Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Hatchback
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 16:51

Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bericht door Hatchback » za 14 jul 2012, 16:58

Elders las ik op 't forum dat er mensen tegen betaling een kaartupdate hebben uitgevoerd.
Deze is gratis, wat gewoon op de doos staat.

De code die je moet invoeren staat in de meegeleverde Quickmanual.
Let op: je wordt na invoering van de code eerst naar een site gestuurd die meld dat je 80% korting krijgt op de kaart.
Ik heb naar Garmin gebeld, zij verlenen de ondersteuning voor VW. Na "ff" pffff... w8en een vriendelijk dame aan de lijn, die ik moest voorlichten. Ze kende M&M nog niet.
Tussentijds zat ik wat te klikken en ineens kon ik de kaart, zoals de doos beloofd wel ophalen!
De dame had al een casenr. aangemaakt. Hopelijk is dat niet meer nodig als de rest ook blijkt te kloppen. Huidige Up! kopers met M&M hebben nl. een gratis updateservice v/d kaart Eu over 24 mnd. na registratie van je Navigon.
Dit moet je wel 30 dg. na in gebruik neming v/h apparaat doen.

Andere tip: je kan de Navigon ook opladen door de USB kabel aan je PC te hangen.
Ik rij meestal Hi :roll: in m'n uppie
Oops ik bedoel in m'n Hi uppie :mrgreen:

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bericht door oubaasje » za 14 jul 2012, 17:04

Hatchback schreef: Andere tip: je kan de Navigon ook opladen door de USB kabel aan je PC te hangen.
dat is de enige manier. Op een andere manier kan het niet.
Je moet dan wel de Freshmap software geinstalleerd hebben op je PC

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bericht door el coche SEAT » za 14 jul 2012, 17:28

Hatchback schreef:Elders las ik op 't forum dat er mensen tegen betaling een kaartupdate hebben uitgevoerd.
Deze is gratis, wat gewoon op de doos staat.

De code die je moet invoeren staat in de meegeleverde Quickmanual.
Let op: je wordt na invoering van de code eerst naar een site gestuurd die meld dat je 80% korting krijgt op de kaart.
Ik heb naar Garmin gebeld, zij verlenen de ondersteuning voor VW. Na "ff" pffff... w8en een vriendelijk dame aan de lijn, die ik moest voorlichten. Ze kende M&M nog niet.
Tussentijds zat ik wat te klikken en ineens kon ik de kaart, zoals de doos beloofd wel ophalen!
De dame had al een casenr. aangemaakt. Hopelijk is dat niet meer nodig als de rest ook blijkt te kloppen. Huidige Up! kopers met M&M hebben nl. een gratis updateservice v/d kaart Eu over 24 mnd. na registratie van je Navigon.
Dit moet je wel 30 dg. na in gebruik neming v/h apparaat doen.

Andere tip: je kan de Navigon ook opladen door de USB kabel aan je PC te hangen.

Volgens mij is deze info niet juist.
De eerste up-date indien binnen 30 dagen na eerste gebruik is gratis, daarna zal je de up-date verlenging moeten aanschaffen om 2 jaar elk kwartaal een up-date te krijgen.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Hatchback
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 16:51

Re: Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bericht door Hatchback » za 14 jul 2012, 18:23

Het kan idd zo zijn als je schetst, al meen ik het anders gelezen te hebben. Helaas kan ik dat niet meer vinden nu.
Ik zal het wel merken.

Overigens: je kan een "zaklamp" van je Navigon maken, dan is het probleem van de kofferbak zonder lampje (waarover elders wordt gesproken) ook verholpen, mits je de Navigon bij je hebt.
Het is een heel klein bestandje dat je kan ophalen met Fresh.
Ik rij meestal Hi :roll: in m'n uppie
Oops ik bedoel in m'n Hi uppie :mrgreen:

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bericht door dubbel-UP! » za 14 jul 2012, 21:07

el coche SEAT schreef:
Hatchback schreef:Elders las ik op 't forum dat er mensen tegen betaling een kaartupdate hebben uitgevoerd.
Deze is gratis, wat gewoon op de doos staat.

De code die je moet invoeren staat in de meegeleverde Quickmanual.
Let op: je wordt na invoering van de code eerst naar een site gestuurd die meld dat je 80% korting krijgt op de kaart.
Ik heb naar Garmin gebeld, zij verlenen de ondersteuning voor VW. Na "ff" pffff... w8en een vriendelijk dame aan de lijn, die ik moest voorlichten. Ze kende M&M nog niet.
Tussentijds zat ik wat te klikken en ineens kon ik de kaart, zoals de doos beloofd wel ophalen!
De dame had al een casenr. aangemaakt. Hopelijk is dat niet meer nodig als de rest ook blijkt te kloppen. Huidige Up! kopers met M&M hebben nl. een gratis updateservice v/d kaart Eu over 24 mnd. na registratie van je Navigon.
Dit moet je wel 30 dg. na in gebruik neming v/h apparaat doen.

Andere tip: je kan de Navigon ook opladen door de USB kabel aan je PC te hangen.

Volgens mij is deze info niet juist.
De eerste up-date indien binnen 30 dagen na eerste gebruik is gratis, daarna zal je de up-date verlenging moeten aanschaffen om 2 jaar elk kwartaal een up-date te krijgen.
Zo is het inderdaad juist verwoord!!
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Hatchback
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 16:51

Re: Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bericht door Hatchback » zo 15 jul 2012, 09:43

Toch gevonden in de Quick Start Guide: " Steeds actuele kaarten met Navigon FreshMaps".
Direct onder de afbeelding van het apparaat rechtsboven.
Daar staat toch echt de 24 maanden updateservice genoemd. (Zonder uitroeptekens...) :mrgreen:

Het gaat hier niet om algemene kaartkoop info, want het betreft een actie die eindigt op 31-12-2013.
Ik rij meestal Hi :roll: in m'n uppie
Oops ik bedoel in m'n Hi uppie :mrgreen:

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bericht door robw » zo 05 okt 2014, 10:48

Ook ik zit te klooien met de update voor mijn Garmin. Mijn UP! gekocht in juni 2014 met hierop kaartversie Q1. Direct na aanschaf geregistreerd en in de veronderstelling dat ik dus ook gratis updates zou krijgen. Ik moet 69€ betalen voor een Q2 versie of 24maanden Update voor 100€?

Niet normaal wat een geld.................daar koop je een complete nieuwe navigatie voor. Ik heb net een mail gestuurd naar Garmin met de vraag of bij aanschaf er nu wel of geen kaart update bij hoort. Als dit niet het geval is heb ik volgens mij wel recht op versie Q2 van de VW dealer omdat ik de auto in juni van dit jaar heb gekocht.

Iemand ander ervaring hiermee? Ik weet dat het niet mag maar is het mogelijk om zelf kaarten te installeren? Iemand hier ervaring mee?
UP! HIGH 60PK

Wienjo
Forum newbie
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 18 apr 2014, 22:21

Re: Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bericht door Wienjo » zo 05 okt 2014, 11:11

Bij het registreren stonden er in het boekje bij de navigatie kortingscodes. Heb je deze gebruikt? Voor 20,- twee jaar updates.
Seat Mii | Sport Dynamic | 60 PK | Ecomotive| 5-deurs | White

Verbruik: http://bit.ly/MiiWienjo

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bericht door robbert-h » zo 05 okt 2014, 11:16

robw schreef:Ook ik zit te klooien met de update voor mijn Garmin. Mijn UP! gekocht in juni 2014 met hierop kaartversie Q1. Direct na aanschaf geregistreerd en in de veronderstelling dat ik dus ook gratis updates zou krijgen. Ik moet 69€ betalen voor een Q2 versie of 24maanden Update voor 100€?

Niet normaal wat een geld.................daar koop je een complete nieuwe navigatie voor. Ik heb net een mail gestuurd naar Garmin met de vraag of bij aanschaf er nu wel of geen kaart update bij hoort. Als dit niet het geval is heb ik volgens mij wel recht op versie Q2 van de VW dealer omdat ik de auto in juni van dit jaar heb gekocht.

Iemand ander ervaring hiermee? Ik weet dat het niet mag maar is het mogelijk om zelf kaarten te installeren? Iemand hier ervaring mee?
Op het moment dat je de M&M registreerde had je gebruik kunnen maken van 80% korting op de kaarten voor 2 jaar lang. Denk niet dat je deze code nog kan gebruiken
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Hatchback
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 16:51

Re: Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bericht door Hatchback » di 07 okt 2014, 17:44

robw schreef:Ook ik zit te klooien met de update voor mijn Garmin. Mijn UP! gekocht in juni 2014 met hierop kaartversie Q1. Direct na aanschaf geregistreerd en in de veronderstelling dat ik dus ook gratis updates zou krijgen. Ik moet 69€ betalen voor een Q2 versie of 24maanden Update voor 100€?

Niet normaal wat een geld.................daar koop je een complete nieuwe navigatie voor. Ik heb net een mail gestuurd naar Garmin met de vraag of bij aanschaf er nu wel of geen kaart update bij hoort. Als dit niet het geval is heb ik volgens mij wel recht op versie Q2 van de VW dealer omdat ik de auto in juni van dit jaar heb gekocht.

