Ruitenwissers

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ruitenwissers

Bericht door Tom Westendorp » vr 04 nov 2016, 17:18

Ik weet voor 99% zeker dat het Bosch of Valeo bladen zijn. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Ruitenwissers

Bericht door Touchwood » vr 04 nov 2016, 19:03

De mijne begonnen na ongeveer 2.5 jaar te bobberen. Veroudering van het rubber. Ook als je ze weinig gebruikt. Vernieuwing bracht soelaas. Tot ook die nieuwe weer verouderen en gaan bobberen.

Goede handel de ruitenwisserhandel. Komt altijd terug. Net als brood en schoenen.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Ruitenwissers

Bericht door damianw26 » vr 04 nov 2016, 19:34

Ze stuiteren of piepen niet maar er blijven een paar irritante strepen ontstaan, en op sommige delen te midden van de ruit lijkt de wisser iets te slap te drukken, ondanks dat ik ze altijd ff mee poets bij t wassen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ruitenwissers

Bericht door Tom Westendorp » vr 04 nov 2016, 20:01

Zo lang gaan die van mij nooit mee. Ik heb al wel eens in een week een set versleten. :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Ruitenwissers

Bericht door Touchwood » za 05 nov 2016, 09:14

Misschien kunnen we een poll houden wie het langst of kortst doet met een set ruitenwissers. :shifty:
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ruitenwissers

Bericht door Autheo » za 05 nov 2016, 10:33

Bij dagelijks gebruik van de auto heb ik bij m'n eerste Mii 2,5 jaar met de ruitenwissers vóór gedaan, en 1,5 jaar met de ruitenwisser achter. Slijtage hangt natuurlijk ook af van op wat voor je wegen meestal rijdt, als er veel zand/modder ligt zal dat de slijtage bevorderen. Vanzelfsprekend is ook het UV licht van invloed, dus als je auto veel in de zon staat is dat minder voor de rubbers. Op de originele wissers zit een UV-kleurenindicatie, daar kun je aan zien of VW wil dat je er nieuwe op zet ;)

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ruitenwissers

Bericht door TwitNour » za 05 nov 2016, 18:08

Ik heb mijn auto nu ruim 3 jaar en de rubbertjes voor zitten er nog steeds op (en zijn ook nog niet aan vervanging toe. Naast dat ze er nog goed uitzien en flexibel aanvoelen, laten ze ook geen strepen achter bij het wissen) Achterruitenwisser heb ik een jaar geleden ongeveer verwisseld omdat die wel wat minder werd.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ruitenwissers

Bericht door Tom Westendorp » zo 06 nov 2016, 20:31

Zo lang heb ik nog nooit met een set gedaan. Nou ben ik er ook best pietluttig in, als ze minder worden gaan ze er direct af.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Ruitenwissers

Bericht door lupocor » di 08 nov 2016, 12:35

redelijke ruiten wisserbladen voor niet al te duur.
bevielen/bevalen mij goed.
http://www.ebay.de/itm/1Paar-Scheibenwi ... Sw9NdXqKHY" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.de/itm/Vertex-Graphit-P ... SwubRXKGuS" onclick="window.open(this.href);return false;

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ruitenwissers

Bericht door Langero » wo 12 apr 2023, 08:23

Tijd geleden dat hier wat geplaatst is, maar om een nieuwe topic te openen is niet nodig denk ik. Mijn vraag is, welk merk is het beste om je ruitenwissers mee te vervangen? Merk nu na bijna 2 en een half jaar dat bij het wissen voor wat strepen wist.

Liefst zou ik originele VAG ruitenwissers willen aanschaffen, zijn die ergens online te koop zonder inmenging van een dealer? Want een dealer is geen garant voor originele ruitenwissers (vervangen voor valeo of bosch is geen origineel).

kees62
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: di 05 jan 2021, 19:07

Re: Ruitenwissers

Bericht door kees62 » zo 16 apr 2023, 07:43

Ik zou gewoon een paar wissers op winparts pakken. Kosten niet veel en in 2 minuten geplaatst. Zelf heb ik losse rubbers van Aliexpress. Nieuwe rubbers voor onder 2 euro al is dat wel een beetje knutselen en dat moet je leuk vinden.

Plaats reactie