

Klopt, ik ben ook erg kort door de bocht.
Ik heb gewoon een hekel aan gezeur en drama, zeker om 'kleine' dingen.
Hier staan tig pagina's vol, de ene weet het nog beter dan de ander. Iedereen leest of hoort weer ergens wat, en binnen de kortste keren heb je een topic die voor de helft vol staat met bullshit (niet alleen dit topic)

Het is algemeen bekend dat dealers en importeurs vaak slechte service bieden, maar toch blijft meerendeel van het forum lekker naar de dealer gaan, 'want anders heb ik geen recht op fabrieksgarantie' wat ook weer onzin is, daar heb je ook recht op als je het onderhoud ergens anders laat uitvoeren.

Met een hightech Q7 met ingewikkelde systemen aan boord kan ik me voorstellen dat je naar een dealer gaat, maar een Upje is gewoon een simpel autotje, wat min of meer dagelijkse kost is voor de universele garage. En dat kan je veel geld en gezeur schelen.

Je kan wel in gevecht blijven gaan tegen de dealer/importeur, en elke keer boos worden omdat je toch aan het kortste eind trekt, of je legt je er gewoon bij neer en accepteert het dat je auto een mankementje heeft.

En iemand met 2 rechterhanden kan prima zijn voorremmen vervangen, is geen hogere wiskunde, desnoods vraag je een kennis/vriend monteur oid om even mee te kijken. Mocht je het niet zelf willen doen; er zijn zat monteurs die bij beunen. En dat is echt niet van invloed op je garantie.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Remschijf problemen

Bericht door Autheo » wo 27 sep 2017, 11:57

dennuus1 schreef:Klopt, ik ben ook erg kort door de bocht.
Ik heb gewoon een hekel aan gezeur en drama, zeker om 'kleine' dingen.
/...
Dat eerste lijkt me duidelijk.
Maar bij het tweede geeft jouw verhaal mij de indruk dat je jezelf een beetje tegenspreekt... ;)

graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

Re: Remschijf problemen

Bericht door graafie » wo 27 sep 2017, 13:59

Autheo schreef:
dennuus1 schreef:Klopt, ik ben ook erg kort door de bocht.
Ik heb gewoon een hekel aan gezeur en drama, zeker om 'kleine' dingen.
/...
Dat eerste lijkt me duidelijk.
Maar bij het tweede geeft jouw verhaal mij de indruk dat je jezelf een beetje tegenspreekt... ;)
Ik vind het ook nogal een rare opmerking, omdat het maar een 'goedkoop' autootje is moet je niet lopen zeuren bij je dealer als je schijven krom zijn? Lees ik dat nou goed?

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Remschijf problemen

Bericht door dennuus1 » wo 27 sep 2017, 16:31

Ik heb het niet over een goedkoop autotje?

Ik zeg alleen dat er auto's rond rijden met veel ergere/duurdere kwalen, wat in de duizenden euro's loopt.
En dat we met een Upje weinig te klagen hebben. Geen 1 auto is perfect, en soms moet je de mankementen gewoon accepteren ipv er 21 pagina's lang over te discussiëren.. Aan het einde van de rit bereik je er gewoon niks mee.. Bij dealers/importeurs kun je ook hoog of laag blijven springen, je hebt alleen jezelf ermee. Kost tijd, levert stress op, maar je bent gewoon een nummer. Het kan erg kort door de bocht klinken, maar het is gewoon de harde realiteit in de auto wereld..

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Remschijf problemen

Bericht door damianw26 » wo 27 sep 2017, 17:27

Een trillende auto door gebrekkige remmen hoort niet, en als het zelfs snel weer terugkomt na vervangen en het ligt niet aan de rijstijl, dan maakt het niet uit wat de auto kost, dan is het gewoon helemaal verkeerd bij de remmen zelf. Al gebruikt men het systeem al jaren en is vervangen (495 euro bij de dealer.... :roll: ) 'goedkoop', het hoort niet op grote schaal.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

Re: Remschijf problemen

Bericht door graafie » wo 27 sep 2017, 17:52

Bij de dealer kun je terecht voor je lusten maar niet voor je lasten .

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Remschijf problemen

Bericht door dennuus1 » wo 27 sep 2017, 18:56

graafie schreef:Bij de dealer kun je terecht voor je lusten maar niet voor je lasten .

Precies.

En als je 495,- betaald ben je een dief van je eigen portomonee.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Remschijf problemen

Bericht door JoVe » wo 27 sep 2017, 22:06

Voor een beetje knappe UP! ben je wel bijna 17.000 euro kwijt hé !
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Remschijf problemen

Bericht door Tom Westendorp » vr 29 sep 2017, 08:49

Dom gelul. Stop daar eens mee.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Remschijf problemen

Bericht door JoVe » vr 29 sep 2017, 09:12

Volkswagen up! (1 op voorraad)
1.0 BMT High Up! + Inruilpremie



€ 16.725 € 16.225
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Remschijf problemen

Bericht door oppermii » ma 04 dec 2017, 22:58

Mijn remschijven zijn ook krom (47mnd, 55000km).

Plaats reactie