Even de 4 airbags testen...........

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Even de 4 airbags testen...........

Bericht door enie-up » do 20 jul 2017, 10:37

Een auto is vanavond bij een aanrijding op de motorkap van een andere auto terechtgekomen. Het ongeval gebeurde rond 18.30 uur op de kruising van de Klaprozenweg en de Ms. van Riemsdijkweg in Noord.

Volgens een getuige zag een van de bestuurders de ander over het hoofd door de laagstaande zon. Een van de auto's kwam klem te zitten tussen een paal en de andere auto. :o

Niemand raakte gewond. :D

http://www.at5.nl/artikelen/171285/auto ... g-in-noord" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sterk wagentje he zo een up :lol:
Alle plofzakken zijn getest en ze deden het :ugeek:

EduardL
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 10 sep 2017, 14:09

Airbags, werken ze wel of niet?

Bericht door EduardL » zo 10 sep 2017, 14:36

Ik ben nieuw op deze site. Ik was op zoek naar UP's, Mii's of Citigo's die een aanrijding hebben gehad en waar de airbags niet waren uitgegaan.

Mijn vrouw en ik hebben achtereenvolgens een Mii en daarna een Citigo gehad. Ja gehad, alle twee zijn inmiddels total-loss afgevoerd (buiten eigen schuld!). De Mii van mijn vrouw is als gevolg van een kop-staartbotsing total-loss. De voorzijde zat behoorlijk in elkaar maar, .... de airbags hadden hun werk niet gedaan. Ik had een Citigo en daarmee een flinke aanrijding gehad met een VW Passat die vlak voor mij, ik reed op een voorrangsweg, de weg op reed. Zowel de Citigo als de Passat total-loss en bij de Citigo geen airbags uitgegaan.
Navraag bij Pon was erg teleurstellend.
Nu ik de foto's zag op deze site, vraag ik me af of de airbags/botscensoren in de UP''s, Mii's en Citigo's wel betrouwbaar zijn. Ik mag aannemen dat VAG bij het zien van die gele Mii onderzoek zijn gaan doen. Of zijn ze te druk met dieselgate?

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Airbags, werken ze wel of niet?

Bericht door arnout84 » zo 10 sep 2017, 15:21

EduardL schreef:Ik ben nieuw op deze site. Ik was op zoek naar UP's, Mii's of Citigo's die een aanrijding hebben gehad en waar de airbags niet waren uitgegaan.

Mijn vrouw en ik hebben achtereenvolgens een Mii en daarna een Citigo gehad. Ja gehad, alle twee zijn inmiddels total-loss afgevoerd (buiten eigen schuld!). De Mii van mijn vrouw is als gevolg van een kop-staartbotsing total-loss. De voorzijde zat behoorlijk in elkaar maar, .... de airbags hadden hun werk niet gedaan. Ik had een Citigo en daarmee een flinke aanrijding gehad met een VW Passat die vlak voor mij, ik reed op een voorrangsweg, de weg op reed. Zowel de Citigo als de Passat total-loss en bij de Citigo geen airbags uitgegaan.
Navraag bij Pon was erg teleurstellend.
Nu ik de foto's zag op deze site, vraag ik me af of de airbags/botscensoren in de UP''s, Mii's en Citigo's wel betrouwbaar zijn. Ik mag aannemen dat VAG bij het zien van die gele Mii onderzoek zijn gaan doen. Of zijn ze te druk met dieselgate?
Wel heel toevallig idd

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Even de 4 airbags testen...........

Bericht door Xanderv » wo 13 sep 2017, 12:56

frontaaltje zouden de airbags wel uit moeten gaan maar dat hangt allemaal af wat de sensoren registreren..
Kop staart heb ik wel vaker gezien dat de airbags niet uit gaan dus dat vind ik nog niet zo bijzonder.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie