Inrijden van je nieuwe auto?

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Tom Westendorp » vr 09 mar 2012, 16:16

Hoe doen jullie het? Extra voorzichtig of juist pittig?

Ik heb vorige week nog een Fiat 500 Twinair ingereden van mijn vriendin. Met 0 kilomer op de klok direct de snelweg op, variabele snelheden, af laten koelen en toen de Duitse autobaan op richting Stuttgart. Eerste uur rustig aan gedaan en toen langzamerhand iets harder. Bij 1000 kilometer helemaal los gehad. Resultaat? Geen druppel olie verlies en een gemiddeld verbruik van 1 op 14 bij een behoorlijk stevige rijstijl.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door up! » vr 09 mar 2012, 16:23

Gewoon zoals ik altijd rijd. Maximaal 4.000 toeren, maximaal half gas, en zorgen dat ik niet teveel gas geef bij lage toeren in de derde, vierde of vijfde versnelling (dit betekent ook: bij minder dan 2.000tpm terugschakelen als ik daarna wat harder wil accelereren). Vandaag na het ophalen van mijn auto de eerste 100km op de snelweg gereden, met snelheden tussen 80 en 120. Pittig inrijden noem ik dit zeker niet... Mijn vorige auto die ik nieuw kocht (Audi) reed ik net zo in en had een olieverbruik van 1 op 65.000km. Gewoon met gezond verstand inrijden noem ik dat :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door RonaldNL » zo 11 mar 2012, 00:28

Inrijden zoals dat vroeger moest is helemaal niet meer aan de orde pure kolder als men je dat nog wijsmaakt..Volgas doe je sowiso pas bij bedrijfstempratuur logisch nadenken heet dat..
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Tom Westendorp » zo 11 mar 2012, 11:15

Toch ben ik het daar niet helemaal mee eens. Een motor moet wel degelijk eerst loskomen. Hoe je dat het beste bewerkstelligt laat ik even in het midden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door up! » zo 11 mar 2012, 11:35

Eens met Tom. Een nieuwe bank zit in het begin ook anders dan wanneer ie 2 jaar of 10 jaar in gebruik is.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door RonaldNL » zo 11 mar 2012, 15:58

Mijn bank zit nog hetzelfde als 10 jaar terug kwestie van kwaliteit kopen :D en laat de Up nou kwaliteit zijn ;)
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Tom Westendorp » zo 11 mar 2012, 16:09

Waar basseer je dat op? De kwaliteit van de up is nog niet gebleken, kan ook niet omdat hij pas uit is. Maar het is natuurlijk een uitspraak van niks.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door RonaldNL » zo 11 mar 2012, 16:56

Denk dat jezelf dan niet helemaal helder bent en nog geen enkele review gelezen heb enof zelf gereden ? Dus deze discussie ga ik geeneens aan met iemand die duidelijk geen VW fan is..... de bouwkwaliteit is superieur getest en bewezen door diverse instanties/bladen en het is een VW... Als je VW fan was zou je dat behoren te weten...!!
The Only Way is UP!

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Bryan » zo 11 mar 2012, 17:17

Lekker gezellig weer :roll:

Bryan

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Bryan » zo 11 mar 2012, 17:22

RonaldNL schreef:Denk dat jezelf dan niet helemaal helder bent en nog geen enkele review gelezen heb enof zelf gereden ? Dus deze discussie ga ik geeneens aan met iemand die duidelijk geen VW fan is..... de bouwkwaliteit is superieur getest en bewezen door diverse instanties/bladen en het is een VW... Als je VW fan was zou je dat behoren te weten...!!

Beste ronald,

Dat je het niet eens bent is natuurlijk je goedrecht, maar iemand vertellen dat hij niet helemaal helder is getuigd niet van veel respect en dit kan je ook op een andere manier verwoorden zodat het iets vriendelijker overkomt ;)

Bryan

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Tom Westendorp » zo 11 mar 2012, 19:12

Ronald, niet omdat het een aanval op mij persoonlijk is maar in de meest algemene zin: Ik ben je uitspraken een beetje zat aan het raken. Je schoffeert continu mensen en je reageert vrijwel nooit inhoudelijk. Dit komt de sfeer op het forum niet ten goede.

Ik zal je even uitleggen met wat ik bedoel met kwaliteit: de up is net uit. Er is nog geen mens die er ook maar serieuze kilometers op heeft staan. Er valt dus nog niets te zeggen over de kwaliteit van de motor en rest van de techniek bij serieus gebruik. Tevens heeft nog vrijwel geen Up! een winter gezien. Wie weet zit er een probleem in de eerste serie, of een technische fout in het algehele ontwerp. Allemaal zaken die pas na jaren gebruik aan het licht komen. Het maakt daarbij niks uit wat er op de neus staat het kan VW net zo goed overkomen als Toyota, opel, bmw of ieder ander merk. Dat jij zegt dat VW kwaliteit is wordt lang niet altijd onderschreven in duurtests, geloof je me niet zoek de autobild maar op waar ze na iets meer dan een ton een passat 2.0 tdi uit de eerste serie uit elkaar trekken.

Nogmaals ik zeg niet dat VW zijn zaken voor elkaar heeft maar ik zeg dat het best kan zijn dat er iets pas na jaren aan het licht komt net als dat bij veel andere merken kan gebeuren. Moderne auto's zitten zo vol met techniek dat er vanzelf iets mis kan gaan.

Nu weer verder on topic. De mensen die al bezit hebben genomen van de nieuwe aanwinst: bevalt het inrijden? Al verschil gemerkt naarmate de kilometers vorderen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door RonaldNL » zo 11 mar 2012, 19:25

Dan moet men eerst een naar hun zelf kijken want ik word aangevallen moet je niet raar reageren als ik dan terugreageer simpel zat , jou toon klopt ook van geen kant net als je prive reaktie over het logo wat goed bedoeld was.

