Stank van buiten in auto.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Stank van buiten in auto.

Bericht door F.Moerland » do 09 mar 2017, 12:05

Beste,

Ik heb een Up uit 2014. 55.000 km oud. Sinds een paar weken heb ik een stank/ventilatie probleem. Uitlaatgassen van buiten lijken rechtstreeks mijn Up in geblazen te worden. Als ik achter een stinkdiesel zit lijkt het wel alsof zijn uitlaatgassen rechtstreeks ongefilterd bij mij binnen geblazen te worden. Als ik de vooruit sproei dan komt er vrijwel direct een geur van de ruitenwisservloeistof in de auto die mijn ogen doet branden en brand in mijn keel. De ventilator harder zetten maakt alleen maar dat er meer stank naar binnen komt. Vanmorgen kwam ik zelfs misselijk aan op mijn werk. Enige optie om de stank de auto uit te krijgen is de ramen of het dak open te zetten. Maar als je in de file of regen staat is dat ook geen beste optie.

Het ligt 100% zeker niet aan de airco. Deze is afgelopen september gereinigd en het interieurfilter is daarbij ook vervangen. Het maakt ook niet uit of de airco aan of uit staat. De stank van met name uitlaatgassen van andere auto's is soms is zo erg dat het op mijn langen slaat. ik denk dat het echt vet ongezond is.

Wie herkend dit probleem? Wie weet hoe het zou kunnen ontstaan en belangrijker nog wie helpt mij aan een oplossing???

hartelijk dank voor jullie meedenken!

F.Moerland

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stank van buiten in auto.

Bericht door TwitNour » do 09 mar 2017, 12:25

Ik lees niet echt een probleem. Dit lijkt mij vrij nornaal. Als je achter zo'n stinkdiesel rijdt, en je hebt de circulatiestand uit, dan komt dat inderdaad in de auto. Ook bij komt de geur van de ruitensproeiervloeistof naar binnen, maar ik vind dit niet zo erg of misselijkmakend, omdat het vaak na een paar tellen weer weg is.

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Stank van buiten in auto.

Bericht door F.Moerland » do 09 mar 2017, 12:31

Ik weet hoe het normaal hoort te zijn. Een beetje die lucht is geen probleem, maar wat er nu bij mijnu sinda een paar weken in mijn uppie binenkomt is zeker niet normaal. Het is ook zeker niet in een paar tellen weg. Ik vermoed dat er ergens achter jet dashboard iets open staat of open blijft staan wat gesloten hoort te zijn.
Laatst gewijzigd door F.Moerland op do 09 mar 2017, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Stank van buiten in auto.

Bericht door blastaway » do 09 mar 2017, 12:32

Je kunt een betere actief koolfilter interieurfilter plaatsen om dit tegen te gaan.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Stank van buiten in auto.

Bericht door F.Moerland » do 09 mar 2017, 12:34

Er zit net een nieuw filter in. Dat is het niet.

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Stank van buiten in auto.

Bericht door blastaway » do 09 mar 2017, 12:42

Ja een gewoon filter is niet zo goed als een actief koolfilter. Scheelt nogal
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Plaats reactie