Wat past er allemaal in de Vagling?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Wat past er allemaal in de Vagling?

Bericht door Autheo » za 15 okt 2016, 21:50

In z'n eigen topic had Travel Wolf foto's geplaatst wat hij allemaal in z'n up! vervoerde. Leek me leuk hier een algemeen topic van te maken, met foto's van wat er allemaal in past.
Travel Wolf schreef:Zoals beloofd even wat foto's. :D

Ze staan ook allemaal op mijn website http://www.fsanders.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
VW Move Up! (gekocht 1 juni 2012)

Afbeelding
Coniferen in de Up! (dit is de enige keer dat ik niet legaal reed met lading, want het nummerbord en verlichting was niet te zien)

Afbeelding
Slechte foto, maar hier zit een vaatwasmachine in de Up! (klep kon dicht)

Afbeelding
Plank van ruim 2 meter gaat mee (bijrijder moet thuis blijven)

Afbeelding
Natuurlijk, mijn kano moet ook mee :o)
Lengtebord aan het eind i.v.m. uitstekende lading.
Voorzijde niet uit laten steken.

Afbeelding
Oh ja, en een kerstboom van 2,5 meter... zelf (met toestemming) omgezaagd in het bos van Staatsbosbeheer...

Afbeelding
Eetkamerstoelen in de Up!
Er passen er 2 tegelijk achterin, met de klep dicht. 4 halen is dus 2x rijden.
Laatst gewijzigd door Autheo op za 15 okt 2016, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Wat past er allemaal in de Vagling?

Bericht door Autheo » za 15 okt 2016, 22:19

Mij lukte het vandaag om vier leren eetkamerstoelen (met armleuningen!) in de Mii te vervoeren. Ik hoefde dus maar 1 keer te rijden. Even met beleid passen en meten en met de rechter voorstoel iets naar voren ging het prima. De achterklep kon ook gewoon dicht. Voor het eerst ook voordeel gehad van m'n dubbele laadvloer, om een vlakke laadruimte te creëren.
4eetkamerstoelenindeMii.jpg
4 eetkamerstoelen passen in de Mii

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Wat past er allemaal in de Vagling?

Bericht door damianw26 » za 29 okt 2016, 14:37

Er past echt veul in de up als je de dubbele bodemplank eruit gooit, en met de banken plat

Off topic: Ik Ben erg benieuwd wat die reflectoren voor nut hebben, gezien er in de lamp zelf ook een reflector zit.
Bijlagen
IMG_8091.JPG
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Wat past er allemaal in de Vagling?

Bericht door Autheo » za 29 okt 2016, 16:37

:text-offtopic:
damianw26 schreef:
Off topic: Ik Ben erg benieuwd wat die reflectoren voor nut hebben, gezien er in de lamp zelf ook een reflector zit.
Ik heb dagelijks met files te maken (helaas). Mijn ervaring is dat het vooral bij filerijden in het donker het effect heeft dat de achterligger iets meer afstand houdt. Doordat de reflector lager zit, valt de lichtbundel van de achterligger er eerder op, waardoor die eerder beseft dat de afstand klein is. Tja, ook het formaat geeft wat meer reflectie, dat helpt ook. Meningen over hoe fraai het is, zullen uiteenlopen. Ik vind het wel wat corresponderen met de driehoek die bij de Mii uit het achterlicht is 'weggehaald' voor de plek van de richtingaanwijzer en achteruitrijlicht. Maar ik heb ze dus niet voor het 'mooie', maar voor het nut in de file.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Wat past er allemaal in de Vagling?