Iemand ander ervaring hiermee? Ik weet dat het niet mag maar is het mogelijk om zelf kaarten te installeren? Iemand hier ervaring mee?

Ik weet het niet meer precies, het is te lang geleden, maar ik geloof dat ik het uiteindelijk via Pon voor elkaar heb gekregen.
Als je de NAV gelijktijdig met je UP kocht, dus in 1 deal, kan je je dealer daarvoor benaderen.
Met hen heb je een verkoopovereenkomst en daarom dus alleen met hen iets te maken.
Ze mogen je wel naar Pon verwijzen, maar dat hoef je niet te accepteren.

Mijn ervaring met Pon is echter top. Werd keurig netjes behandeld!

Succes.
Ik rij meestal Hi :roll: in m'n uppie
Oops ik bedoel in m'n Hi uppie :mrgreen:

Gebruikersavatar
Darryl
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 13:25

Re: Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bericht door Darryl » wo 08 okt 2014, 14:11

Hatchback schreef:Elders las ik op 't forum dat er mensen tegen betaling een kaartupdate hebben uitgevoerd.

Andere tip: je kan de Navigon ook opladen door de USB kabel aan je PC te hangen.
Dit kan ook gewoon met het blokje van je telefoon, uiteraard met een mini usb kabel ipv een micro usb of apple kabel.
Dit is namelijk vele male sneller dan de voltage en ampere die uit je PC komt.

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bericht door robw » vr 10 okt 2014, 14:35

Ik ben vanmorgen bij de dealer geweest. Daar kreeg ik te horen dat je recht zou hebben op 1jaar update wat je zelf moet regelen bij Navigon. Bij de VW weten ze er zelf weinig van....... Vervolgens gebeld met Navigon..............na even in de wacht te hebben gestaan goed geholpen door een vriendelijke dame. Die heeft uitgelegd dat je inderdaad de Garmin binnen 30 dagen via een kortingsnummer/naam met 80% korting kunt updaten. Binnen de 30 dagen kan je wel de laatste updates ophalen.

Bij mij is de Garmin account gereset zodat ik weer binnen de 30dagen val, inmiddels via de korting van 80% de Garmin geupdate. Top van Navigon Slecht van VW in de voorlichting.
UP! HIGH 60PK

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bericht door Jos Bosch » za 11 okt 2014, 20:15

robw schreef:Ik ben vanmorgen bij de dealer geweest. Daar kreeg ik te horen dat je recht zou hebben op 1jaar update wat je zelf moet regelen bij Navigon. Bij de VW weten ze er zelf weinig van....... Vervolgens gebeld met Navigon..............na even in de wacht te hebben gestaan goed geholpen door een vriendelijke dame. Die heeft uitgelegd dat je inderdaad de Garmin binnen 30 dagen via een kortingsnummer/naam met 80% korting kunt updaten. Binnen de 30 dagen kan je wel de laatste updates ophalen.

Bij mij is de Garmin account gereset zodat ik weer binnen de 30dagen val, inmiddels via de korting van 80% de Garmin geupdate. Top van Navigon Slecht van VW in de voorlichting.

Zeker mooi van Garmin.Ik had een bon erbij zitten in de doos van maps en more.Voor 20 euro 2 jaar updates.
Gisteren de laatste nieuwe update erop gezet.Ach ja iedereen laat wel eens een steekje vallen :o
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bericht door JoVe » zo 12 okt 2014, 14:38

Darryl schreef:
Hatchback schreef:Elders las ik op 't forum dat er mensen tegen betaling een kaartupdate hebben uitgevoerd.

Andere tip: je kan de Navigon ook opladen door de USB kabel aan je PC te hangen.
Dit kan ook gewoon met het blokje van je telefoon, uiteraard met een mini usb kabel ipv een micro usb of apple kabel.
Dit is namelijk vele male sneller dan de voltage en ampere die uit je PC komt.

Of je gebruikt als je die hebt de oplader van de TomTom. Werkt prima bij tussentijds opladen. Want als je korte stukjes rijdt kan M&M niet genoeg bijladen en loopt deze langzaam leeg en start hij niet meer meteen op.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bericht door Menaz » ma 13 okt 2014, 10:49

Je koopt de navi bij VW als accessoire, maar als je er wat mee hebt dan roepen ze in koor dat je maar naar Garmin moet: want, geen VAG-onderdeel. Lekker klantvriendelijk.

