Slepen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
zwergje
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: do 14 sep 2017, 09:56

Slepen

Bericht door zwergje » di 26 jun 2018, 17:36

Je hoopt natuurlijk dat het niet nodig zal zijn, maar toch: ik heb nergens een sleepoog kunnen ondekken aan mijn Up! Wel een soort dop in de voorkant waar wellicht een sleepoog ingeschroeft kan worden. Weet iemand hoe dit precies zit?

Bij voorbaat dank,

Serge Mooijman

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Slepen

Bericht door Autheo » di 26 jun 2018, 18:26

Het sleepoog zit bij het boordgereedschap. In de bumper zit een dop, die je er uit kunt halen (voorzichtig wippen met de schroevendraaier uit het boordgereedschap). Dan kun je dat sleepoog er indraaien.

Overigens kreeg ik net vandaag een brief met een terugroepactie voor het sleepoog. Ik heb een Mii van 2016. Het sleepoog zou mogelijk niet goed genoeg gelast zijn, zodat het kan breken bij slepen. Omdat er dan mensen of voorwerpen geraakt kunnen worden door de losgeschoten sleepkabel, mag dat sleepoog niet gebruikt worden. Als de dealer een nieuw sleepoog binnen heeft, krijg ik een berichtje om het te komen omruilen. In de brief stond geruststellend dat ik wel gewoon de auto mag blijven gebruiken, als ik maar wel het advies in acht neem om het sleepoog niet te gebruiken. (Jammer, ik had graag een poosje een TSI als leenauto gehad.... ;)

Hebben andere forumleden ook zo'n brief gehad?

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Slepen

Bericht door TwitNour » di 26 jun 2018, 18:59

Hier nog niks ontvangen. Lijkt mij niet specifiek voor de Mii...

zwergje
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: do 14 sep 2017, 09:56

Re: Slepen

Bericht door zwergje » di 26 jun 2018, 19:01

Mooi, het kan dus wel. Ik heb mijn Up als occasion gekocht: iemand enig idee of ik dan toch in aanmerking kan komen voor een nieuw en niet gevaarlijk sleepoog?

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Slepen

Bericht door TwitNour » di 26 jun 2018, 19:07

Occaison of niet, als het een echte terugroepactie is, dan lijkt mij dat je daar ook recht op hebt.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Slepen

Bericht door Autheo » di 26 jun 2018, 19:16

TwitNour schreef:
di 26 jun 2018, 19:07
Occaison of niet, als het een echte terugroepactie is, dan lijkt mij dat je daar ook recht op hebt.
Let wel, die terugroepactie zal waarschijnlijk alleen een bepaalde serie betreffen waarbij dat verkeerde sleepoog is geleverd. Alle andere geleverde sleepogen hoeft helemaal niets mis mee te zijn. Als het goed is, kun je op de RDW site aan de hand van je kenteken zien, of er een terugroepactie voor geldt.

@ Zwergje: als je de auto bij een VAG-dealer als occasion hebt gekocht, lijkt het me dat je die dealer kunt vragen of hij nog een sleepoog voor je heeft. Als het bij een andere dealer was, vraag ik het me af. Maar hoe dan ook lijkt het me dat je zo'n sleepoog altijd als los onderdeel kan bestellen.

Gebruikersavatar
Matthijs
Forum newbie
Berichten: 75
Lid geworden op: do 15 jun 2017, 19:33
Locatie: Oldebroek

Re: Slepen

Bericht door Matthijs » di 26 jun 2018, 19:24

Autheo schreef:
di 26 jun 2018, 19:16
Maar hoe dan ook lijkt het me dat je zo'n sleepoog altijd als los onderdeel kan bestellen.
er staan er wel een aantal op onderdelenlijn:
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... poog-voor/
VW HIGH UP! 44KW/60PK rouge: geblindeerde ramen, Xenon projector verlichting, LED achterlichten, achterspoiler, diffusor, uitlaatsierstuk, instaplijsten, zijwindschermen, blacked out front en back, 17'' OZ Superturismo GT matt black.
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=5842

Plaats reactie