Getint glas wel of niet standaard?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Daantje79
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: za 04 nov 2017, 20:51

Getint glas wel of niet standaard?

Bericht door Daantje79 » ma 19 mar 2018, 19:23

Beste forum leden,

Vorige maand hebben wij onze High Up TSI Costa Azul met excecutive pakket opgehaald bij de dealer. Nu werd ik door andere geattendeerd op het ontbreken van de getinte achter en achter zijruiten. De dealer trekt zijn schouders op en laat het in het midden, in de configuratie staat dat de High Up standaard "Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend" heeft. Ik heb het idee dat we dit niet gekregen hebben, zie ook de bijgevoegde foto.

Wat is jullie mening?
Bijlagen
IMG_5710.JPG

VwtjeArno
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 18 feb 2018, 16:22
Locatie: Ede

Re: Getint glas wel of niet standaard?

Bericht door VwtjeArno » ma 19 mar 2018, 20:28

Dit is geen getint glas achter... hier even een foto van mijn auto waar het verschil wel makkelijk te zien is.
Bijlagen
20171111_131354.jpg
Vw up! High up 2014 5drs 60pk wit

I don't drive fast, but i'll fly low

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Getint glas wel of niet standaard?

Bericht door TwitNour » ma 19 mar 2018, 20:29

Dat is zeker weten geen getint glas. Als je echt een High Up hebt, dan zou ik hier wel wat van zeggen bij de verkoper.

Daantje79
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: za 04 nov 2017, 20:51

Re: Getint glas wel of niet standaard?

Bericht door Daantje79 » ma 19 mar 2018, 20:32

We hebben echt een High Up genomen, staat ook zo op papier. Daarom vinden we het ook zo vreemd dat na het melden hier van, de dealer net doet alsof het een meerprijs optie is die apart besteld had moet worden.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Getint glas wel of niet standaard?

Bericht door Autheo » ma 19 mar 2018, 21:03

Daantje79 schreef:We hebben echt een High Up genomen, staat ook zo op papier. Daarom vinden we het ook zo vreemd dat na het melden hier van, de dealer net doet alsof het een meerprijs optie is die apart besteld had moet worden.
Als je de configurator bekijkt, en je klikt aan dat je alle opties wil zien, staat er duidelijk bij de high up!:

Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend standaard

Dus vraag aan je dealer om samen in de configuratie te kijken, zodat hij je dan kan laten zien dat het een extra optie is...
Zal hem niet lukken, dus mag hij alsnog een oplossing aanreiken. Succes!
Laatst gewijzigd door Autheo op ma 19 mar 2018, 21:09, 2 keer totaal gewijzigd.

rednax
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 08:48

Re: Getint glas wel of niet standaard?

Bericht door rednax » ma 19 mar 2018, 21:48

Getint achter zijramen en achterruit zijn standaard op high up. Deze heeft dat duidelijk niet. Terug naar dealer en oplossing vragen (eisen).
Seat Mii Sport 5d Tribu 2013 - 2017
VW High Up! 5d Honey Yellow 2017 - 2018
VW Up! GTI Tornado Red 2018 - 2021
Uploos 2021 -

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Getint glas wel of niet standaard?

Bericht door TwitNour » ma 19 mar 2018, 22:16

Succes ermee! Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen aangezien achteraf tinten niet hetzelfde resultaat zal geven als af-fabriek.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Getint glas wel of niet standaard?

Bericht door Tom Westendorp » ma 19 mar 2018, 23:39

TwitNour schreef:Succes ermee! Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen aangezien achteraf tinten niet hetzelfde resultaat zal geven als af-fabriek.
Bangmakerij, de up! Heeft hele makkelijke ruiten om te tinten. Verschil is amper zichtbaar.

Aparte is dat het in de configurator pas zichtbaar wordt als je een black pakket selecteert terwijl het wel zichtbaar is op het moment dat je naar de basisuitvoering kijkt. Zal morgen even checken wat PON communiceert naar ons als dealer, dat is namelijk bepalend.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Getint glas wel of niet standaard?

Bericht door TwitNour » ma 19 mar 2018, 23:44

Petrolhead Tom schreef:
TwitNour schreef:Succes ermee! Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen aangezien achteraf tinten niet hetzelfde resultaat zal geven als af-fabriek.
Bangmakerij, de up! Heeft hele makkelijke ruiten om te tinten. Verschil is amper zichtbaar.

Aparte is dat het in de configurator pas zichtbaar wordt als je een black pakket selecteert terwijl het wel zichtbaar is op het moment dat je naar de basisuitvoering kijkt. Zal morgen even checken wat PON communiceert naar ons als dealer, dat is namelijk bepalend.
Niet per se waar. De achterruit is na het achteraf tinten aanzienlijk anders dan een af-fabriek getinte achterruit. Zo zie je de achterruitverwarming 10x duidelijker bij folio. Oordeel zelf:
Bijlagen
8u8ahy8e.jpg
$_85.JPG
$_85.JPG (56.54 KiB) 5941 keer bekeken

Daantje79
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: za 04 nov 2017, 20:51

Re: Getint glas wel of niet standaard?

