GEEN ONDERHOUD UP!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
NL99
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: za 22 jul 2017, 23:53

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door NL99 » zo 23 jul 2017, 20:47

JuP ! schreef:
NL99 schreef:
JuP ! schreef:Wat wil je nog meer aan onderhoud doen dan ? Begrijp niet zo dat NL99 een beetje aangevallen wordt, want hij spreekt zichzelf toch tegen.

Ja wel olie wisselen....ja wel remvoering vervangen als nodig.
Hoe bedoel je ?
Dat je wel aan onderhoud doet, want je controleert je olie (anders weet je niet of je moet bijvullen) en je hebt je remvoering vervangen.
Als je echt stoer was (want zo komt het over) zou ik die 2 dingen ook laten.

Daarbij voor €400 heb ik ook 2 onderhoudsbeurten mét 1x remvoering voor vervangen (achter slijt nauwelijks)

Van de andere kant, wat wil je nog meer aan onderhoud doen ? Ruitensproeiersvloeistof, interieurfiltertje, ruitenwisserbladen. Niets wat je door een dure dealer moet laten doen. Trouwens zo vaak heeft een Up! echt geen periodiek onderhoud nodig.
Ik snap wat je bedoelt. Olie vul ik bij . ik heb nog geen ruiterwisselblader vervanger zijn niet zo versleten. Maar lees me vorige bericht wat ik geschreven hebt.

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door dennuus1 » ma 24 jul 2017, 06:42

Ik denk dat dit een nutteloze discussie aan het worden is.

Veel succes, ik hoop dat de krukas je lagerschalen snel opvreet.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door arnout84 » ma 24 jul 2017, 09:30

NL99 schreef:
blastaway schreef:Als het verhaal waarheid is vind ik je wel stoer. Ik zou het nooit doen, maar heb een collega die een nieuwe golf 4 cabrio kocht en nog steeds rijdt zonder oliewissel of wat ook. Alleen luchtfilter uitkloppen en hoognodige voor apk. Triest maar waar! Hij zegt ik heb op 15 jaar dat ding toch afgeschreven. Het betreft geloof ik wel een 2.0 en die staan belend om oliezuipen, dus die olie ververst zichzelf........

Nogmaals ik zou het niet kunnen en niet doen, maar ze zijn er wel idd
Maar tegenwoordig hoef en auto (geen) onderhoud meer. auto's zijn beter geworden motoren zijn beter geworden. en als er iets is dan checken ze met zo kabel. ik weet niet meer hoe het heet. Zo vriend heeft mij dat vertelt. Dat onderhoud overbodig is. En je zie Het kilometer is 145.000 en nog niks iets mankement geconserteerd. Met zonder onderhoud.
"Met zonder onderhoud"

???

:)

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door kgroot.nl » ma 24 jul 2017, 10:09

Succes met inruilen straks ;)
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

NL99
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: za 22 jul 2017, 23:53

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door NL99 » ma 24 jul 2017, 11:48

arnout84 schreef:
NL99 schreef:
blastaway schreef:Als het verhaal waarheid is vind ik je wel stoer. Ik zou het nooit doen, maar heb een collega die een nieuwe golf 4 cabrio kocht en nog steeds rijdt zonder oliewissel of wat ook. Alleen luchtfilter uitkloppen en hoognodige voor apk. Triest maar waar! Hij zegt ik heb op 15 jaar dat ding toch afgeschreven. Het betreft geloof ik wel een 2.0 en die staan belend om oliezuipen, dus die olie ververst zichzelf........

Nogmaals ik zou het niet kunnen en niet doen, maar ze zijn er wel idd
Maar tegenwoordig hoef en auto (geen) onderhoud meer. auto's zijn beter geworden motoren zijn beter geworden. en als er iets is dan checken ze met zo kabel. ik weet niet meer hoe het heet. Zo vriend heeft mij dat vertelt. Dat onderhoud overbodig is. En je zie Het kilometer is 145.000 en nog niks iets mankement geconserteerd. Met zonder onderhoud.
"Met zonder onderhoud"

???

