Honden in de UP

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Sijo
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 22:31

Honden in de UP

Bericht door Sijo » zo 11 dec 2016, 12:07

Beste mensen,

Onze honden, een Duitse en een Mechelse herder, gaan met tegenwoordig met enige regelmaat mee in onze UP. Die Duitser gaat altijd wel mooi liggen maar die Mechelaar niet. In onze andere auto past een mooi rek en daarmee hebben we het daar opgelost. Maar die auto is regelmatig weg en dan moeten we terugvallen op de UP om de honden in mee te nemen. Een rek past uitstekend op de hoofdsteunen van de achterbank. Maar de achterbank moet plat en dus moet er een rek aan de voorstoelen vast. Die stoelen hebben niet van die stangen bij de hoofdsteunen waar je een rek aan kunt klemmen.

Heeft iemand een idee om een soort van afscheiding voor elkaar te krijgen?
Met een 5-deurs donkerblauwe High Up! BMT met 60pk van augustus 2012. En een donkerblauwe Citroën Xsara Picasso 2.0i 16v automaat op LPG uit 2004. Dit ben ik.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Honden in de UP

Bericht door Autheo » zo 11 dec 2016, 13:35

Sijo schreef:Beste mensen,

Onze honden, een Duitse en een Mechelse herder, gaan met tegenwoordig met enige regelmaat mee in onze UP. Die Duitser gaat altijd wel mooi liggen maar die Mechelaar niet. In onze andere auto past een mooi rek en daarmee hebben we het daar opgelost. Maar die auto is regelmatig weg en dan moeten we terugvallen op de UP om de honden in mee te nemen. Een rek past uitstekend op de hoofdsteunen van de achterbank. Maar de achterbank moet plat en dus moet er een rek aan de voorstoelen vast. Die stoelen hebben niet van die stangen bij de hoofdsteunen waar je een rek aan kunt klemmen.

Heeft iemand een idee om een soort van afscheiding voor elkaar te krijgen?
Weet je niet hoe Google werkt? In twee tellen vond ik dit:
http://www.hondenrek.nl/epages/62435405 ... UNIVERSEEL

Sijo
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 22:31

Re: Honden in de UP

Bericht door Sijo » zo 11 dec 2016, 13:54

Niet zo flauw doen.
Die heb ik in huis gehad - en weer terug gestuurd.
Met een 5-deurs donkerblauwe High Up! BMT met 60pk van augustus 2012. En een donkerblauwe Citroën Xsara Picasso 2.0i 16v automaat op LPG uit 2004. Dit ben ik.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Honden in de UP

Bericht door Autheo » zo 11 dec 2016, 13:59

Sijo schreef:Niet zo flauw doen.
Die heb ik in huis gehad - en weer terug gestuurd.
Tja, je had niet gezegd dat je al een en ander geprobeerd hebt. Wat is de reden dat zo'n universeel rek niet past? Moet toch tussen bodem en dak te klemmen zijn? Of zit het dan te slap met die sterke honden van je? Dan is misschien alleen een bench een oplossing?

Sijo
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 22:31

Re: Honden in de UP

Bericht door Sijo » zo 11 dec 2016, 14:05

Zo'n universeel rek klemt tussen dak en bodem. Maar met neergeklapte bank klemt hij tussen dak en bank en dat is niet stabiel genoeg: de bank "veert" dan teveel.
En inderdaad, die Mechelaar gaat dingen proberen en als die erachter komt dat het rek niet sterk genoeg is, gaat hij door met "proberen"....
Met een 5-deurs donkerblauwe High Up! BMT met 60pk van augustus 2012. En een donkerblauwe Citroën Xsara Picasso 2.0i 16v automaat op LPG uit 2004. Dit ben ik.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Honden in de UP

Bericht door damianw26 » zo 11 dec 2016, 14:24

Ik heb altijd een grote hondentas die met een gordel vast te maken is, alleen hebben we het in mijn geval wel over een jack russel en een chihuahua :lol: :lol:
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Honden in de UP

Bericht door Autheo » zo 11 dec 2016, 14:39

Als zo'n rek tussen de omgeklapte leuning en het dak moet klemmen, zal het inderdaad niet lukken. Ik had me niet gerealiseerd dat er geen ruimte is tussen de omgeklapte leuning en de voorstoel om het rek op de bodem van de auto te klemmen. Heb je ook al zo'n net geprobeerd? : https://www.agradi.nl/kerbl-hondenrek.htm Of is dat ook niet "jouwmechelseherderproof"? Tja, om zo'n universeel rek dan ter hoogte van de achterbank te plaatsen, zodat je twee compartimenten krijgt, zal ook wel weer te klein zijn voor de mechelse herder. Veel succes met het vinden van een goede oplossing!