Bericht door damianw26 » za 29 okt 2016, 22:07

Autheo schreef::text-offtopic:
damianw26 schreef:
Off topic: Ik Ben erg benieuwd wat die reflectoren voor nut hebben, gezien er in de lamp zelf ook een reflector zit.
Ik heb dagelijks met files te maken (helaas). Mijn ervaring is dat het vooral bij filerijden in het donker het effect heeft dat de achterligger iets meer afstand houdt. Doordat de reflector lager zit, valt de lichtbundel van de achterligger er eerder op, waardoor die eerder beseft dat de afstand klein is. Tja, ook het formaat geeft wat meer reflectie, dat helpt ook. Meningen over hoe fraai het is, zullen uiteenlopen. Ik vind het wel wat corresponderen met de driehoek die bij de Mii uit het achterlicht is 'weggehaald' voor de plek van de richtingaanwijzer en achteruitrijlicht. Maar ik heb ze dus niet voor het 'mooie', maar voor het nut in de file.
Aah oké duidelijk verhaal
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wat past er allemaal in de Vagling?

Bericht door Tom Westendorp » zo 30 okt 2016, 09:35

Ik dacht echt dat dit een geintje was toen je die foto's voor het eerst plaatste. Waarom niet een paar reflecterende stickers gekocht? Kost niets.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Wat past er allemaal in de Vagling?

Bericht door Autheo » zo 30 okt 2016, 13:19

:text-offtopic:
Petrolhead Tom schreef:Ik dacht echt dat dit een geintje was toen je die foto's voor het eerst plaatste. Waarom niet een paar reflecterende stickers gekocht? Kost niets.
Deze driehoeken waren nog goedkoper dan stickers! En ze doen het veel beter. En blijf het maar gerust als een geintje zien hoor, een nuttig geintje ;)

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Wat past er allemaal in de Vagling?

Bericht door damianw26 » zo 30 okt 2016, 13:41

Autheo schreef::text-offtopic:
Petrolhead Tom schreef:Ik dacht echt dat dit een geintje was toen je die foto's voor het eerst plaatste. Waarom niet een paar reflecterende stickers gekocht? Kost niets.
Deze driehoeken waren nog goedkoper dan stickers! En ze doen het veel beter. En blijf het maar gerust als een geintje zien hoor, een nuttig geintje ;)
Ik heb een paar maanden file gereden, nu gelukkig een jaar niet meer, maar waarom wil je de achterlichter bij kruipsnelheid op afstand houden? Ik deed zelf vaak ook langzaam naar de voorligger uitrollen als het verkeer voor mij iedere keer remt en weer optrekt, kan ik namelijk door blijven rollen zonder steeds vanuit stilstand op te trekken. Als er iemand bij mij bijna klem achterop zat tijdens het optrekken deed ik 'per ongeluk :mrgreen: ' even de pook in de achteruit, heeft denk ik meer effect dan een simpele reflector.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Wat past er allemaal in de Vagling?

Bericht door Autheo » zo 30 okt 2016, 13:56

:text-offtopic:
damianw26 schreef: Ik heb een paar maanden file gereden, nu gelukkig een jaar niet meer, maar waarom wil je de achterlichter bij kruipsnelheid op afstand houden?
Als filerijden alleen kruipsnelheid zou zijn... Regelmatig is het op de snelweg ook variërend van 20-60 km, waarbij het dan ineens helemaal stil kan staan. Juist in die situaties is wat meer afstand wel wenselijk.
damianw26 schreef: Als er iemand bij mij bijna klem achterop zat tijdens het optrekken deed ik 'per ongeluk :mrgreen: ' even de pook in de achteruit, heeft denk ik meer effect dan een simpele reflector.
Tja, mijn ervaring is dat dergelijke geintjes, zoals ook bijvoorbeeld even de remmen aantikken, alleen maar agressie opwekken bij figuren die menen dat de hele weg alleen van hen is, en anderen daar maar voor moeten wijken. Zulke figuren kunnen dan ineens voor nog gevaarlijkere situaties zorgen, dus ik doe maar liever niet mee met die geintjes. :roll:

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Wat past er allemaal in de Vagling?