:)
Zonder onderhoud

NL99
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: za 22 jul 2017, 23:53

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door NL99 » ma 24 jul 2017, 11:49

kgroot.nl schreef:Succes met inruilen straks ;)
Dat word niet zo erg probleem
Ik kan hem verkopen voor laag bedrag. Maar ik hou de up nog bij mij. :D

NL99
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: za 22 jul 2017, 23:53

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door NL99 » ma 24 jul 2017, 11:52

dennuus1 schreef:Ik denk dat dit een nutteloze discussie aan het worden is.

Veel succes, ik hoop dat de krukas je lagerschalen snel opvreet.
Als er iets stuk gaat. en ik merk dat er iets aan de hand is. ga ik naar garage om te reaperen.

Dit is geen nutteloze discussie. Iedereen heb wel andere mening voor onderhoud. Sommige doen het. Sommige niet

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door kgroot.nl » ma 24 jul 2017, 12:22

NL99 schreef:
kgroot.nl schreef:Succes met inruilen straks ;)
Dat word niet zo erg probleem
Ik kan hem verkopen voor laag bedrag. Maar ik hou de up nog bij mij. :D
En dan achteraf bij een dealer gaan huilen dat er iets stuk is zeker ;)
En dan aan iedereen vertellen dat het een ^#$ product is en het hele internet volspammen met die onzin :lol:
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

NL99
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: za 22 jul 2017, 23:53

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door NL99 » ma 24 jul 2017, 12:31

kgroot.nl schreef:
NL99 schreef:
kgroot.nl schreef:Succes met inruilen straks ;)
Dat word niet zo erg probleem
Ik kan hem verkopen voor laag bedrag. Maar ik hou de up nog bij mij. :D
En dan achteraf bij een dealer gaan huilen dat er iets stuk is zeker ;)
En dan aan iedereen vertellen dat het een ^#$ product is en het hele internet volspammen met die onzin :lol:
Nee hoor ik vind de up echt en hele goeie auto :dance: en als er iets stuk gaat dan laat ik hem zeker reaperen. Ik zeg tegen iedereen om en up! Te kopen.

Gebruikersavatar
FUP!
Forum newbie
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:59

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door FUP! » ma 24 jul 2017, 13:54

NL99 schreef:Ik zeg tegen iedereen om en up! Te kopen.
Doe maar niet. Zie graag alleen realisten in de vagling rijden.
White High! UP!|DAB+|AP|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: OZ Superturismo WRC Matt Black|Winter: Ronal R38

Black High! EcoUP!|DAB+|Sun Roof|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: VW E-UP! Blade|Winter: VW Spoke Grey

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door JuP ! » ma 24 jul 2017, 21:09

Het is zijn keuze toch. Wat een ander doet, wat maakt het uit. Leven en laten leven !
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door dennuus1 » ma 24 jul 2017, 21:28

JuP ! schreef:Het is zijn keuze toch. Wat een ander doet, wat maakt het uit. Leven en laten leven !
Ik denk niet dat je blij moet zijn met dit soort figuren op een openbaar forum.

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door blastaway » di 25 jul 2017, 07:12

Ben het hierin eens met JuP. Ik denk ook, ieder zijn keus en ik vind het ook best wel gedurfd dat hij het hier post. Je mag naar mijn idee aangeven dat je het nooit zal doen, maar wie zijn wij om het te veroordelen?

Ik heb best een exclusieve MTB en die geef ik ook elk jaar 2x een beurt bij de specialized dealer. Het merendeel doet dat niet, maar dat is toch ieder zijn keuze?
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door dennuus1 » di 25 jul 2017, 11:26

Wat hij zelf doet met z'n auto moet hij helemaal zelf weten. Maar hij moet niet andere mensen hier gaan adviseren om ook hun auto te verwaarlozen.

Als je ook maar een beetje verstand van techniek hebt weet je gewoon dat onderhoud nodig is. Tuurlijk blijft de auto wel rijden als je onderhoud uitstelt, of zelfs helemaal niet doet, maar het verkort de levensduur aanzienlijk.

Daarbij zegt hij dat moderne auto's geen onderhoud meer nodig hebben. Dat is juist niet zo. De toleranties van moderne motoren zijn veel kleiner dan de ouderwetse motoren. Ouderwetse motoren hadden een grote carterpan, met veel olie. Moderne motoren hebben dit niet. Hoe minder olie erin zit, hoe sneller de olie in zijn totaliteit vervuild is. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Zelfs motoren die altijd netjes hun onderhoud hebben gehad hebben na een ton al kleine hoeveelheden black sludge. Moet je nagaan hoeveel er in een motor zit die geen onderhoud krijgt.

