Wassen

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
jouwnaam
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 24 jun 2012, 15:52

Re: Wassen

Bericht door jouwnaam » do 05 jul 2012, 10:13

Mii-angela schreef:
jouwnaam schreef:Ik mag mijn Mii de eerste 8 dagen niet wassen. Maar zaterdag gaat ie gewoon door de wasstraat. Het is een autootje, geen Porsche...
Heb je ook die speciale behandeling laten doen?
Zat blijkbaar gewoon bij de afleverkosten, want ik heb niks extra besteld.
Seat Mii Style Sport 60 pk, diepzwart, bijna alle opties :-)

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Wassen

Bericht door Marantz » do 12 jul 2012, 11:47

Die flauwekul met de door mijn dealer voorgestelde "waxoyl" (200 euro !!) heb ik meteen laten schrappen en daar andere dingen voor genomen waar ik wel wat aan heb zoals een reserve wiel.
Internet staat vol met dit soort wonder middelen.......

jouwnaam
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 24 jun 2012, 15:52

Re: Wassen

Bericht door jouwnaam » do 12 jul 2012, 15:34

CBdicX schreef:Die flauwekul met de door mijn dealer voorgestelde "waxoyl" (200 euro !!) heb ik meteen laten schrappen en daar andere dingen voor genomen waar ik wel wat aan heb zoals een reserve wiel.
Internet staat vol met dit soort wonder middelen.......
Ik wist niet eens dat het bij de afleverkosten zat, anders had ik het denk ik ook weggelaten.
Seat Mii Style Sport 60 pk, diepzwart, bijna alle opties :-)

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: Wassen

Bericht door stUp! » za 21 jul 2012, 23:50

Ja dat wassen, altijd die swirls in het lak, daarom ga ik ook voor de witte, echt bij zwart of andere donkere kleuren zie je die swirls 10x beter.
Doe je een was straat icm bodum wassen (wat bij pekel best wel eens goed kan zijn) dan eerst de auto afspoelen in de washbox.
Wat ik altijd deed was 1x in de maand naar de was straat en als het nodig is voor 2 a 3 euro even in de washbox tussen door.
Ik woon 18 hoog dus even wassen met de tuinslang zit er niet in en ook ik heb last van BOA's, ik woon in een wijk waar afval water het riool in komt en hemel water gaat in het meer of in de sloten.
Maar daar mag dus geen shampo in komen via de putjes....
Die BOA's zijn echt plagen, ik woon aan het bos en aan dat bos ligt een mannage en die paarden scheiten het hele bos onder en als mijn hond tussen de brandnetels diep in het bos zijn boodschap doet denken ze dat ik dat ga opruimen nou dahaaag :lol:

Halbarad
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 06 jul 2012, 16:20

Wasstraat

Bericht door Halbarad » zo 19 aug 2012, 10:18

De verkoper van mijn Up waarschuwde voor de wasstraat. Hij beweert dat dit niet kan omdat dan de CEB in de war raakt en gaat tegenwerken. Vaag verhaal, maar ik ga het nu natuurlijk niet uitproberen... Hebben jullie zoiets ook wel eens gehoord?

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: Wassen

Bericht door stUp! » zo 19 aug 2012, 13:14

Bij 90% van de mensen hier is dat niet verteld en het staat nergens in de handleiding.
De auto kun je ook uitzetten in de was straat :?

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Wasstraat

Bericht door Martin33 » zo 19 aug 2012, 18:13

Halbarad schreef:De verkoper van mijn Up waarschuwde voor de wasstraat. Hij beweert dat dit niet kan omdat dan de CEB in de war raakt en gaat tegenwerken. Vaag verhaal, maar ik ga het nu natuurlijk niet uitproberen... Hebben jullie zoiets ook wel eens gehoord?
de city emergency braking kan je uitzetten met de druktoets bij je versnellingspook. dus geen enkel probleem.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Wasstraat

Bericht door up! » zo 19 aug 2012, 18:44

Halbarad schreef:De verkoper van mijn Up waarschuwde voor de wasstraat. Hij beweert dat dit niet kan omdat dan de CEB in de war raakt en gaat tegenwerken. Vaag verhaal, maar ik ga het nu natuurlijk niet uitproberen... Hebben jullie zoiets ook wel eens gehoord?
Dan moet die verkoper op bijscholingscursus :lol: In de wasstraat moet je gewoon de emergency braking uitzetten, daar is een speciale knop voor :!:
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: Wasstraat

Bericht door stUp! » ma 20 aug 2012, 00:00

up! schreef:
Halbarad schreef:De verkoper van mijn Up waarschuwde voor de wasstraat. Hij beweert dat dit niet kan omdat dan de CEB in de war raakt en gaat tegenwerken. Vaag verhaal, maar ik ga het nu natuurlijk niet uitproberen... Hebben jullie zoiets ook wel eens gehoord?
Dan moet die verkoper op bijscholingscursus :lol: In de wasstraat moet je gewoon de emergency braking uitzetten, daar is een speciale knop voor :!:
Ik denk dat hij er niet op reageerd hij werkt van 5-30km/h en ik zet de auto altijd in de vij met de motor uit in de wasstraat.
Maar ik ga het ook aan de dealer vragen kijken wat ze zeggen ;)

VladUP!
Vagling liefhebber
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 15:12

Re: Wassen

Bericht door VladUP! » di 21 aug 2012, 09:30

Bij mij zei de verkoper de CEB gewoon uit te zetten in wasstraat en het ook niet te vergeten als er evt gesleept moest worden (je weet maar nooit hè.. het is dan wel een Up! maar blijft toch een auto).

Gebruikersavatar
Kneeke
Vagling liefhebber
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 16:03

Re: Wassen

Bericht door Kneeke » ma 05 nov 2012, 17:11

Altijd met de hand,en alles van Mequiar's.
En vooral de quik Detailer..is m'n favoriet...
Ultimate quik Wax...

robert
Forum newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 19:49
Locatie: Rotterdam

Re: Wassen

Bericht door robert » ma 05 nov 2012, 17:21

Dealer vertelde ons ook om hem uit te schakelen in de wasstraat.

Plaats reactie