Bericht door Daantje79 » di 20 mar 2018, 07:00

Petrolhead Tom schreef:
TwitNour schreef:Succes ermee! Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen aangezien achteraf tinten niet hetzelfde resultaat zal geven als af-fabriek.
Bangmakerij, de up! Heeft hele makkelijke ruiten om te tinten. Verschil is amper zichtbaar.

Aparte is dat het in de configurator pas zichtbaar wordt als je een black pakket selecteert terwijl het wel zichtbaar is op het moment dat je naar de basisuitvoering kijkt. Zal morgen even checken wat PON communiceert naar ons als dealer, dat is namelijk bepalend.
Jij zit ‘dicht bij het vuur’, ben inderdaad benieuwd wat PON gaat zeggen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Getint glas wel of niet standaard?

Bericht door Tom Westendorp » di 20 mar 2018, 11:13

Ik heb heb het even uitgezocht en getint glas is standaard op: de Beats-up! en de up! GTI.

Het 65% getinte glas is dus niet standaard op de High up! ondanks dat dit wel in de configurator vermeld staat, als je verder naar beneden scrolt zie je dan ook dat de configurator onder voorbehoud van druk- en zetfouten is dus heeft PON zich hiervoor al ingedekt en is het dus juist dat de auto zonder getint glas is afgeleverd.

Zie als voorbeeld deze configuratie en klik onderaan op disclaimer: http://configurator.volkswagen.nl/samen ... code=XZYDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
W0uter
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 22:45
Locatie: Enschede

Re: Getint glas wel of niet standaard?

Bericht door W0uter » di 20 mar 2018, 12:27

Jeetje, wat lullig zeg. Jammer dat de dealer zo moeilijk doet, als hij nou gewoon even wat investeert, bv raamfolie er op plakken tegen kostprijs dan is het probleem opgelost en heb je een tevreden klant, die de volgende keer ook weer bij je komt. Maarja dat is lange termijn denken en dat is voor sommig bedrijven blijkbaar moeilijk. Ik snap wel dat je je misleid voelt, kunnen ze niks voor je doen uit coulance oid? Zo niet, dan kom ik daar nooit meer in ieder geval.

Daantje79
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: za 04 nov 2017, 20:51

Re: Getint glas wel of niet standaard?

Bericht door Daantje79 » di 20 mar 2018, 12:45

W0uter schreef:Jeetje, wat lullig zeg. Jammer dat de dealer zo moeilijk doet, als hij nou gewoon even wat investeert, bv raamfolie er op plakken tegen kostprijs dan is het probleem opgelost en heb je een tevreden klant, die de volgende keer ook weer bij je komt. Maarja dat is lange termijn denken en dat is voor sommig bedrijven blijkbaar moeilijk. Ik snap wel dat je je misleid voelt, kunnen ze niks voor je doen uit coulance oid? Zo niet, dan kom ik daar nooit meer in ieder geval.
Ik ga misschien nog vragen of ze coulant willen zijn, maar ik heb al zo veel ellende gehad bij deze dealer, dus die raad ik zeker aan niemand aan!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Getint glas wel of niet standaard?

Bericht door Tom Westendorp » di 20 mar 2018, 12:49

W0uter schreef:Jeetje, wat lullig zeg. Jammer dat de dealer zo moeilijk doet, als hij nou gewoon even wat investeert, bv raamfolie er op plakken tegen kostprijs dan is het probleem opgelost en heb je een tevreden klant, die de volgende keer ook weer bij je komt. Maarja dat is lange termijn denken en dat is voor sommig bedrijven blijkbaar moeilijk. Ik snap wel dat je je misleid voelt, kunnen ze niks voor je doen uit coulance oid? Zo niet, dan kom ik daar nooit meer in ieder geval.
Ferme woorden zonder dat je weet hoe de deal in elkaar steekt. Is jou bijvoorbeeld bekend wat de marge op een auto is? Een dealer wil vanzelfsprekend alleen maar tevreden klanten maar als een dealer voor alles maar "even wat moet investeren" dan blijft er niet veel over. Daarbij ligt de fout niet bij de dealer maar bij PON. Ten slotte staat het ook niet in de brochure maar alleen fout in de configurator.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Getint glas wel of niet standaard?

Bericht door Upsilon » di 20 mar 2018, 12:51

Petrolhead Tom schreef:Ik heb heb het even uitgezocht en getint glas is standaard op: de Beats-up! en de up! GTI.

Het 65% getinte glas is dus niet standaard op de High up! ondanks dat dit wel in de configurator vermeld staat, als je verder naar beneden scrolt zie je dan ook dat de configurator onder voorbehoud van druk- en zetfouten is dus heeft PON zich hiervoor al ingedekt en is het dus juist dat de auto zonder getint glas is afgeleverd.