Het zal niet lang duren voor zijn oliezeef dicht zit met sludge, en de lagers kapot lopen.

Onderhoud is preventief. Om problemen te voorkomen.
Daar komt bij dat onderhoud voor deze auto's zeer goedkoop is, dus op lange termijn zal hij alleen maar duurder uit zijn, een nieuwe motor is namelijk een stuk duurder dan een paar beurtjes.


Maargoed, ik ben ook maar een automonteur, dus ik zal het wel fout hebben.

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door blastaway » di 25 jul 2017, 11:46

Je hebt volkomen gelijk, maar dan nog is het zijn keuze.
Ik werd net gebeld door de Volvogarage:

Volvo: Hallo, we zijn met de XC60 bezig en de remmen zijn ver op.
Ik: Voro of achter en blokken of ook schijven?
Volvo: Voor is ECHT op en zelfs al apk afkeur en achter kan nog 20k
Ik: Voor zeker vervangen, ik vertrek volgende week met de 1600 kg caravan aan de haak.
Volvo: Dan zeker doen inderdaad, anders gaat het echt fout onderweg in de bergen.

Kosten 465 extra.

Als ik nooit onderhoud doe, had ik het niet gezien, alleen gemerk en stonden we met caravan en 4 personen tegen een vangrail. Dus ja, het is vragen om problemen als je geen onderhoud doet. Dan nog is het aan eenieder dat te beslissen.

Het is natuurlijk anders als deze up-rijder met slechte remschijven en blokken een ongeluk veroorzaakt doordat hij er nooit naar kijkt/laat kijken en de apk adviezen negeert. Ik denk dat de verzekering niet uitkeert en ik moet hem niet in mijn handen krijgen als er iemand uit mijn familie bij betrokken is.

Punt blijft nog steeds: ieder zijn meug.

Goede vrienden van ons hebben een hele zware financiele periode gehad en hebben ook elke cent moeten omdraaien. Onderhoud aan de auto hebben ze dan ook 3 jaar daardoor niet kunnen doen. Je gaat dan eerst kijken wat ECHT nodig is. Onderdak, eten, slapen, genegenheid en vervoer is daarbij ook wel een onmisbaar iets met 3 kinderen. De piramide van Maslov.

Einigend met: Leven en laten leven en vooral druk maken om je eigen meug.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

NL99
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: za 22 jul 2017, 23:53

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door NL99 » di 25 jul 2017, 12:48

Ik heb jullie reaties gelezen. En ik heb daarom me besloten. Ik Heb vandaag mijn up naar en garage gebracht. om en groten onderhoud beurt laten uitvoeren. Nieuwe Oli bougie en + checken of er iets mankeert. Maar waar ik me verbaast ben is Dat er nog geen een onderdeel iets stuk gegaan is Behalve de remblok en nieuwe banden. En ook geen mankement of rare geluiden. Ik ga elke 15.000 km ga ik en onderhoud plegen. Het kosten voor onderhoud + extra check €550 hebben jullie iets moeten vervangen aan jullie up. Mijn behalve banden en remblok.
Maar onderhoud is beter voor motor. Maar zonder onderhoud blijft het ook lang mee zonder problemen.
Laatst gewijzigd door NL99 op wo 26 jul 2017, 01:22, 2 keer totaal gewijzigd.

graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door graafie » di 25 jul 2017, 12:54

Het is niet meer te volgen....... :roll:

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door dennuus1 » di 25 jul 2017, 14:11

:roll:

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door blastaway » di 25 jul 2017, 14:19

:o :doh: :think: :|
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

vinie
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 29 jan 2017, 14:39

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door vinie » di 25 jul 2017, 15:52

Ik denk dat je juist door periodiek onderhoud te laten uitvoeren kosten bespaard, of ben ik nou gek..

Ja de basis dingen kan ik wel, maar ik kan niet zelf m'n remblokken vervangen ofzo. Ik denk dat je door een 'klein beetje'geld uit geeft aan preventief onderhoud je een hoop geld kan besparen op een dot ellende.

Plaats reactie