Aquarium

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Judeska34
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 20:30

Aquarium

Bericht door Judeska34 » di 15 okt 2013, 20:53

Tot eergisteren met volle tevredenheid in m'n up white gereden.
Vrijdag vanuit werk naar huis een waterval onder t dashboard aan de passagierskant vandaan en airco stopt ermee. Zaterdag achter bestuurdersstoel 3 cm water, alles eruit geschept, zondag bestuurderskant vloer zeiknat en weer n waterval aan de passagierskant onder dashboard vandaan. Maandag na het werk weer 3 cm water geschept achter bestuurdersstoel. Vandaag naar dealer geweest, tja mevrouwtje de bak onder de ruitewisserroosters zaten vol met vuil die hebben we leeggemaakt advies is dit iedere week zelf te doen daarnaast de ontluchtingsgaten op de bodemplaat opengeprikt.

Excuse me ?! Ik koop geen auto van ruim 14000 euro om zelf wekelijks handmatig m'n lekbakje te legen, lijkt mij een te klein afwatergaatje of n te klein bakje, met m'n Polo van 12 jaar oud nooit het bakje hoeven legen. Daarnaast 3 weken geleden een servicebureau gehad, lijkt mij dat dat meegenomen wordt n de beurt en dat het dan niet zo is dat hij binnen 3 weken vol zit. En als t niet meegenomen is een minpuntje !! met al een waterballet in m'n auto overal kranten en vochtvreters en ik lees nu pas op dit forum dat er helaas meer mensen met vocht en lekkageproblemen zijn. Gelukkig nog een jaar garantie want ben bang dat dit een andere oorzaak heeft, dus een dossiertje vochtproblematiek aanleggen en hopen dat de bekleding n beetje normaal opdroogt zonder schade

Fmhaak
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 20 sep 2013, 11:32

Re: Aquarium

Bericht door Fmhaak » wo 16 okt 2013, 08:18

Mijn koffieautomaat heeft ook een lekbakje maar daarvan weet je dat je die regelmatig moet leeggooien. Is wel heel vreemd dat dat bij een auto ook moet.

Is dit nu een zwak punt bij de up want dan wil ik hetw el in de gaten gaan houden, iemand misschien foto's waar je dezeaandachts gebieden kan vinden. ( lekbakje , afwaterings punten etc.)
Candywhite highup 75pk

Gebruikersavatar
GrijzeUp
Vagling liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 19:16

Re: Aquarium

Bericht door GrijzeUp » wo 16 okt 2013, 10:16

Belachelijk!
Ik heb het idee dat er in mijn Up! ook een bak met water staat, als ik optrekt klotst de auto van rechtsachter (nee het is niet de brandstof in de tank)
Volgende week maar eens naar de dealer.

Judeska34
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 20:30

Re: Aquarium

Bericht door Judeska34 » wo 16 okt 2013, 13:50

Ik ga vandaag ook eens een brief verzenden naar Pon, had een stuk in Autoweek gelezen over lekkageproblemen bij de nieuwe series van voor juli 2013 met de nieuwe Golf en Up (46 op de 300.000 verkochte auto's hadden lekkageproblemen). Ik ga proberen een foto te maken van de aandachtsplekken en plaatsen.

GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: Aquarium

Bericht door GasDwerg » wo 16 okt 2013, 16:58

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Aquarium

Bericht door JuP ! » wo 16 okt 2013, 18:46

Judeska34 schreef:(...)
Excuse me ?! Ik koop geen auto van ruim 14000 euro om zelf wekelijks handmatig m'n lekbakje te legen, lijkt mij een te klein afwatergaatje of n te klein bakje, met m'n Polo van 12 jaar oud nooit het bakje hoeven legen (...)
Ik ken het "lekbakje" niet van zien, maar ik ga er van uit dat die van kunststof is en is er geen mogelijkheid om dat afwatergaatje groter uit te boren?
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Judeska34
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 20:30

Re: Aquarium

Bericht door Judeska34 » wo 16 okt 2013, 19:11

Dat had iemand anders idd ook geopperd maar ik waag me daar nog niet aan dan is de garantie ook gelijk af. De dealer mag t wat mij betreft uitvoeren maar dan wel met behoud garantie. Of er moet ineens n terugroepactie komen. Ik heb Pon inmiddels gemaild ben erg benieuwd naar de reactie

Gebruikersavatar
GrijzeUp
Vagling liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 19:16

Re: Aquarium

Bericht door GrijzeUp » do 17 okt 2013, 08:37

GasDwerg schreef:
GrijzeUp schreef:Belachelijk!
Ik heb het idee dat er in mijn Up! ook een bak met water staat, als ik optrekt klotst de auto van rechtsachter (nee het is niet de brandstof in de tank)
Volgende week maar eens naar de dealer.
Is dat al een wat oudere up! ?
Daar durft er water in de carrosserie blijven staan , en dat klotst dan heen en weer .
Is normaal al een aanpassing voor - is hij al eens op onderhoud geweest ?
Hij is van april vorig jaar.
Bij 15.000 is hij voor onderhoud geweest, toen had hij er nog geen last van.
Nu bijna 30.000 gelopen dus hij moet een dezer weken voor groot onderhoud, zal het dan gelijk eens aankaarten

Gebruikersavatar
Travel Wolf
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 10:05
Locatie: Zwolle

Re: Aquarium

Bericht door Travel Wolf » zo 20 sep 2015, 21:51

GrijzeUp schreef:Belachelijk!
Ik heb het idee dat er in mijn Up! ook een bak met water staat, als ik optrekt klotst de auto van rechtsachter (nee het is niet de brandstof in de tank)
Volgende week maar eens naar de dealer.
Ik heb dit probleem nu ook, na 3 jaar en 105.000km. (auto nieuw gekocht in juni 2012).
Waar zat het water/ hoe kwam het binnen... Hoe hebben ze dit opgelost bij jou?

UPDATE 1-10-2015: Auto moest voor een grote beurt. Daarbij is dit probleem ook meteen onder coulance/garantie (gratis) opgelost. "Er zijn enkele afvoergaatjes die te klein waren doorgeprikt" was de boodschap. Komt met name voor bij de exemplaren uit de beginperiode.

** in het verleden al lekkage in de achterklep gehad, dat is toen wel al opgelost, bleek via 3e remlicht te komen.
Laatst gewijzigd door Travel Wolf op do 01 okt 2015, 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Aquarium

Bericht door lupocor » ma 21 sep 2015, 19:49

lekbakje?
dat er onder de parrafaan in de hoeken afwateringsgaten zitten snap ik.
dat die verstopt kunnen raken snap ik ook.
dat het dan naar binnen kan lekken snap ik ook.
maar dat er een lekbakje inzit snap ik niet.
wanneer zit ie vol?
raakt hij te vol tijdens rijden in een grote regenbui, dan ben je mooi de sjaak.
zit er wel een lekbak in ,kan er niks over vinden in de gebruikers handleiding.

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Aquarium

Bericht door lupocor » wo 23 sep 2015, 14:57

net even gekeken bij de mii.
geen lekbakje of wat er ook op lijkt gevonden onder de parafaan (kunststof onder het voorraam).
afwateringsgaten zijn groot genoeg om niet gauw te gaan verstoppen.

Plaats reactie