Je word behandeld zoals jezelf mensen behandeld duidelijk lijkt mij. Ik kom hier voor gezelligheid met mede Up (bijna)rijders en geef antwoord op vragen als ik kan/mening wat dan ook en ik weet heel wat meer over en van VW dan jullie denken en weten laat dat duidelijk zijn jullie weten mijn historie niet. En ik schoffeer niemand die mij niet aanvalt zo makkelijk ben ik.

En ok mee eens de Up moet nog een strenge winter doorstaan maar ik heb er alle vertrouwen in anders zou ik er ook geen kopen ben er van overtuigt dat deze Up net zolang mee gaat als mijn huidige VW en dat moet elke japanner nog maar zien te evenaren :) of (Sl)Opel.. Ja ik ben nou eenmaal VW fan in hart en nieren kan ik ook niks aan doen.

En IK heb met niemand moeite hier op 1 na maar die is al geblokt dus ik heb geen probleem en als mijn manier van reageren niet bevalt pech gehad ieder mens is anders ik reageer misschien pittig soms , en als iemand mij zomaar ineens aanvalt krijg je het dubbel terug want dat accepteer ik van niemand niet.Dus ook niet van een beheerder(met alle respect nu overigens)

en idd Ontopic , Wie heeft de eerste Up hier in zn bezit gekregen ? Dus besteld zonder proefrit :D
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door High-up! » ma 12 mar 2012, 00:21

Wat een gezelligheid op het up! forum zo na het werk...! Ik ga even geniet van alle inhoudelijke discussies en uitwisseling op het forum:

Ik graag op reageren op de volgende stelling van Petrolhead Tom.
Petrolhead Tom schreef:Tevens heeft nog vrijwel geen Up! een winter gezien.
Er is kortgeleden van een bandenmerk een koude-test verschenen [zie link] van een Seat Mii. Aangezien de grote bouwlijnen van beiden niet echt van elkaar verschillen, is het misschien een leuke weet dat de Mii de test glansrijk heeft doorstaan!! De up! in dat geval vast ook. Is een leuke test om te lezen!

http://www.topgear.nl/uitgelicht/seat-m ... itgelicht/
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Tom Westendorp » ma 12 mar 2012, 07:26

Inderdaad een leuke test! Die had ik nog niet gezien.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Jason
Forum newbie
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 12:44

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Jason » ma 12 mar 2012, 18:16

Even over de discussie.

Ik ben van mening dat iedereen kan zeggen wat hij of zij wil , tenzij het allemaal erg uit de hand loopt.
Wat hier gebeurt is echt niet zo erg, er worden meningen gegeven, en dat moet kunnen op fora.

Voor wat betreft het inrijden...
Mijn Countryman is vanaf dag 1 vol gas gegaan, volgens de garage is inrijden niet meer zoals vroegah :D

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door RonaldNL » ma 12 mar 2012, 18:45

Juist inrijden hoeft helemaal niet meer....

Die Wintertest met de Seat Mii is idd grappig aangezien de Up nog net een tandje beter is komt die er du sook zo doorheen altijd fijn om te weten
denk ik zo.
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Piedro » ma 12 mar 2012, 21:11

RonaldNL schreef:Juist inrijden hoeft helemaal niet meer....

Die Wintertest met de Seat Mii is idd grappig aangezien de Up nog net een tandje beter is komt die er du sook zo doorheen altijd fijn om te weten
denk ik zo.
Hoezo denk je dat de Up net een tandje beter is? Qua materiaalkeuze in het interieur kan dat vermoedelijk net iets schelen, maar de onderhuidse techniek is - voorzover mij bekend - exact hetzelfde, evenals dat van de Skoda Citigo. Gegevens komen ook allemaal overeen (zelfde prestaties, verbruik, gewicht, opties en technieken, et cetera). Alle drie prima auto's dus ;)

En ik zou de eerste 1000 kilometer gewoon rustig tot normaal doorrijden met niet al te veel toeren.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door RonaldNL » ma 12 mar 2012, 22:43

ja ok laat ik het anders Zeggen van die drie is de up gewoon de best uitziende de Mii is minder (dat achter zijruitje is bij de Up gewoon cool) en de neus op die skoda walgelijk techniek is zelfde uiteraard :D

Daarom vind ik mm net een tandje beter :D
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door High-up! » ma 12 mar 2012, 23:59

RonaldNL schreef:ja ok laat ik het anders Zeggen van die drie is de up gewoon de best uitziende de Mii is minder (dat achter zijruitje is bij de Up gewoon cool) en de neus op die skoda walgelijk techniek is zelfde uiteraard :D

Daarom vind ik mm net een tandje beter :D
Dat heet gewoon smaak.. Net als dat je blond misschien net 'iets beter' vind als brunette. Ik ben niet gek op zuurkool, maar misschien vind de moderator dat wel beter..? Kwaliteit en smaak zijn zeer verschillende variabelen (heb ik mogen ondervinden met een BMW).
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door High-up! » di 13 mar 2012, 00:00

Piedro schreef:Qua materiaalkeuze in het interieur kan dat vermoedelijk net iets schelen, maar de onderhuidse techniek is - voorzover mij bekend - exact hetzelfde, evenals dat van de Skoda Citigo. Gegevens komen ook allemaal overeen (zelfde prestaties, verbruik, gewicht, opties en technieken, et cetera). Alle drie prima auto's dus ;).
Mee eens! :D
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Plaats reactie