Ervaringen met fietsendrager (niet op het dak)

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Sjappie
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 27 jan 2013, 19:51

Ervaringen met fietsendrager (niet op het dak)

Bericht door Sjappie » ma 30 sep 2013, 19:37

Hallo,

Vroeg me af of iemand de fietsendrager aan de achterzijde heeft laten monteren en al goed heeft kunnen gebruiken. ik heb een tijd terug dakdragers gekocht met daarbij de fietsendrager. Op zich bevallen die goed maar ik vind het op en afbouwen veel tijd kosten en ben bang voor beschadigingen.

Hoor graag hoe de ervaringen zijn, beinvloeden de hulpveren het rijgedrag bv als de drager er niet op zit?

Bedankt!

Gebruikersavatar
Darryl
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 13:25

Re: Ervaringen met fietsendrager (niet op het dak)

Bericht door Darryl » za 05 okt 2013, 14:38

Ik ken wel een goeie. Hij is van Spinder, ze zijn in 3 varianten afhankelijk van wat je precies wilt. Heb zelf meegeholpen met de productie ervan dus ik weet wel bijna zeker dat ze gewoon goed zijn. Zien er ook erg mooi uit. Het mooie van die fietsendragers zijn dat ze klikken op je trekhaak, dus binnen 10 sec zit hij er al op. Scheelt veel werk vergeleken met zo een dakdrager

Het enige is dat je een trekhaak nodig hebt.

Ik weet niet hoe het nu zit met die trekhaken maar dat zou je zelf wel kunnen uitzoeken denk ik
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=78

succes

v up
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 19:11

Re: Ervaringen met fietsendrager (niet op het dak)

Bericht door v up » za 05 okt 2013, 17:25

Hoi ik heb ook een trekhaakvoorbereiding van thule, in combinatie met een thule euroclick fietsendrager. Dit bevalt zeer goed en was in mijn geval ook betaalbaar, zelf geinstalleerd was ik 175 euro kwijt. Fietsendrager 125 euro van marktplaats en thule systeem 50 euro compleet met hulpveren. (Van een geimporteerde up uit duitsland.)
Door de hulpveren staat de auto ligt de auto precies aan de achterkant 1.5 cm hoger. Met 4 personen of 2 met lading
Ligt de auto precies vlak. Ook rijd de auto mijns inziens met belading veel stabieler. Zeker op de autobahn met volle bepakking.

hpag
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: di 09 apr 2013, 08:50

Re: Ervaringen met fietsendrager (niet op het dak)

Bericht door hpag » zo 06 okt 2013, 03:41

Heb via de dealer de hele set van Thule laten monteren inclusief dus de MAD hulpveren. Dus trekhaakset zonder de trekhaak en de euroclick fietsendrager van Thule. Kost een paar centen (€1100,00) maar dan heb je ook wat.
Zeer handige drager, snel in de thuleset te klikken. Zie you tubefilmpjes op de website van Thule.
De hulpveren maken mijn Mii trouwens een stuk comfortabeler.

jozefhjptettero
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 16 dec 2015, 21:02

Re: Ervaringen met fietsendrager (niet op het dak)

Bericht door jozefhjptettero » wo 16 dec 2015, 21:23

Kan iemand me vertellen hoe het rijgedrag is van een VW-up met een trekhaak met fietsendrager en twee fietsen achterop? Of anders: kun je er goed mee op de autobahn?

Plaats reactie