Doen ze ook wel weer handig: navi-voorbereiding is fabrieksoptie, maar het apparaatje is een dealeraccessoire. Nou ja, zo scheelt het wel weer BPM/bijtelling...
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Hatchback
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 16:51

Re: Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bericht door Hatchback » ma 13 okt 2014, 10:59

Menaz schreef:Je koopt de navi bij VW als accessoire, maar als je er wat mee hebt dan roepen ze in koor dat je maar naar Garmin moet: want, geen VAG-onderdeel. Lekker klantvriendelijk.

Doen ze ook wel weer handig: navi-voorbereiding is fabrieksoptie, maar het apparaatje is een dealeraccessoire. Nou ja, zo scheelt het wel weer BPM/bijtelling...
Wat VW klopt/mag niet. Je hebt nl. een koopovereenkomst met hen gesloten. Je valt zodoende onder het consumentenrecht dat bepaalt dat je bij de leverancier te rade moet gaan waarmee je de koop sloot als er zich daarmee een probleem voordoet.
Dit geldt ook als je de NAV later, dus afzonderlijk via VW hebt gekocht.

Stel je koopt een brood in de supermarkt waar je ziek van wordt. Dan ga je naar betreffende supermarkt om verhaal te halen en niet naar de toeleverancier die het brood heeft gebakken.
Ik rij meestal Hi :roll: in m'n uppie
Oops ik bedoel in m'n Hi uppie :mrgreen:

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bericht door robw » ma 13 okt 2014, 11:20

Ben ik het mee eens! Ik vind VW met wat ik nu mee heb gemaakt met beide VW's slecht vergeleken met Renault.

Ik maak me trouwens zorgen over mijn M&M...................als het wat kouder is start het scherm traag op. Ook soms wat rare schakelingen, ineens een deur open of verspringen van venster naar een andere applicatie???? Ik ben benieuwd wat die doet bij strenge vorst, iemand ervaring hiermee? Hoe houd de batterij zich?
UP! HIGH 60PK

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bericht door Menaz » ma 13 okt 2014, 12:50

Hatchback schreef:Wat VW klopt/mag niet.
Over het algemeen heeft PON lak aan wat niet mag. :shhh:
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bericht door robbert-h » ma 13 okt 2014, 12:51

robw schreef:Ben ik het mee eens! Ik vind VW met wat ik nu mee heb gemaakt met beide VW's slecht vergeleken met Renault.

Ik maak me trouwens zorgen over mijn M&M...................als het wat kouder is start het scherm traag op. Ook soms wat rare schakelingen, ineens een deur open of verspringen van venster naar een andere applicatie???? Ik ben benieuwd wat die doet bij strenge vorst, iemand ervaring hiermee? Hoe houd de batterij zich?
Heb er ook wel eens last van gehad. Toen met alcoholdoekje even de contact pinnetjes schoongemaakt en geen gekke meldingen meer gehad. Soms zit hier stof of een vingerafdruk op
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Maps & More. Kaartupdate is gratis + Opladen via PC.

Bericht door Tom Westendorp » ma 13 okt 2014, 19:05

Hatchback schreef:
Menaz schreef:Je koopt de navi bij VW als accessoire, maar als je er wat mee hebt dan roepen ze in koor dat je maar naar Garmin moet: want, geen VAG-onderdeel. Lekker klantvriendelijk.

Doen ze ook wel weer handig: navi-voorbereiding is fabrieksoptie, maar het apparaatje is een dealeraccessoire. Nou ja, zo scheelt het wel weer BPM/bijtelling...
Wat VW klopt/mag niet. Je hebt nl. een koopovereenkomst met hen gesloten. Je valt zodoende onder het consumentenrecht dat bepaalt dat je bij de leverancier te rade moet gaan waarmee je de koop sloot als er zich daarmee een probleem voordoet.
Dit geldt ook als je de NAV later, dus afzonderlijk via VW hebt gekocht.

Stel je koopt een brood in de supermarkt waar je ziek van wordt. Dan ga je naar betreffende supermarkt om verhaal te halen en niet naar de toeleverancier die het brood heeft gebakken.
Feitelijk juist. Alleen ben je een dief van je eigen tijd als je dit in de praktijk toe gaat passen. Je zult dan namelijk zo lang moeten zeuren bij je dealer en moeten wachten tot je dealer je zo verschrikkelijk zat is dat zij het voor je gaan regelen terwijl je in minder dan een tiende van de tijd en energie het zelf kunt regelen. Juridisch gezien klop je dan niet bij de juiste partij aan. Feitelijk gezien ben je dan wel sneller geholpen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie