vw up

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
H.Vruggink
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 23 jan 2017, 18:34

vw up

Bericht door H.Vruggink » ma 23 jan 2017, 18:51

In mijn nieuwe VW up staat onder opties & accessoires dat deze is voorzien van een Accident avoidance system. In de brochure kan ik hier niets over vinden. Iemand enig idee?
gr
Henk

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: vw up

Bericht door N!jntje » ma 23 jan 2017, 19:30

Sensor op het midden van je voorruit. Onder 30 km Is automatisch stoppen wanneer aanrijding nadert. Als ik t goed heb alleen vanaf high up. Dus niet op t basismodel.

H.Vruggink
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 23 jan 2017, 18:34

Re: vw up

Bericht door H.Vruggink » ma 23 jan 2017, 23:11

N!jntje schreef:Sensor op het midden van je voorruit. Onder 30 km Is automatisch stoppen wanneer aanrijding nadert. Als ik t goed heb alleen vanaf high up. Dus niet op t basismodel.
Bedankt voor deze reactie, het gekke is dat ik in de brochure er niets over kan vinden, ook een chat met vw Nederland kon me niet verder helpen, ik krijg nog bericht! Maar nu heb ik het antwoord, bedankt!

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: vw up

Bericht door TwitNour » di 24 jan 2017, 00:09

Het wordt ook wel City Emergency Braking genoemd, misschien kun je het daaronder vinden. Het was voorheen standaard op elke Up, zelfs de Take Up (basismodel). Hoe dat tegenwoordig is weet ik niet, maar het is volgens mij niet meer standaard. Het systeem detecteert met IR-sensoren de afstand tot je voorligger en wanneer deze kort wordt, remt de auto automatisch. Het systeem treedt alleen op bij snelheden tot vanaf zo'n 5km/h tot 30km/h. Als je sneller rijdt zal de auto dus niet remmen. Het is systeem is zo gemaakt dat het pas echt remt op het moment dat het niet anders kan, dus pas echt op het laatste moment. Heb het systeem getest en het werkt goed, mits de sensor vrij is van vuil of ijs.

H.Vruggink
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 23 jan 2017, 18:34

Re: vw up

Bericht door H.Vruggink » di 24 jan 2017, 11:40

TwitNour schreef:Het wordt ook wel City Emergency Braking genoemd, misschien kun je het daaronder vinden. Het was voorheen standaard op elke Up, zelfs de Take Up (basismodel). Hoe dat tegenwoordig is weet ik niet, maar het is volgens mij niet meer standaard. Het systeem detecteert met IR-sensoren de afstand tot je voorligger en wanneer deze kort wordt, remt de auto automatisch. Het systeem treedt alleen op bij snelheden tot vanaf zo'n 5km/h tot 30km/h. Als je sneller rijdt zal de auto dus niet remmen. Het is systeem is zo gemaakt dat het pas echt remt op het moment dat het niet anders kan, dus pas echt op het laatste moment. Heb het systeem getest en het werkt goed, mits de sensor vrij is van vuil of ijs.
bedankt voor je reactie, ben sinds kort lid maar nu al veel info over mijn VW up die ik 3februari geleverd krijg. Heb er zin in! nogmaals bedankt voor deze uitgebreide info!

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: vw up

Bericht door TwitNour » di 24 jan 2017, 12:11

Graag gedaan! Veel plezier met de Up alvast.

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: vw up

Bericht door kgroot.nl » wo 25 jan 2017, 14:29

Vanaf de move up is dit standaard op de auto :)
Heet overigens City Emergency Braking
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: vw up

Bericht door TwitNour » wo 25 jan 2017, 15:31

kgroot.nl schreef:Vanaf de move up is dit standaard op de auto :)
Heet overigens City Emergency Braking
Dit was voorheen toch ook al standaard op de Take Up (dan heb ik het over een jaar of 2, 3 geleden)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: vw up

Bericht door Autheo » wo 25 jan 2017, 18:44

Zag dat je de up! pas op 3 februari krijgt, dus dan heb je waarschijnlijk het instructieboekje ook nog niet. Je zou het alvast digitaal kunnen bekijken (of downloaden), zodat je een beter idee hebt van het functioneren van de verschillende opties:
https://www.gebruikershandleiding.com/V ... 74395.html

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: vw up

Bericht door kgroot.nl » vr 27 jan 2017, 14:03

Was niet standaard op de Take Up
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

H.Vruggink
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 23 jan 2017, 18:34

Re: vw up

Bericht door H.Vruggink » za 18 feb 2017, 19:10

Autheo schreef:Zag dat je de up! pas op 3 februari krijgt, dus dan heb je waarschijnlijk het instructieboekje ook nog niet. Je zou het alvast digitaal kunnen bekijken (of downloaden), zodat je een beter idee hebt van het functioneren van de verschillende opties:
https://www.gebruikershandleiding.com/V ... 74395.html
Bedankt!

H.Vruggink
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 23 jan 2017, 18:34

Re: vw up

Bericht door H.Vruggink » za 18 feb 2017, 19:12

TwitNour schreef:Het wordt ook wel City Emergency Braking genoemd, misschien kun je het daaronder vinden. Het was voorheen standaard op elke Up, zelfs de Take Up (basismodel). Hoe dat tegenwoordig is weet ik niet, maar het is volgens mij niet meer standaard. Het systeem detecteert met IR-sensoren de afstand tot je voorligger en wanneer deze kort wordt, remt de auto automatisch. Het systeem treedt alleen op bij snelheden tot vanaf zo'n 5km/h tot 30km/h. Als je sneller rijdt zal de auto dus niet remmen. Het is systeem is zo gemaakt dat het pas echt remt op het moment dat het niet anders kan, dus pas echt op het laatste moment. Heb het systeem getest en het werkt goed, mits de sensor vrij is van vuil of ijs.
bedankt voor je reactie, was even een tijdje in het buitenland vandaar mijn late reactie :D

H.Vruggink
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 23 jan 2017, 18:34

Re: vw up

Bericht door H.Vruggink » za 18 feb 2017, 19:14

Autheo schreef:Zag dat je de up! pas op 3 februari krijgt, dus dan heb je waarschijnlijk het instructieboekje ook nog niet. Je zou het alvast digitaal kunnen bekijken (of downloaden), zodat je een beter idee hebt van het functioneren van de verschillende opties:
https://www.gebruikershandleiding.com/V ... 74395.html
Bedankt!

Plaats reactie