Roestplekjes...

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: Roestplekjes...

Bericht door stUp! » di 24 jul 2012, 22:11

Dat mag echt niet! meteen naar de dealer! Als je er niks aan doet prik je over enkele jaren door de roest heen!

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Roestplekjes...

Bericht door Piedro » di 24 jul 2012, 22:25

Ik ga er morgenochtend gelijk maar eens langs... 't Is dat ik toevallig mijn neus er even tussen stak vanavond, anders was het me niet opgevallen. Als je er normaal achter staat, is het niet zichtbaar. De bovenste foto is overigens wel aardig uitvergroot en het is goed mogelijk dat het hier om zwervende metaaldeeltjes gaat, die zijn gaan roesten (zoals eerder in dit topic al werd genoemd). Die plekjes liggen ook allemaal tegen het rubber aan. Er was in dat hele gebied nog wel meer zand en stof te ontwaren, lijkt me sterk dat dat komt van één avondje rondrijden in mooie weersomstandigheden.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Roestplekjes...

Bericht door Piedro » wo 25 jul 2012, 11:21

Het is (vooralsnog) opgelost! Schijnt inderdaad om zogenaamde 'vliegroest' te gaan, de achterruit had er ook vol mee gezeten, zei men bij de garage... Waarschijnlijk dus gewoon wat kleine metaaldeeltjes die vanaf het dak tussen de 'kofferbaknaad' zijn doorgeglipt, bij het afdichtrubber zijn blijven steken en daar zijn gaan oxideren. Ik blijf het uiteraard wel in de gaten houden...
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Roestplekjes...

Bericht door dubbel-UP! » wo 25 jul 2012, 17:36

Piedro schreef:Het is (vooralsnog) opgelost! Schijnt inderdaad om zogenaamde 'vliegroest' te gaan, de achterruit had er ook vol mee gezeten, zei men bij de garage... Waarschijnlijk dus gewoon wat kleine metaaldeeltjes die vanaf het dak tussen de 'kofferbaknaad' zijn doorgeglipt, bij het afdichtrubber zijn blijven steken en daar zijn gaan oxideren. Ik blijf het uiteraard wel in de gaten houden...
Wat weer uiteindelijk komt door de "briljante" wijze van transport :?
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Gebruikersavatar
Ben
Vagling liefhebber
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 07:37
Locatie: apeldoorn

Re: Roestplekjes...

Bericht door Ben » za 28 jul 2012, 20:45

Klopt
Maar slecht zaak van de dealer die had de auto moeten nakijken voor dat hij wordt afgeleverd
Zeker omdat het bekend is
move-up dark silver drivers pakket en winter pakket getinte ramen carbon op bumper en spiegels

Mii-Jordy
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 19:26
Locatie: Flevoland

Re: Roestplekjes...

Bericht door Mii-Jordy » zo 29 jul 2012, 09:51

Ben schreef:Klopt
Maar slecht zaak van de dealer die had de auto moeten nakijken voor dat hij wordt afgeleverd
Zeker omdat het bekend is
Het lijkt wel een gevalletje haast, het is maar een A-segmenter dus even snel snel zijn we daar ook weer vanaf :?
Seat Mii | 60PK | Style Chic | Candy White/Blue | Drive

Gebruikersavatar
SevenUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 111
Lid geworden op: za 21 jul 2012, 13:12
Locatie: Uithoorn

Re: Roestplekjes...

Bericht door SevenUp! » vr 10 aug 2012, 23:01

En ook SevenUp! staat aankomende woensdag bij de dealer voor een poets en polijstbeurt voor het zgn Vliegroest

tevens werd mij medegedeeld dat er een terugroep actie is voor de nodige waterafvoer kanaaltjes die niet helemaal goed zijn .
word bij mij ook meteen meegenomen .

Plaats reactie