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Honden in de UP

Bericht door Guy » zo 11 dec 2016, 14:40

en een gordel voor de hond?

Afbeelding

Sijo
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 22:31

Re: Honden in de UP

Bericht door Sijo » zo 11 dec 2016, 15:16

Ok, heb zojuist dat Agradi net besteld. We gaan het meemaken!
Met een 5-deurs donkerblauwe High Up! BMT met 60pk van augustus 2012. En een donkerblauwe Citroën Xsara Picasso 2.0i 16v automaat op LPG uit 2004. Dit ben ik.

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Honden in de UP

Bericht door enie-up » zo 11 dec 2016, 16:28

Sijo schreef:Ok, heb zojuist dat Agradi net besteld. We gaan het meemaken!
Idd :lol:


Kerbl Hondenrek reviews

Formaat paste goed en je hoeft geen gaten te maken in je auto, maar als de hond er tegen ging zitten viel hij om. :shock:

Not strong enough, the dog easily takes it apart. At least he learned to stay in the trunk. :shock:

Als je het in de auto monteert en je doet geen tire-rips om de kruisingen van de dwars stangen heen dan valt het geregeld uit elkaar, de rubberverbindingen zijn niet toereikend om de stangen op zijn plaats te houden. :shock:

Het rek valt vanzelf uit elkaar, de dwarsstukken vallen er af, zelfs als de honden er niet bij geweest zijn. :shock:

Goedkoop is duurkoop helaas :-( Rek valt regelmatig uit elkaar ... :shock:

Niet stevig genoeg voor grote honden :shock:

https://www.agradi.nl/kerbl-hondenrek.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou het bonnetje en de verpakking niet gelijk weggooien :mrgreen: :whistle: :whistle:

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Honden in de UP

Bericht door Autheo » zo 11 dec 2016, 17:31

enie-up schreef:
Sijo schreef:Ok, heb zojuist dat Agradi net besteld. We gaan het meemaken!
Idd :lol:


Kerbl Hondenrek reviews

Formaat paste goed en je hoeft geen gaten te maken in je auto, maar als de hond er tegen ging zitten viel hij om. :shock:

Not strong enough, the dog easily takes it apart. At least he learned to stay in the trunk. :shock:

Als je het in de auto monteert en je doet geen tire-rips om de kruisingen van de dwars stangen heen dan valt het geregeld uit elkaar, de rubberverbindingen zijn niet toereikend om de stangen op zijn plaats te houden. :shock:

Het rek valt vanzelf uit elkaar, de dwarsstukken vallen er af, zelfs als de honden er niet bij geweest zijn. :shock:

Goedkoop is duurkoop helaas :-( Rek valt regelmatig uit elkaar ... :shock:

Niet stevig genoeg voor grote honden :shock:

https://www.agradi.nl/kerbl-hondenrek.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou het bonnetje en de verpakking niet gelijk weggooien :mrgreen: :whistle: :whistle:
Enie-up, jij haalt nu de reviews aan van het rek, terwijl Sijo aangeeft het net te gaan proberen. Zo'n net is misschien niet zo sterk als een rek, maar misschien is het afdoende om de honden achterin te houden. En als het niet werkt, is het financieel nog geen man overboord, lijkt me. Ben benieuwd of het de oplossing is, zou mooi zijn voor Sijo.

Sijo
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 22:31

Re: Honden in de UP

Bericht door Sijo » zo 11 dec 2016, 19:44

Als het een werkbare oplossing is, zal ik een foto plaatsen!
Met een 5-deurs donkerblauwe High Up! BMT met 60pk van augustus 2012. En een donkerblauwe Citroën Xsara Picasso 2.0i 16v automaat op LPG uit 2004. Dit ben ik.

Sijo
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 22:31

Re: Honden in de UP

Bericht door Sijo » do 15 dec 2016, 21:52

Het net is weer op de terugweg. Een net werkt echt niet bij deze honden. We zoeken verder!
Met een 5-deurs donkerblauwe High Up! BMT met 60pk van augustus 2012. En een donkerblauwe Citroën Xsara Picasso 2.0i 16v automaat op LPG uit 2004. Dit ben ik.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Honden in de UP

Bericht door Autheo » do 15 dec 2016, 22:10

Sijo schreef:Het net is weer op de terugweg. Een net werkt echt niet bij deze honden. We zoeken verder!
Hondentraining misschien? ;)

Sijo
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 22:31

Re: Honden in de UP

Bericht door Sijo » za 17 dec 2016, 14:36

Hmmmm, de ene IPO-1 en de andere PH-1.... Ik denk niet nodig
Met een 5-deurs donkerblauwe High Up! BMT met 60pk van augustus 2012. En een donkerblauwe Citroën Xsara Picasso 2.0i 16v automaat op LPG uit 2004. Dit ben ik.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Honden in de UP

Bericht door N!jntje » zo 18 dec 2016, 13:20

Sijo schreef:Hmmmm, de ene IPO-1 en de andere PH-1.... Ik denk niet nodig
Dus ze kunnen wel dit soort cursussen met 80 procent plus behalen, maar niet normaal naast elkaar zitten?

