Water bijrijderskant onder dashboardkastje
Water bijrijderskant onder dashboardkastje
Hallo
We hebben Seat Mii uit 2013 en sinds kort is de auto erg vochtig van binnen, beslagen ramen!
Na wat zoeken bleek het zeiknat te zijn aan de bijrijderskant onder het dashboardkastje. Het komt niet van de paravaan, want die hebben we gecheckt.
Heeft iemand toevallig een idee waar het water door naar binnen kan komen?.
Alvast bedankt!!.
We hebben Seat Mii uit 2013 en sinds kort is de auto erg vochtig van binnen, beslagen ramen!
Na wat zoeken bleek het zeiknat te zijn aan de bijrijderskant onder het dashboardkastje. Het komt niet van de paravaan, want die hebben we gecheckt.
Heeft iemand toevallig een idee waar het water door naar binnen kan komen?.
Alvast bedankt!!.
Re: Water bijrijderskant onder dashboardkastje
Ik weet dat ik daar meer mensen over heb gehoord op het forum maar wat precies weet ik niet. Al goed gezocht op het forum?
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Onder de paravan zit een verstopping.
Bij mij was dat aan de rechterkant.
Mvg Paul
Bij mij was dat aan de rechterkant.
Mvg Paul
Oke bedankt voor de reacties.
Wil morgen de paravan toch eraf gaan halen, maar is dat makkelijk te doen?.
Neem aan ruitenwissers demonteren en dan zwarte plastic kap verwijderen en dan.....????
Wil morgen de paravan toch eraf gaan halen, maar is dat makkelijk te doen?.
Neem aan ruitenwissers demonteren en dan zwarte plastic kap verwijderen en dan.....????
Gewoon een beetje omhoog trekken
Ik ben er vandaag mee bezig geweest. Heb de ruitenwissers gedemonteerd, rubber verwijderd, maar ik krijg de kunststof kappen er niet af. Ben ook bang als ik meer kracht gebruik dat ik iets kapot maak. Is daar een handigheidje voor om die te verwijderen?
Als ik de water laat lopen over de voorruit dan zie je het water achter de voorwielen weg naar beneden komen, dus zou het volgens mij niet aan het paravan kunnen liggen, toch?
Is er iemand die mij uit kan leggen hoe ik de kunststof kappen achter de ruitenwissers kan verwijderen?.
Als ik ze op en neer beweeg krijg ik ze niet los, zie wel een soort van pakking tussen de voorruit en de kappen op en neer bewegen. Dus durf niet te veel kracht te zetten..
Als ik ze op en neer beweeg krijg ik ze niet los, zie wel een soort van pakking tussen de voorruit en de kappen op en neer bewegen. Dus durf niet te veel kracht te zetten..
-
- Forum eindbaas
De paravan kun je met een beetje beleid lostrekken/losklikken bij de aansluiting bij de voorruit.
Tip; laat de auto eerst een nacht binnen in een (verwarmde) garage staan, met deze lage buitentemperaturen is het heel aannemelijk dat het plastic breekt als je er teveel spanning op zet (kan ik helaas uit eigen ervaring vertellen).
Tip; laat de auto eerst een nacht binnen in een (verwarmde) garage staan, met deze lage buitentemperaturen is het heel aannemelijk dat het plastic breekt als je er teveel spanning op zet (kan ik helaas uit eigen ervaring vertellen).
Hier nog eentje haha, vanochtend maar een beetje kracht gezet en knak.... net een kracker...dennuus1 schreef: ↑ma 08 jan 2024, 19:50De paravan kun je met een beetje beleid lostrekken/losklikken bij de aansluiting bij de voorruit.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
-
- Forum eindbaas
Jep, zeker als het al een wat oudere auto betreft, wielkuipen, paravan, sierlijsten, plastic clipjes etc... Echt een drama met deze temperaturen.
Oke bedankt, ga ik het nogmaals proberen als het weer wat beter wordt. Volgens mij wordt het in het weekend weer wat warmer.
Wat vergeten is in het filmpje: steek de afvoerleidingen door met een starre elektradraad.
Daarna was het probleem verholpen.
Ik woonde toentertijd in een (naald)boomrijke omgeving. Mijn ramen besloegen veel te vaak en op 'rare" momenten. Een vloermat was nat.
Daarna nooit meer. Regelmatig veeg ik de afwatergoot schoon. Zeker nu in de herfst. Ook onder de achterklep.
Daarna was het probleem verholpen.
Ik woonde toentertijd in een (naald)boomrijke omgeving. Mijn ramen besloegen veel te vaak en op 'rare" momenten. Een vloermat was nat.
Daarna nooit meer. Regelmatig veeg ik de afwatergoot schoon. Zeker nu in de herfst. Ook onder de achterklep.
Ik rij meestal Hi in m'n uppie
Oops ik bedoel in m'n Hi uppie
Oops ik bedoel in m'n Hi uppie