afwijking kleur tankklep white-up

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Caroliena
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 09:40

afwijking kleur tankklep white-up

Bericht door Caroliena » wo 12 sep 2012, 16:21

Hallo , het viel me laatst op dat het tankpaneel op een white-up qua kleur afwijkt van de carrosseriekleur white bij de white-up.
Ook een kennis heeft deze auto en ook bij hem wijkt de kleur af. De dealer amsterdam heeft het erkend en het paneel wordt opnieuw in de juiste kleur gespoten. Dit moet bij meer uppen het geval zijn ! Het lijkt erop dat de tankdoppen in de kleur white gespoten zijn van de kleur -candy white-
Is het al iemand opgevallen bij de white-up ?
Misschien bij een bepaalde produktieserie?

Waar worden de upjes gebouwd?

Hg Carolien

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: afwijking kleur tankklep white-up

Bericht door Martin33 » wo 12 sep 2012, 17:19

Caroliena schreef:Hallo , het viel me laatst op dat het tankpaneel op een white-up qua kleur afwijkt van de carrosseriekleur white bij de white-up.
Ook een kennis heeft deze auto en ook bij hem wijkt de kleur af. De dealer amsterdam heeft het erkend en het paneel wordt opnieuw in de juiste kleur gespoten. Dit moet bij meer uppen het geval zijn ! Het lijkt erop dat de tankdoppen in de kleur white gespoten zijn van de kleur -candy white-
Is het al iemand opgevallen bij de white-up ?
Misschien bij een bepaalde produktieserie?

Waar worden de upjes gebouwd?

Hg Carolien
Hoi Carolina, dat heb ik ook en de dealer had zelfs mijn deksel al vervangen voor de verkeerde kleur.....het is idd net niet hetzelfde maar niet heel storend dus ik laat het verders zo. Heb natuurlijk ook nog de twee jaar garantie.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: afwijking kleur tankklep white-up

Bericht door TV_UP! » wo 12 sep 2012, 17:55

ben zelf een paar jaar terug in hannover geweest en zag toen ook bij de vw transporter dat de bumper iets anders is door het gebruik van plastic. Mss dat dat er voor zorgt dat de tank klepje wat afwijkt ten opzichte van de rest??
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: afwijking kleur tankklep white-up

Bericht door Marantz » wo 12 sep 2012, 21:21

Ik heb een White UP maar daar is de kleur exact het zelfde, deze is van ruim een week terug.

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: afwijking kleur tankklep white-up

Bericht door Piedro » do 13 sep 2012, 01:22

Ik weet niet hoe sterk de afwijking is, maar het komt - zoals TV_Up zegt - mogelijk omdat het klepje van kunststof is. Bij veel auto's zie je - als je er op gaat letten - ook licht kleurverschil tussen kunststof bumpers (en bijvoorbeeld spoilers) en metalen carrosserie. Overspuiten zou het zeker kunnen verhelpen, maar de kans is aanwezig dat je altijd wel iets kleurverschil blijft zien.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: afwijking kleur tankklep white-up

Bericht door Marantz » do 13 sep 2012, 10:51

Waarom heb ik dat verschil dan niet ?
Hier twee foto's van de klep en de kunststof bumper met aansluitend metalen delen in dezelfde kleur.
Ik heb dit bekeken in zowel vol zonlicht als in de schaduw, maar geen verschil.......
Vind deze kleur (pure white) wel erg gevoelig voor de kijkhoek en licht inval, ik dacht echt dat VW de balk binnen in de verkeerde kleur gespoten hadden, ik vermoede Candy white, maar dat veranderde toen ik de deur open deed en het toch exact dezelfde kleur bleek te zijn.
Ook buiten is de kijkhoek van belang, misschien dat het daar in zit ?
.
SAM_0179.jpg
SAM_0179.jpg (20.81 KiB) 4900 keer bekeken
.
SAM_0180.jpg
SAM_0180.jpg (27.16 KiB) 4900 keer bekeken

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: afwijking kleur tankklep white-up

Bericht door GunSpeed » do 13 sep 2012, 11:09

Is nog al eens gebeurd dat de auto in Pure White is en de benzinedop in Candy White. ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: afwijking kleur tankklep white-up

Bericht door Marantz » do 13 sep 2012, 11:16

GunSpeed schreef:Is nog al eens gebeurd dat de auto in Pure White is en de benzinedop in Candy White. ;)
Zeker kleurenblind, die Deutsers die de eind controle doen..... :o

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: afwijking kleur tankklep white-up

Bericht door stUp! » do 13 sep 2012, 19:32

Zo streng is die eind controle niet XD
Het is eerder de dealer die dit had moeten zien tijdens het poetsen. Maar het is inderdaad zo dat er vaak verschil zit tussen plastic en metaal.

