stalen velgen voor Mii tbv winterbanden

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
MiiPien
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do 29 nov 2012, 11:08

stalen velgen voor Mii tbv winterbanden

Bericht door MiiPien » do 29 nov 2012, 11:25

heb zojuist geprobeerd een gekocht gebruikt setje stalen velgen met winterbanden te monteren op de Mii. Volgens opgave moeten de velgen ET 35 zijn, maar vóór lopen ze tegen de remklauwen vast. Dus geen succes! Gebruikte setje is afkomstig van VW. Welke maat past dan wel? De Mii Style Chic heeft lichtmetalen velgen af fabriek.

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: stalen velgen voor Mii tbv winterbanden

Bericht door Bertje » do 29 nov 2012, 12:12

Niet per ongeluk 13" gekocht? Dat gaat zeker niet passen.
In principe zou 14" moeten passen, gezien dit een standaard maat is voor de drieling...
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

MiiPien
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do 29 nov 2012, 11:08

Re: stalen velgen voor Mii tbv winterbanden

Bericht door MiiPien » do 29 nov 2012, 12:41

bedankt, maar was het maar zo simpel. alle maten kloppen, inch, bandenmaat, steek en naafdiameter.

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: stalen velgen voor Mii tbv winterbanden

Bericht door Bertje » do 29 nov 2012, 13:47

Heel vreemd! 14" is 14" zou je zeggen... Heb pas wel gezien dat een 14" origineel al bijna geen ruimte laat tussen de remklauw en de velg. Misschien dat deze net niet past omdat het een velg is die gemaakt is voor oudere modellen van de VW-groep en er kennelijk iets veranderd is bij de huidige serie.

Balen zeg! denk je het voor elkaar te hebben voor de winter, passen ze niet... :evil:

Misschien een belletje naar de dealer doen, of zij je kunnen vertellen waar het mis gaat?

Succes in ieder geval!!
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

inMnUppie
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 18:59

Re: stalen velgen voor Mii tbv winterbanden

Bericht door inMnUppie » do 29 nov 2012, 15:25

14" = geen 14", zoals aangegeven moet de remklauw genoeg ruimte hebben. Daarom passen ook zo weinig velgen in de configuratoren van de LM merken op de UP. Aantal inches en ET waarden is niet genoeg, en geloof de database van Profile ook maar niet. Ik ben ben toen voor de zekerheid maar voor het TUV rapport gegaan. Sommige configuratoren laten ook alleen gekeurde mogelijkheden zien. En dan zijn de keuzes in een keer zeer beperkt.

Originele stalen up velgen gingen voor rond 300 euro de set weg bij de dealer. Dus heb ik voor paar tientjes extra een paar 14" Dezent LM velgen gepakt, die passen wel, netjes getest door de Oostenrijkse TUV, en geschikt voor normale dikte sneeuwkettingen. Ziet er mooier uit en ze zijn winterbestendig = extra laklaag.
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

petertje03
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 27 aug 2012, 19:37

Re: stalen velgen voor Mii tbv winterbanden

Bericht door petertje03 » do 29 nov 2012, 15:42

ik heb gehoord dat de velgen van een polo 6n er perfect onder passen. kan iemand dit bevestigen?

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: stalen velgen voor Mii tbv winterbanden

Bericht door TV_UP! » do 29 nov 2012, 20:01

Als dat 14 inch is mss wel maar de 13 inch zo ie zo niet.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: stalen velgen voor Mii tbv winterbanden

Bericht door Mikester » do 29 nov 2012, 21:55

Je hebt gewoon een velg met te hoge ETwaarde Icm een te smal velgbed gekocht, thats it.

MiiPien
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do 29 nov 2012, 11:08

Re: stalen velgen voor Mii tbv winterbanden

Bericht door MiiPien » vr 30 nov 2012, 12:43

op de originele alu velgen staat 5J en ET35. Deze gaat inderdaad vlak langs de remklauwen. Ik heb stalen velgen 51/2 J ET 35 gepast met winterbanden. Dat ging dus niet; die loopt tegen de remklauw. Wat bedoel je precies met velgbed?

