Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!

Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii

door vinie » do 12 okt 2017, 19:41

Misschien heeft het er mee te maken dat het een zakelijke auto is. Ik ben teruggegaan en er werd verteld dat het noodzakelijk was de remolie te vervangen. Toen ik zei dat ik het niet normaal vond dat ze geen contact hebben opgenomen, werd me simpel verteld dat het noodzakelijk was. Helaas
Forum newbie

Sponsor

Sponsor

door jaappie » do 12 okt 2017, 19:56

Bij de dealer waar ik de mii laat onderhouden bespreken we het vooraf. Als ze wat tegen komen wat ook wel moet/handig is vragen ze het op dat moment even.

Net zoals de houdbaarheid van een of andere vloeistof om een lekke band tijdelijk te maken was over de datum en kwamen netjes vragen of ze het mochten vervangen maar wel met de zin erna “het hoeft niet want dat spul werkt nog steeds gewoon goed maar wilde het wel even melden” prima toch zo!
Gebruikers-avatar
Vagling liefhebber

door Autheo » do 12 okt 2017, 20:00

vinie schreef:Misschien heeft het er mee te maken dat het een zakelijke auto is. Ik ben teruggegaan en er werd verteld dat het noodzakelijk was de remolie te vervangen. Toen ik zei dat ik het niet normaal vond dat ze geen contact hebben opgenomen, werd me simpel verteld dat het noodzakelijk was. Helaas

Als het bij een officiële dealer was, wordt je na de onderhoudsbeurt altijd uitgenodigd deel te nemen aan een 'tevredenheidsonderzoek'. Dealers worden daar door Pon op afgerekend, want alleen als je je ervaring als 'uitstekend' beoordeelt, wordt dat door Pon als voldoende beschouwd. Ik zou de dealer duidelijk aangeven dat je de service met een onvoldoende zult beoordelen, dan heb je kans dat ze dan de volgende keer wel op hun tellen zullen passen!
Gebruikers-avatar
Premium member

door dennuus1 » do 12 okt 2017, 20:39

vinie schreef:Misschien heeft het er mee te maken dat het een zakelijke auto is. Ik ben teruggegaan en er werd verteld dat het noodzakelijk was de remolie te vervangen. Toen ik zei dat ik het niet normaal vond dat ze geen contact hebben opgenomen, werd me simpel verteld dat het noodzakelijk was. Helaas

Noemt jouw dealer het remolie? Het is remvloeistof, olie stoot vocht af, remvloeistof trekt het juist aan.

Los daarvan, er word voorgeschreven om de remvloeistof elke 2 jaar te verversen, echter zit het vaak na 5 jaar nog steeds onder de 3% vochtgehalte.. Noodzakelijk? Nee. Remmen wat ijzer op ijzer is, dat is noodzakelijk, remvloeistof verversen niet.

Hoe dan ook, een fatsoenlijk bedrijf maakt duidelijke afspraken met de klant, zonder onverwachte kosten achteraf.
- Volkswagen High Up! White 75PK 2012
- Volkswagen Golf MKV GTI 2008 268PK & 384NM
Gebruikers-avatar
Vagling liefhebber

Vorige