Portier gaat niet meer op slot (rechts achter)

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Portier gaat niet meer op slot (rechts achter)

Bericht door CanisLupus » zo 03 sep 2017, 20:28

Het rechter achter portier gaat via de AB niet meer op slot. Het relais klikt nu twee maal. LED in dashboard knippert nu een paar seconden snel en blijft dan constant branden (na het indrukken van gesloten-slot-symbool op AB).
Wie weet wat het probleem is? De overige portieren zijn wel gesloten (op slot)!

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Portier gaat niet meer op slot (rechts achter)

Bericht door Autheo » zo 03 sep 2017, 21:43

CanisLupus schreef:Het rechter achter portier gaat via de AB niet meer op slot. Het relais klikt nu twee maal. LED in dashboard knippert nu een paar seconden snel en blijft dan constant branden (na het indrukken van gesloten-slot-symbool op AB).
Wie weet wat het probleem is? De overige portieren zijn wel gesloten (op slot)!
Oeps, lijkt me een vervelend probleem, en zou niet weten wat het is. Hoewel in het instructieboekje staat, dat de mechanische bediening van de kindersloten los staat van het elektronische vergrendel- en ontgrendelsysteem, zou ik toch eens proberen of het uitmaakt als je een keer de kindersloten in- en uitschakelt. Misschien is er iets mechanisch dat net even 'in de weg' zit voor het elektronisch vergrendelen, en dat je dan misschien op die manier handmatig weer kunt 'resetten'?? 't Is maar een gok, maar wie niet waagt, die niet wint. Kwaad kan het in ieder geval niet om het te proberen. En anders morgen gelijk maar even langs de dealer, lijkt me. Succes!

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Portier gaat niet meer op slot (rechts achter)

Bericht door CanisLupus » zo 03 sep 2017, 21:49

Goede tips. Zal het morgen even bekijken. Vroeger zag ik in auto's wel eens een klein palletje zitten voor het kinderslot, maar net in de schemering kon ik niets ontwaren. Morgen maar eens beter kijken en evt. contact met de garage opnemen, ik heb gelukkig verlengde garantie ( 2 jaar). Het lijkt wel dat hij bij die deur iets niet kan omschakelen en dan weer terugschakeld ( dus bij die deur 2 clicks).

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1130
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Portier gaat niet meer op slot (rechts achter)

Bericht door dennuus1 » zo 03 sep 2017, 21:49

Uitlezen en meetwaarden checken. Als je slot wel aangestuurd word, checken of je een signaal hebt op je stekker. Zo ja, slot kapot, zo nee, kabelbreuk oid.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Portier gaat niet meer op slot (rechts achter)

Bericht door Autheo » zo 03 sep 2017, 22:11

CanisLupus schreef:Goede tips. Zal het morgen even bekijken. Vroeger zag ik in auto's wel eens een klein palletje zitten voor het kinderslot, maar net in de schemering kon ik niets ontwaren. Morgen maar eens beter kijken en evt. contact met de garage opnemen, ik heb gelukkig verlengde garantie ( 2 jaar). Het lijkt wel dat hij bij die deur iets niet kan omschakelen en dan weer terugschakeld ( dus bij die deur 2 clicks).
Er zit geen palletje, je moet met de contactsleutel in de gleuf bij het achterportier rechtsom draaien (re deur) voor inschakelen en linksom voor uitschakelen van het kinderslot. Zie bijlage:
Bijlagen
Kinderslot Vagling.pdf
(251.25 KiB) 176 keer gedownload

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Portier gaat niet meer op slot (rechts achter)

Bericht door CanisLupus » ma 04 sep 2017, 19:54

Bedankt voor de reacties. Ik ben inmiddels langs de garage gegaan. Afspraak gemaakt voor as maandag. Ze moeten het een en ander doormeten, ik ben benieuwd wat het is! Ik houd jullie op de hoogte.

CanisLupus
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 03 jan 2014, 16:11

Re: Portier gaat niet meer op slot (rechts achter)

Bericht door CanisLupus » di 12 sep 2017, 21:39

De Up! is vandaag gerepareerd, er is een nieuw slot geplaatst. Gisteren de auto weggebracht, ze hebben toen de deurbekleding verwijderd en het bleek het slot (54 euro) te zijn. Alles viel gelukkig onder de verlengde garantie (+ 2 jaar). Garantie loopt op 9 december 2017 af...

Plaats reactie