XL band geschikt voor compacte auto?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
VageVagling
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 18:07

XL band geschikt voor compacte auto?

Bericht door VageVagling » ma 09 jan 2017, 23:18

Ik overweeg momenteel all-season banden en heb mijn oog laten vallen op de 'revolutionaire' Michelin Cross Climate.
Met name vanwege de veelal goede recensies en ervaringen.

Nu zie ik dat deze band in alle maten/varianten een XL codering heeft (verstevigde band) en vraag me af: zijn dergelijke verstevigde banden wel geschikt voor compacte, lichte auto's, als het VAG-trio?
Dan doel ik ook op comfort en verbruik..

Zijn er toevallig mensen op het forum die met deze band rijden en hun ervaring willen delen?

Opmerkelijk is trouwens dat op de Engelse site van Michelin de lagere loads, die ook van toepassing zijn op de bandenmaat van de VAGling (82 en 85), geen XL codering hebben, maar op de Nederlandse site dus wel.
Ze zullen toch in GB niet een andere band uitleveren?
Laatst gewijzigd door VageVagling op ma 09 jan 2017, 23:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: XL band geschikt voor compacte auto?

Bericht door Tom Westendorp » ma 09 jan 2017, 23:24

Is geen probleem. Waarschijnlijk erg stug.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

VageVagling
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 18:07

Re: XL band geschikt voor compacte auto?

Bericht door VageVagling » di 07 feb 2017, 15:46

Het rijcomfort heb ik geen klachten over, maar stond wel al na 700 km met een platte band ivm een klein stukje glas. Ik hoop niet dat dit iets zegt over de kwaliteit van het rubber van deze revolutionaire band.. :shock:

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: XL band geschikt voor compacte auto?

Bericht door blastaway » di 07 feb 2017, 21:18

Kan geen kwaad.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: XL band geschikt voor compacte auto?

Bericht door Tom Westendorp » wo 08 feb 2017, 07:42

Maar wat is er precies zo revolutionair aan deze band of is dat vooral iets waar de marketing afdeling van Michelin achterstaat? ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: XL band geschikt voor compacte auto?

Bericht door blastaway » wo 08 feb 2017, 08:30

Ik had op de v70 xl banden ivm 1600 kg caravan. Vond ik fijnere gedachte. Volgens mij is gewoon het gewicht van de auto bepalend. Hoeveel druk op een band komt te staan. Zware auto is xl beter dan. Voor een up onzin, maar geen probleem als het wel zo is.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

broker
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 01:44

Re: XL band geschikt voor compacte auto?

Bericht door broker » do 16 feb 2017, 22:07

Op mijn nieuwe Volvo S90 van eind oktober 2016 heb ik ook de Michelin cross climates laten monteren. Na 10000 km kan ik zeggen dat ik het bijzonder prettige banden vind. Goeie grip op nat en glad wegdek en heel stil. Als bij onze Up de zomerbanden aan vervanging toe zijn dan gaan ze er daar ook onder.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.

Plaats reactie