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: afwijking kleur tankklep white-up

Bericht door TV_UP! » do 13 sep 2012, 19:37

bij mijn polo zit er ook een tint verschil tussen de tankdop en de rest van de auto.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: afwijking kleur tankklep white-up

Bericht door Marantz » vr 14 sep 2012, 16:18

Ik rij al nieuwe auto's sinds 1979 en heb dit nog nooit gezien, en ik ben een originele "oud Hollandse mieren n*uker"........

Verf is verf, en als de verf dekt maakt het geen flikker (sorry) uit of dit nu op plastic, metaal, hout, glas of wat dan ook zit.
Ik ben zelf spuiter geweest, en heb een aantal jaar verf verkocht en op kleur gemaakt, maar ik kan je verzekeren dat de ondergrond niets uit maakt, wel of een ondergrond vlak / glad of grof is, daardoor kan een kleur anders over komen.
Als een kleur die op plastic zit een andere tint heeft is dit gewoon een ander verfbad, worden alle delen met dezelde verf run gespoten ziet niemand verschil, plastic of metaal, kijk maar bij mijn auto.......
Laatst gewijzigd door Marantz op vr 14 sep 2012, 16:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: afwijking kleur tankklep white-up

Bericht door el coche SEAT » vr 14 sep 2012, 16:23

Heb zelf ook de indruk dat onze tankklep kleur afwijkt.

Moet eens kijken wat ik ermee ga doen.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: afwijking kleur tankklep white-up

Bericht door Marantz » vr 14 sep 2012, 16:32

En pas op dat er geen dingen "gezien" gaan worden (of gehoord worden) die er niet zijn.
Net zoals 2 mensen die voor de gein op straat omhoog staan te kijken en te wijzen, binnen no time staan er 10 omhoog te kijken en iedereen ziet wat.... ;)

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: afwijking kleur tankklep white-up

Bericht door Toine » za 15 sep 2012, 10:19

el coche SEAT schreef:Heb zelf ook de indruk dat onze tankklep kleur afwijkt.

Moet eens kijken wat ik ermee ga doen.
+1
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Caroliena
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 09:40

Re: afwijking kleur tankklep white-up

Bericht door Caroliena » za 15 sep 2012, 17:36

Beste allemaal,

Ik zie geen spoken maar wel degelijk kleurverschil bij de white-up van onze kennis. Het komt alleen voor bij deze kleur ! Iedereen kan het duidelijk zien!
De dealer heeft het ook gezien en gaat het onderdeel opnieuw laten spuiten. Uiteraard is het gemeld bij Pon, de importeur.
De kleur van de tankklep is minder wit (geliger) dan de kleur van de rest van de auto , maar ik het het ook gezien bij andere white-uppen bij de dealer.
Lijkt me de eindcontrole inderdaad niet top , want het is duidelijk te zien. Wil je het wel accepteren voor 13.500 euro dan is dat een keuze.
Vraag me af of het een kleine serie betreft, hopelijk wel.

fouten kunnen gemaakt worden en oplossingen ook !

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: afwijking kleur tankklep white-up

Bericht door GunSpeed » za 15 sep 2012, 18:13

Ik zou het ook niet accepteren en gelukkig gaat jouw dealer het in orde brengen ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: afwijking kleur tankklep white-up

Bericht door Marantz » za 15 sep 2012, 19:02

Blijkbaar inderdaad een slechte serie, ben blij dat die van mij het niet heeft, ik zou er gek van worden......

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: afwijking kleur tankklep white-up

Bericht door Piedro » ma 17 sep 2012, 10:54

Komt veel voor. Bij vrijwel elk merk overigens, heb het zelfs bij gloednieuwe Porsches gezien. Meestal is het wel afhankelijk van de lichtinval en intensiteit. Kan komen omdat die delen vaak ergens anders (bij de leverancier) of te dun gespoten worden. Mogelijk een andere grondverf. Netjes dat de dealer het goed zal gaan oplossen, ik kom ook wel eens andere verhalen tegen.

Zie ook bijvoorbeeld http://www.seat-online.nl/showthread.ph ... stof-delen
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
Cees
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 11:02
Locatie: Krommenie

Re: afwijking kleur tankklep white-up

Bericht door Cees » wo 19 sep 2012, 14:24

Tankklep van mij is ook opnieuw gespoten ivm verkleuring was eerst goed gewoon dezelfde kleur als de auto candy white maar werdt inderdaad geliger, kleur verschil was goed te zien.

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: afwijking kleur tankklep white-up

Bericht door GunSpeed » wo 19 sep 2012, 16:34

Je bent lang niet de enige met een White Up! met dat probleem, lees de link hieronder maar... de Engelse invoerder levert gewoon een nieuwe tankklep...

http://www.upownersclub.co.uk/forum/for ... y-up#24652

Grtz
Gun
up! Black BMT 75pk 3d

Plaats reactie