Zie als voorbeeld deze configuratie en klik onderaan op disclaimer: http://configurator.volkswagen.nl/samen ... code=XZYDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo is het wel heel makkelijk onder dit soort dingen uit te komen.

Op een koopovereenkomst staat ook niet allemaal vermeld wat er allemaal op bv een High Up zit, of een Golf Highline. Als dat zou inhouden dat ze dan ineens voor het gemak dingen kunnen weglaten die wel in de folder staan heb je als klant blijkbaar een probleem?

edit: heb wel snel de huidige folder bekeken, en daar staan de absorberende ruiten overigens ook niet vermeld als standaard op de High Up. Wel op de GTI en Beats inderdaad.

Maar goed, die configurator klopt wel vaker niet trouwens.
Laatst gewijzigd door Upsilon op di 20 mar 2018, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Getint glas wel of niet standaard?

Bericht door Tom Westendorp » di 20 mar 2018, 13:01

Ik snap dat dit voor de gewone consument wat onduidelijk is maar je moet het zo zien: configurator > prijslijst > modeljaarmap. Die laatste is bepalend en is alleen voor de verkopers inzichtelijk. Vaak is deze 100% gelijk aan de prijslijst soms net niet, dan is de modeljaarmap bepalend maar wil PON vaak nog wel wat coulance verlenen als het echt een hele duidelijke fout is. In dit geval staat het ook gewoon goed in de prijslijst en is er de laatste maanden niets veranderd. Daar doet dat foutje in de configurator dus niet veel aan af.

Het mooie is dan in ieder geval dat dit iets is dat achteraf is op te lossen. Het wordt lastiger als het om opties zoals een Pano dak gaat.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
W0uter
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 22:45
Locatie: Enschede

Re: Getint glas wel of niet standaard?

Bericht door W0uter » di 20 mar 2018, 13:04

Petrolhead Tom schreef:
W0uter schreef:Jeetje, wat lullig zeg. Jammer dat de dealer zo moeilijk doet, als hij nou gewoon even wat investeert, bv raamfolie er op plakken tegen kostprijs dan is het probleem opgelost en heb je een tevreden klant, die de volgende keer ook weer bij je komt. Maarja dat is lange termijn denken en dat is voor sommig bedrijven blijkbaar moeilijk. Ik snap wel dat je je misleid voelt, kunnen ze niks voor je doen uit coulance oid? Zo niet, dan kom ik daar nooit meer in ieder geval.
Ferme woorden zonder dat je weet hoe de deal in elkaar steekt. Is jou bijvoorbeeld bekend wat de marge op een auto is? Een dealer wil vanzelfsprekend alleen maar tevreden klanten maar als een dealer voor alles maar "even wat moet investeren" dan blijft er niet veel over. Daarbij ligt de fout niet bij de dealer maar bij PON. Ten slotte staat het ook niet in de brochure maar alleen fout in de configurator.
Tuurlijk, ik snap ook dat een dealer niet altijd maar 'even wat moet investeren', maar ik vind wel dat je samen kunt kijken naar een oplossing. Als ik dat hierboven zo lees van Daantje79 dan heb ik nou niet echt het gevoel dat dat is gebeurd, maar misschien heb ik het mis.

Overigens, de dealer en/of PON kan juridisch wel gelijk hebben, maar dat betekent niet per se dat je het daar alleen maar van moet laten afhangen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Getint glas wel of niet standaard?

Bericht door Tom Westendorp » di 20 mar 2018, 13:06

Wie zegt dan dat dat niet gebeurd? Die conclusie trek jij. Ik beschrijf hierboven alleen wat PON communiceert en wat je, als je het heel zwart/wit wilt stellen: als consument kan weten.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
W0uter
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 07 aug 2017, 22:45
Locatie: Enschede

Re: Getint glas wel of niet standaard?

Bericht door W0uter » di 20 mar 2018, 13:09

Dat is inderdaad een aanname van mij, maar ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Getint glas wel of niet standaard?

Bericht door Upsilon » di 20 mar 2018, 14:16

Petrolhead Tom schreef:Ik snap dat dit voor de gewone consument wat onduidelijk is maar je moet het zo zien: configurator > prijslijst >
Het mooie is dan in ieder geval dat dit iets is dat achteraf is op te lossen. Het wordt lastiger als het om opties zoals een Pano dak gaat.
Voorbeeldje. Ik heb een nieuwe auto besteld en ik vind het digitale cockpit erg belangrijk. Is een standaard onderdeel van de meest luxe uitvoering van die auto. Ik heb de prijslijst en daar staat ie onder die versie. maar in die prijslijst staat ook dat ik er geen rechten aan kan ontlenen en op de koopovereenkomst staat het ook niet specifiek.

Worst case scenario; PON besluit dit te schrappen zonder mij als klant te informeren en die auto komt zonder AID in Nederland.

Wat moet de gewone consument dan? en wat zou jij als verkoper dan zeggen danwel aanbieden?
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Plaats reactie