VW Up! of toch niet?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: VW Up! of toch niet?

Bericht door edwin blank » zo 02 apr 2017, 06:39

Autheo schreef:
edwin blank schreef:Hallo,

Ofschoon ik me niet populair op dit forum zal maken, de Polo TSI is een auto die in alle opzichten een klasse groter is. Veel stiller en op langere stukken gewoon meer auto. Bovendien is de afwerking van het interieur veel volwassener. De huidige Polo komt steeds dichter bij de Golf voor minder geld. De Up is misschien leuker, de Polo is volwassener en volgens mij de betere aanbieding.

Edwin
1 april :lol:
Dan push is mijn reactie nog maar eens op 2 april!
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: VW Up! of toch niet?

Bericht door Autheo » zo 02 apr 2017, 20:19

edwin blank schreef:
Autheo schreef:
edwin blank schreef:Hallo,

Ofschoon ik me niet populair op dit forum zal maken, de Polo TSI is een auto die in alle opzichten een klasse groter is. Veel stiller en op langere stukken gewoon meer auto. Bovendien is de afwerking van het interieur veel volwassener. De huidige Polo komt steeds dichter bij de Golf voor minder geld. De Up is misschien leuker, de Polo is volwassener en volgens mij de betere aanbieding.

Edwin
1 april :lol:
Dan push is mijn reactie nog maar eens op 2 april!
OK, op 2 april kunnen we inderdaad weer wat serieuzer zijn. Maar eerst even mijn verklaring waarom ik het als 1 april grap bekritiseerde: hoe kun je nu heel serieus een auto uit het A-segment, B-segment en C-segment naast elkaar zetten met voor één van die auto's de betiteling 'betere aanbieding'? Het hangt helemaal af van de eisen die je stelt, voordat je kunt zeggen wat de betere aanbieding is. Logisch dat een Polo dichter bij een Golf ligt dan een up!. De Golf ligt immers ook weer dichter bij de Passat dan de Polo... ;)
Maar wat betreft dit topic gaat het over de up! en de Polo. Als je alleen (of met z'n tweeën) bent, en nauwelijks te maken hebt met achterpassagiers, kan de up! een prima auto zijn, ook als je meer dan 30.000 km per jaar rijdt (ik spreek uit ervaring). En wat budget betreft is de up! dan beslist een betere aanbieding dan een Polo. Maar de topicstarter had met name vragen over de geschiktheid, gezien zijn lengte van meer dan 1.90. Omdat ik zo'n 10 cm korter ben, kan ik op die vraag geen concreet antwoord geven. Wel weet ik uit ervaring dat de ruimte op de achterbank tussen de Mii (=up!) en de Ibiza (volgens mij vergelijkbaar met de Polo), nauwelijks verschilt doordat bij de Vagling de wielen veel meer op de hoeken staan. De B-segmenter heeft wel meer kofferruimte. Maar de ruimte voor de bestuurder is in de Vagling beslist niet krapper dan die in de B-segmenter.
Als de topicstarter hogere eisen stelt aan de bruikbaarheid van de achterbank, adviseer ik hem om zelf in de praktijk even het verschil in de showroom te bekijken. Zet in de up! en de Polo de bestuurderstoel in op je eigen lengte, en bekijk dan hoe het verschil voor de achterpassagiers uitpakt. Dat zou dan een goed uitgangspunt zijn voor de andere overwegingen.

SkillSyde
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 27 mar 2017, 22:05

Re: VW Up! of toch niet?

Bericht door SkillSyde » wo 05 apr 2017, 22:06

Ik heb besloten! Zaterdag haal ik dan toch mijn Up! op :)
Zodra ik hem heb zal ik foto's posten!

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: VW Up! of toch niet?

Bericht door damianw26 » wo 05 apr 2017, 22:09

Mooi gefeliciteerd met de aankoop, goede keuze
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie