GEEN ONDERHOUD UP!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door damianw26 » di 25 jul 2017, 20:05

Wat een kletsverhaal, een dealer heeft letterlijk nooit tijd om direct even groot onderhoud uit te voeren als je dat van het een op het andere moment wil. Altijd een paar dagen wachttijd...Kom eens door met foto's van jouw up en realistishe verhalen of verdwijn van dit forum beste reïncarnatie van luchtbed123
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

NL99
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: za 22 jul 2017, 23:53

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door NL99 » wo 26 jul 2017, 01:24

damianw26 schreef:Wat een kletsverhaal, een dealer heeft letterlijk nooit tijd om direct even groot onderhoud uit te voeren als je dat van het een op het andere moment wil. Altijd een paar dagen wachttijd...Kom eens door met foto's van jouw up en realistishe verhalen of verdwijn van dit forum beste reïncarnatie van luchtbed123
Was en foutje van mij. Bedoelde garage geen dealer. Heb het ook even aangepast. Foto's komen binnenkort.

NL99
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: za 22 jul 2017, 23:53

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door NL99 » wo 26 jul 2017, 01:28

vinie schreef:Ik denk dat je juist door periodiek onderhoud te laten uitvoeren kosten bespaard, of ben ik nou gek..

Ja de basis dingen kan ik wel, maar ik kan niet zelf m'n remblokken vervangen ofzo. Ik denk dat je door een 'klein beetje'geld uit geeft aan preventief onderhoud je een hoop geld kan besparen op een dot ellende.
Je heb ook gelijk. Maar ik heb tot 145.000 geen onderhoud gedaan. En er was verder geen problem gevonden. Motor werkt goed. Geen rare geluiden. Of iets raars

Quiickhiits
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 21 jul 2017, 10:45

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door Quiickhiits » za 29 jul 2017, 13:57

Mijn up staat nu op 52,5k. Echter heb ik de bekende problemen zoals een knak tijdens het op laten komen van de koppeling, soms niet in z'n 1 of achteruit kunnen zetten en het radio ontvangst probleem. Volgende maand kan die naar de dealer voor onderhoud :D

Trea
Vagling liefhebber
Berichten: 274
Lid geworden op: zo 02 apr 2017, 18:29
Locatie: Hengelo

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door Trea » ma 31 jul 2017, 21:08

dennuus1 schreef:Wat hij zelf doet met z'n auto moet hij helemaal zelf weten. Maar hij moet niet andere mensen hier gaan adviseren om ook hun auto te verwaarlozen.

Als je ook maar een beetje verstand van techniek hebt weet je gewoon dat onderhoud nodig is. Tuurlijk blijft de auto wel rijden als je onderhoud uitstelt, of zelfs helemaal niet doet, maar het verkort de levensduur aanzienlijk.

Daarbij zegt hij dat moderne auto's geen onderhoud meer nodig hebben. Dat is juist niet zo. De toleranties van moderne motoren zijn veel kleiner dan de ouderwetse motoren. Ouderwetse motoren hadden een grote carterpan, met veel olie. Moderne motoren hebben dit niet. Hoe minder olie erin zit, hoe sneller de olie in zijn totaliteit vervuild is. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Zelfs motoren die altijd netjes hun onderhoud hebben gehad hebben na een ton al kleine hoeveelheden black sludge. Moet je nagaan hoeveel er in een motor zit die geen onderhoud krijgt.

Het zal niet lang duren voor zijn oliezeef dicht zit met sludge, en de lagers kapot lopen.

Onderhoud is preventief. Om problemen te voorkomen.
Daar komt bij dat onderhoud voor deze auto's zeer goedkoop is, dus op lange termijn zal hij alleen maar duurder uit zijn, een nieuwe motor is namelijk een stuk duurder dan een paar beurtjes.


Maargoed, ik ben ook maar een automonteur, dus ik zal het wel fout hebben.

Daarom krijgt mijn upje elk jaar schone olie en filter ongeacht de kilometers , dit doet mijn man met de golf ook elk jaar (is ook automonteur) en ik moet zeggen dit loont zich wel op langere duur. :dance: :dance:
Seat Ibiza 6j ST 1.2 TSI
VW Rabbit MK5 R25 2009
Ex:
VW UP! White edition 75PK 2012

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door dennuus1 » ma 31 jul 2017, 21:33

Uiteraard loont dat, dat is algemeen bekend.
Maar er blijft altijd een bepaalde bevolkingsgroep die denkt dat ze het beter weten, omdat ze van de plaatselijke Mc Donalds tjoener gehoord hebben dat onderhoud onzin is..

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door Tom Westendorp » di 01 aug 2017, 08:50

Liever iets eerder dan iets te laat.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: GEEN ONDERHOUD UP!

Bericht door TwitNour » di 01 aug 2017, 14:46

Petrolhead Tom schreef:Liever iets eerder dan iets te laat.
En dit is waar het eigenlijk allemaal om draait. Liever voorkomen dan genezen. Geldt voor onze gezondheid toch ook?

Plaats reactie