Een Up is nou eenmaal niet de auto bij uitstek voor grote honden. Bij mij ligt hij gewoon rustig bij de voeten van mn medepassagier. Een Reu van 20 + kilo

TamaraT
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 24 mar 2017, 13:05

Re: Honden in de UP

Bericht door TamaraT » vr 24 mar 2017, 13:42

Allereerst mijn excuses, want dit bericht is semi-spam. Ik werk nl. voor een grote hondenrekkenfabrikant. Ik kwam op jullie forum terecht omdat ik wilde weten wat het verschil was tussen de up!, Fox en Lupo (echt formidabel uitgelegd door Jup en HeHo) en kwam daarna dit bericht tegen.

We maken gewoonlijk altijd hondenrekken die achter de achterbank gaan, hebben we ook voor de up!. Nu is de up! echter uitgekozen als eerste auto om een rek voor achter de voorstoelen te ontwikkelen, als testcase om de interesse te onderzoeken. Deze wordt op bestaande bevestigingspunten in de auto gemonteerd en klapt dus niet om zoals een universeel rek, als een overenthousiaste hond er zijn schouder tegenaan zet. Gaat zowel in 3- als 5-deurs passen, als ook in neefjes Mii en Citigo. Het is er nog niet, is in het laatste stadium van de ontwikkeling en ik hoop dat we dit rek met een maand of 3 op voorraad hebben.

Ik gok dat het rek t.z.t. wel met Google te vinden is. Ik vind dit wel genoeg spam eigenlijk, ga ook geen merk noemen. Het is meer omdat ik zelf 2 stuiterende honden in mijn auto heb, dat ik weet hoe prettig het is om een goed stevig rek in de auto te hebben.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Honden in de UP

Bericht door Autheo » za 25 mar 2017, 19:07

TamaraT schreef:Allereerst mijn excuses, want dit bericht is semi-spam. Ik werk nl. voor een grote hondenrekkenfabrikant. Ik kwam op jullie forum terecht omdat ik wilde weten wat het verschil was tussen de up!, Fox en Lupo (echt formidabel uitgelegd door Jup en HeHo) en kwam daarna dit bericht tegen.

We maken gewoonlijk altijd hondenrekken die achter de achterbank gaan, hebben we ook voor de up!. Nu is de up! echter uitgekozen als eerste auto om een rek voor achter de voorstoelen te ontwikkelen, als testcase om de interesse te onderzoeken. Deze wordt op bestaande bevestigingspunten in de auto gemonteerd en klapt dus niet om zoals een universeel rek, als een overenthousiaste hond er zijn schouder tegenaan zet. Gaat zowel in 3- als 5-deurs passen, als ook in neefjes Mii en Citigo. Het is er nog niet, is in het laatste stadium van de ontwikkeling en ik hoop dat we dit rek met een maand of 3 op voorraad hebben.

Ik gok dat het rek t.z.t. wel met Google te vinden is. Ik vind dit wel genoeg spam eigenlijk, ga ook geen merk noemen. Het is meer omdat ik zelf 2 stuiterende honden in mijn auto heb, dat ik weet hoe prettig het is om een goed stevig rek in de auto te hebben.
Wat mij betreft zijn geen excuses nodig hoor, altijd goed om interessante informatie te delen. Zijn er al foto's van het prototype beschikbaar om een beetje beter idee te krijgen?

TamaraT
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 24 mar 2017, 13:05

Re: Honden in de UP

Bericht door TamaraT » ma 27 mar 2017, 13:48

In dat geval, ga ik proberen een foto te plaatsen. Naar wat ik begreep, wordt / is er nog wel iets veranderd aan de manier waarop het bevestigd wordt, maar verder is dit hoe het eruit zal zien (minus de 4 dichte vakjes in het raster, die zijn straks gewoon open).
Bijlagen
VW UP 007 MR.jpg

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Honden in de UP

Bericht door TwitNour » ma 27 mar 2017, 19:34

Ik heb geen hond, maar mocht de schoonmoeder ooit mee willen...:P

Plaats reactie