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: stalen velgen voor Mii tbv winterbanden

Bericht door Bertje » vr 30 nov 2012, 12:49

MiiPien schreef:op de originele alu velgen staat 5J en ET35. Deze gaat inderdaad vlak langs de remklauwen. Ik heb stalen velgen 51/2 J ET 35 gepast met winterbanden. Dat ging dus niet; die loopt tegen de remklauw. Wat bedoel je precies met velgbed?
Zie plaatje: Afbeelding

5,5J kan misschien net te breed zijn waardoor de velg niet past. Of is het de binnendiameter die te krap is?
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

MiiPien
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do 29 nov 2012, 11:08

Re: stalen velgen voor Mii tbv winterbanden

Bericht door MiiPien » vr 30 nov 2012, 15:51

de remklauw loopt vast tegen het gatenpatroon in de omtrek, dus de flens zit te dicht op het wiel.
IMG_1774.JPG
IMG_1774.JPG (155.65 KiB) 9509 keer bekeken

Eduardo
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 21:35

Re: stalen velgen voor Mii tbv winterbanden

Bericht door Eduardo » zo 09 dec 2012, 21:39

Ik heb dus exact hetzelfde probleem.... :cry:
De specificaties vd velgen komen exact overeen met de specificaties die Seat opgeeft voor de Mii.
Maar de velgen lopen wel degelijk aan tegen de remklauw.
Ik heb wel eens iets horen vertellen over afstandsringen.
Wie weet daar meer van en heeft het gebruik daarvan nadelen ?

m.vr.groet,
Eduardo

MiiPien
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do 29 nov 2012, 11:08

Re: stalen velgen voor Mii tbv winterbanden

Bericht door MiiPien » zo 09 dec 2012, 23:45

Ik vind eigenlijk wel, dat iemand van SEAT/VW/Skoda hierop zou moeten reageren. Een VWUp forum is een communicatiemiddel tussen gebruikers en de importeur/fabrikant en een dialoog tussen gebruikers en fabrikant kan uitstekend via dit forum plaatsvinden.
Alléhup dus dames en heren kennisdragers van het grote Volkswagen concern reageer hier eens op! Wij komen hier niet uit!

FunPlay
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 18:19
Locatie: Gem. Ede

Re: stalen velgen voor Mii tbv winterbanden

Bericht door FunPlay » za 28 nov 2015, 10:33

Tja, als je een probleem hebt ga je zoeken op het forum.
En toen kwam ik op dit topic.

Heb stalen velen die volgens 'het boekje' zouden moeten passen.
Maar helaas.

ET38 4x100 14 inch naafgat 57,1
Maar ze lopen inderdaad aan op de remklauw.
Sterker, ze zitten muurvast op de remklauw.

:(

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: stalen velgen voor Mii tbv winterbanden

Bericht door Guy » za 28 nov 2015, 12:03

ik had onlangs hetzelfde met een set 15 lichtmetalen velgen. set 1 raakte net de remklauw, set 2 van hetzelfde merk paste zonder problemen. 15" et41 precies dezelfde specs als de ania velgen onder mijn mii.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: stalen velgen voor Mii tbv winterbanden

Bericht door Tom Westendorp » za 28 nov 2015, 15:52

Nice! Goed gebruik gemaakt van de zoekfunctie!

Het is inderdaad zo dat de ene set de andere niet is. Ik zag laatst een set velgen voor een lupo 3l maar dat gaat volgens mij ook niet passen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: stalen velgen voor Mii tbv winterbanden

Bericht door lupocor » zo 29 nov 2015, 01:01

de et waarde is dus te hoog voor sommige velgen.
neem een et 30 en het gaat waarschijnlijk wel passen en nee die zal volgens mij niet te ver naar buiten liggen.
lupo 3l kan ik bij mijn mii uitproberen want ik rijd zelf een lupo 3l als dagelijkse auto.
ik denk dat een 3l wel zal passen omdat het velgbed anders is dan het stalen velgbed.
ga morgen wel even passen als het droog is .
wel later op de dag omdat de mii pas na 14.00 uur weer thuis iseigenlijk is het best wel gek dat niet alle 14 inch velgen met dezelfde et waarde passen,je zou toch verwachten dat elk type vw velg past.

Plaats reactie