Is de VW Up! wel mannelijk genoeg?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Is de VW Up! wel mannelijk genoeg?

Bericht door damianw26 » za 02 sep 2017, 11:53

Dat voorrang je ontnomen wordt en je maar als een suf huisvrouwtje wordt weggezet. Ik ervaar dat absoluut niet. Met anticiperen in Duitsland bedoel ik gewoon dat je jezelf niet klem moet laten rijden, dus tot het laatste moment op de rechterbeen blijven rijden zodat je in de ankers moet voor een vrachtwagen, hetgeen veel mensen in Nederland ook doen. Gewoon terug naar 4 en gas naar beneden ;)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Is de VW Up! wel mannelijk genoeg?

Bericht door Autheo » za 02 sep 2017, 14:14

damianw26 schreef: ...Gewoon terug naar 4 en gas naar beneden ;)
Dat kun je inderdaad goed doen met de update naar 75 pk. Als je met je 60 pk tussen 80 en 110 km/u van achter een vrachtwagen er snel voorbij wil, zul je zelfs even terug naar 3 moeten, anders heeft gas naar beneden niet het gewenste directe effect. Zulke situaties zijn een mooi voorbeeld van het voordeel van de update naar 75 pk, dan is de acceleratie net wat pittiger.

Gebruikersavatar
Snowdude
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: di 20 jun 2017, 20:29

Re: Is de VW Up! wel mannelijk genoeg?

Bericht door Snowdude » di 05 sep 2017, 20:53

Over accelereren gesproken, ben benieuwd wat een gechipte 90 pk TSi Up gaat doen bij het stoplicht.

Laten we zeggen 1000 kg (inclusief bestuurder en volle tank) met 135-140 pk. :mrgreen:
VW Polo GTI (AW) 2.0 TSI
Audi A3 Cabriolet Sport Edition S-Line Dakotagrijs/bruine kap
MGB Roadster 1979 Oranje/zwarte kap

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Is de VW Up! wel mannelijk genoeg?

Bericht door Autheo » di 05 sep 2017, 21:25

Snowdude schreef:Over accelereren gesproken, ben benieuwd wat een gechipte 90 pk TSi Up gaat doen bij het stoplicht.

Laten we zeggen 1000 kg (inclusief bestuurder en volle tank) met 135-140 pk. :mrgreen:
Het antwoord is heel simpel: 0,0 acceleratie zolang het een stoplicht is ;)

Gebruikersavatar
NickvdSangen
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:51
Locatie: Landgraaf

Re: Is de VW Up! wel mannelijk genoeg?

Bericht door NickvdSangen » wo 13 sep 2017, 14:17

FUP! schreef:Heb tot op heden nog geen negatieve reacties gekregen, louter positieve dat het zo'n leuke auto is en reacties als "oh, heb jij ook al die opties?". Bovendien rijd ik met trots rond in een kleine auto. Kan de keuze van mensen begrijpen dat ze groter willen rijden, maar ook daar zitten nadelen aan.
Tot op heden heb ik ook alleen maar positieve reacties gekregen. En dat is zeker leuk om te horen.

Pluspuntje aan de auto: erg zuinig, een van de redenen waarom ik een Up! heb gekocht. Als student komt dit zeker goed uit.

Gebruikersavatar
Golf87
Forum newbie
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 16 okt 2016, 23:18
Locatie: Amersfoort

Re: Is de VW Up! wel mannelijk genoeg?

Bericht door Golf87 » wo 13 sep 2017, 23:32

Ik ben ook zeker van mening dat de up echt niet alleen een vrouwenauto is vaak als ik mensen mijn auto laat zien zijn ze vaak heel jaloers (snap ik natuurlijk op zo'n prachtige auto :P ) en vaak is mijn auto luxer als menig ander auto. Conclusie ik vind het een hartstikke leuke auto die voor een hoop mensen weg gelegd is ongeacht je geslacht en ben ook heel trots op mijn auto. ps moet ik wel eerlijk zeggen als ik dan een keer mijn vaders auto mee heb ik het heerlijk vind om dat soort mensen te stangen, van je hebt een A4 en geen eens een A6 dan moet je hun gezichten eens zien :lol: :lol: :lol:
Volkswagen fan en trots in het bezit van een Golf 2 en een High Up! 60pk BMT.

Plaats reactie