Load Up: top of flop?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!

Wat denk je van de Load Up?

Je mag 1 optie selecteren

 
 
Bekijk resultaten

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Load Up: top of flop?

Bericht door Autheo » za 25 mar 2017, 13:03

De up! zal in Nederland ook als Load Up beschikbaar komen en op geel kenteken geleverd worden. De prijzen zouden variëren van € 10.762 (Load Up 60pk), € 13.019 (Eco-Load Up CNG versie) tot meer dan € 22.423 (E-Load Up elektrische versie).
Load Up.jpg
HUP, alles in de UP
Load Up.jpg (105.64 KiB) 6008 keer bekeken
Zou er voor de Load Up veel belangstelling in Nederland bestaan?

http://www.autoweek.nl/nieuws/nu-ook-vo ... n-load-up/

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Load Up: top of flop?

Bericht door TwitNour » za 25 mar 2017, 13:23

Voor bezorg-diensten van pizza, apotheken en andere instanties zal het misschien wat zijn, maar anders?

Gebruikersavatar
FUP!
Forum newbie
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:59

Re: Load Up: top of flop?

Bericht door FUP! » za 25 mar 2017, 19:11

Rijd zelf ook geregeld met een ingeklapte achterbank rond, het is een prima alternatief voor (kleine) bedrijven die kleine spullen rond moeten brengen en waarvoor busjes als de Caddy, Bipper, Partner, Transit Connect etc. zelfs nog te groot en dus duur zijn. Ik zie het als een oplossing, maar vraag me wel af hoe groot deze markt werkelijk is.
White High! UP!|DAB+|AP|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: OZ Superturismo WRC Matt Black|Winter: Ronal R38

Black High! EcoUP!|DAB+|Sun Roof|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: VW E-UP! Blade|Winter: VW Spoke Grey

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Load Up: top of flop?

Bericht door kgroot.nl » ma 27 mar 2017, 10:22

Inderdaad handig. Heb er nu een stuk of 4 verkocht tot op heden
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Load Up: top of flop?

Bericht door blastaway » ma 27 mar 2017, 22:03

Ook wel eens gedacht wat ik zou nemen als ik bijvoorbeeld een eigen schildersbedrijfje had. Ik denk een dacia. Prijs/ kwaliteit een goede optie. Een up is al snel te klein.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Jup
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 16:41

Re: Load Up: top of flop?

Bericht door Jup » ma 27 mar 2017, 22:08

Er is geen (belasting)voordeel te behalen in Nederland.

Als je 'm bijvoorbeeld zoals in Duitsland (en misschien ook België) als lichtevracht kunt inschrijven, met alle (belasting)voordelen vandien, dan werd 't misschien nog wel wat. Maar in Nederland ben je beter af als je gewoon zelf je achterbank eruit haalt en pizza's gaat bezorgen. Als je m een jaar of 3 later weer verkoopt, zet je de bank er terug in, en heb je een leuke restwaarde ook! Op een gebruikte een Load Up zit echt niemand te wachten.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Load Up: top of flop?

Bericht door Tom Westendorp » wo 29 mar 2017, 07:17

Wat Jup zegt hierboven is wel een deel van het probleem. Aan de andere kant is het wel een heel goedkoop alternatief voor bedrijven die nu met caddy's rondrijden waar over het algemeen een klein gereedschapskistje achterin ligt. Het kan dus wel degelijk interessant zijn ondanks dat er niet direct een klasse is waar ze in vallen maar wegenbelasting, aanschaf en verbruik tellen allemaal best wel lekker door bij de load-up! ik geloof er dus wel in.

Uiteraard ga ik ook mijn best doen om mensen attent te maken op deze nieuwe aanwinst. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie