Inrijden van je nieuwe auto?

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door RoyVisser » di 13 mar 2012, 13:42

RonaldNL schreef:ja ok laat ik het anders Zeggen van die drie is de up gewoon de best uitziende de Mii is minder (dat achter zijruitje is bij de Up gewoon cool) en de neus op die skoda walgelijk techniek is zelfde uiteraard :D

Daarom vind ik mm net een tandje beter :D
Je staart je wel heel erg blind op het logootje op de neus ;)

Ik rijd al 14 jaar VAG (5 volkswagens (Golf/Golf/Jetta/Corrado/Golf) en 1 Seat (Leon)) en ben naar talloze meetings geweest, maar ben blij dat ik me niet zo blindstaar op het merk. Volkswagens zijn absoluut goed, maar dat maakt andere merken niet per definitie slecht of minder goed.

Het is met de huidge wagens vrijwel altijd meer een persoonlijke Voorkeur dan dat je terechtkomt in iets wat afschuwelijk slecht is.
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door RonaldNL » di 13 mar 2012, 21:47

ey Roy ik zeg ook niet dat andere slecht zijn he ..!!! Ik ben gewoon VW'er in har den nieren komt door mn Pa (43 jaar VW monteur) en ook alleen maar VW gereden , Golf 1 , Scirocco II , Corrado G60 en dan nu de Up naja zometeen haha

en dat VW neusje is toch echt de mooiste vd drie...anders hadden jullie ook geen Up gekoch tmaar 1 vd andere :D
The Only Way is UP!

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Bryan » di 13 mar 2012, 21:52

RonaldNL schreef:ey Roy ik zeg ook niet dat andere slecht zijn he ..!!! Ik ben gewoon VW'er in har den nieren komt door mn Pa (43 jaar VW monteur) en ook alleen maar VW gereden , Golf 1 , Scirocco II , Corrado G60 en dan nu de Up naja zometeen haha

en dat VW neusje is toch echt de mooiste vd drie...anders hadden jullie ook geen Up gekoch tmaar 1 vd andere :D

Ik vind de skoda het mooiste :mrgreen:

Bryan

Gebruikersavatar
RonaldNL
Vagling liefhebber
Berichten: 480
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 20:49

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door RonaldNL » di 13 mar 2012, 22:05

LoL :D
The Only Way is UP!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Ron UP » wo 14 mar 2012, 08:47

Hey Bryan, dan zit je toch echt op t verkeerde forum hoor :D
Zo'n skoda is toch een lookalike van vw man :P
Ze wilen allemaal op vw lijken maar lukt ze toch niet :lol: :lol:

Net als Ronald ben ik ook een echte vwfan, heb hiervoor 3 speciale transporters gereden naar volle tevredenheid !!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door up! » wo 14 mar 2012, 10:33

Ron UP schreef:Hey Bryan, dan zit je toch echt op t verkeerde forum hoor :D
Volgens mij niet... Ergens hier op het forum heeft de forumbeheerder gezegd dat ook berijders van de Citigo en Mii van harte welkom zijn ;)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Tom Westendorp » wo 14 mar 2012, 18:52

up! schreef:
Ron UP schreef:Hey Bryan, dan zit je toch echt op t verkeerde forum hoor :D
Volgens mij niet... Ergens hier op het forum heeft de forumbeheerder gezegd dat ook berijders van de Citigo en Mii van harte welkom zijn ;)
Klopt!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door up! » do 15 mar 2012, 22:39

Vandaag een minuutje of 10 ongeveer 130 gereden, toerenteller stond op ongeveer 4.000tpm. Tellerstand 780km. Kan dit kwaad en kan ik het beter wat rustiger aan doen? Tot nu toe ben ik nog niet boven de 4.000tpm geweest :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Tom Westendorp » ma 19 mar 2012, 09:45

Als hij warm is gaat dat prima. Ik rij auto's vaak behoorlijk pittig in. Nooit olieverbruik of ander gezeik.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Bryan » wo 21 mar 2012, 21:23

Hi,

Waarom is iedereen zo bang voor hoge toerentallen met een nieuwe auto??????....., als de auto op bedrijfstemperatuur is kan je gewoon eens de hogere toeren opzoeken hoor.
Als stelregel houd ik altijd de 20/ 20 regel aan. Of 20 km of 20 min gereden want dan is alles lekker warm.

Bryan

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door High-up! » wo 21 mar 2012, 21:50

Goede richtlijn! Bedankt Bryan. Ik begreep van de dealer ook dat het geen probleem is pittig met de auto te rijden zodra hij warm is.
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Tom Westendorp » wo 28 mar 2012, 11:01

Gewoon volle pijp als hij warm is. Wordt hij lekker pittig van.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Bryan » wo 28 mar 2012, 16:25

Petrolhead Tom schreef:Gewoon volle pijp als hij warm is. Wordt hij lekker pittig van.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: thats the spirit 8-) :D ;)

Bryan

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door High-up! » ma 02 apr 2012, 21:00

1100km in de banden. Nog geen 1 keer boven de 4500 toeren gehad. Wat denken jullie, als ie warm is keertje doortrekken?? Wie heeft vaker nieuwe auto's ingereden of dit bij z'n nieuwe up! al gedaan?
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Bryan » ma 02 apr 2012, 21:20

High-up! schreef:1100km in de banden. Nog geen 1 keer boven de 4500 toeren gehad. Wat denken jullie, als ie warm is keertje doortrekken?? Wie heeft vaker nieuwe auto's ingereden of dit bij z'n nieuwe up! al gedaan?

Ik zou tot de 10000 km niet oven de 3000 toeren komen :x ...... Nee even serieus ;) ..... Je kan makkelijk een keer doortrekken als de boel goed warm is.
Als ik de auto zelf heb gaat ie zeker binnen de 500 km naar de hogere toeren als hij goed warm is. Dit is echt geen enkel probleem .....echt niet ;)

Bryan

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Tom Westendorp » wo 04 apr 2012, 10:32

New mini ingereden, Coopertje: 65 km op de teller richting toerenbegrenzer.
Fiat 500 ingereden: Twinair: Direct volle bak de autobaan op.
Bmw 318D ingereden: Direct volle bak met 60km op de teller.

Alledrie geen druppel olie verbruik en lopen als een zonnetje. Wel zorgen dat ze goed op termperatuur zijn.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door High-up! » wo 04 apr 2012, 17:49

Thanks!!
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Tom Westendorp » do 05 apr 2012, 13:00

Graag gedaan. Vooral bij de twinair maakt het verschil. De vorige is veel rustiger ingereden en die loopt lang niet zo mooi.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Psycho_Mantis » do 05 apr 2012, 20:58

Petrolhead Tom schreef:Graag gedaan. Vooral bij de twinair maakt het verschil. De vorige is veel rustiger ingereden en die loopt lang niet zo mooi.
Dus jou conclusie is: Gewoon doortrekken als hij warm is bij een nieuwe auto?

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Inrijden van je nieuwe auto?

Bericht door Bryan » do 05 apr 2012, 21:11

Psycho_Mantis schreef:
Petrolhead Tom schreef:Graag gedaan. Vooral bij de twinair maakt het verschil. De vorige is veel rustiger ingereden en die loopt lang niet zo mooi.
Dus jou conclusie is: Gewoon doortrekken als hij warm is bij een nieuwe auto?

Als de boel goed warm zou het geen kwaad moeten kunnen ;) ......een beetje logisch verstand gebruiken bij het inrijden en niet overdreven gassen, maar af en toe iets hoger in de toeren hangen of even iets feller optrekken kan echt geen kwaad hoor.

Bryan

Plaats reactie