Bericht door damianw26 » zo 30 okt 2016, 14:12

Daar heb je zeker gelijk, al is mijn ervaring dat men bij een wat hogere snelheid ook beter voorbereid is op een plotselinge stop in de spits, en daardoor meer afstand aanhoud. Zelf afstand houden is nog altijd het belangrijkste om een aanrijding bij een plotselinge stop te voorkomen. Grootste hekel heb ik aan de mensen die steeds van baan wisselen om zo 'sneller' te zijn in de file, dit veroorzaakt alleen idiote situaties en daardoor meer remacties en meer file uiteindelijk. Een lesje filerijden voor mensen met haast lijkt mij wel besteed.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wat past er allemaal in de Vagling?

Bericht door Tom Westendorp » zo 30 okt 2016, 14:20

Hoe heb je die reflectoren gemonteerd dan Theo?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Wat past er allemaal in de Vagling?

Bericht door AlexVDL » zo 30 okt 2016, 14:56

ff on topic...

mijn spullen voor als ik ga repeteren met de band :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Wat past er allemaal in de Vagling?

Bericht door Autheo » zo 30 okt 2016, 17:59

Petrolhead Tom schreef:Hoe heb je die reflectoren gemonteerd dan Theo?
Heel eenvoudig met dubbelzijdig tape, de speciale uitvoering voor op auto's. Op de hoeken een klein stukje, en dan zit het muurvast. En is het er zo nodig ook weer zonder schade af te halen.

Gebruikersavatar
Travel Wolf
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 10:05
Locatie: Zwolle

Re: Wat past er allemaal in de Vagling?

Bericht door Travel Wolf » ma 14 nov 2016, 17:56

Sorry! Mijn webruimte waar de fotos stonden is vervallen, dus de links naar de eerder geplaatste fotos werken niet meer. Ik moet ze even op een andere plek parkeren op internet.
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Wat past er allemaal in de Vagling?

Bericht door Autheo » ma 14 nov 2016, 20:55

Travel Wolf schreef:Sorry! Mijn webruimte waar de fotos stonden is vervallen, dus de links naar de eerder geplaatste fotos werken niet meer. Ik moet ze even op een andere plek parkeren op internet.
Als je wilt kun je ze ook als bijlage uploaden bij een bericht in het topic zelf hier op het forum.

Gebruikersavatar
Travel Wolf
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 10:05
Locatie: Zwolle

Re: Wat past er allemaal in de Vagling?

Bericht door Travel Wolf » wo 16 nov 2016, 10:03

Hier opnieuw de foto's uit eerdere berichten. (omdat ik ze toen op een webspace had staan, werken die links niet allemaal meer. Hier dus voor de toekomst even veilig gesteld door ze IN dit bericht te plaatsen.)
2012-12-08 14.52.44.jpg
Kerstboom op de up
2012-12-08 14.52.44.jpg (48.75 KiB) 5214 keer bekeken
2012-08-08 17.26.43.jpg
Meubelplaten in de up
2012-08-08 17.26.43.jpg (55.67 KiB) 5214 keer bekeken
vw_stoelen.jpg
Eetkamerstoelen in de up
vw_stoelen.jpg (118.46 KiB) 5214 keer bekeken
2012-08-02 12.29.46.jpg
Coniferen in de up
2012-08-02 12.29.46.jpg (83.02 KiB) 5214 keer bekeken
(oeps, nummerbord niet te lezen... is maar klein stukkie rijden) 8-)
2012-08-12 11.19.33.jpg
Onze kano op de up
2012-08-12 11.19.33.jpg (86.05 KiB) 5214 keer bekeken
Bijlagen
vw_no.jpg
Dakkoffer op de up... on tour in Noorwegen...
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wat past er allemaal in de Vagling?

Bericht door Tom Westendorp » wo 16 nov 2016, 22:19

Gaaf!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Travel Wolf
Forum newbie
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 10:05
Locatie: Zwolle

Re: Wat past er allemaal in de Vagling?

Bericht door Travel Wolf » ma 12 dec 2016, 11:58

En de kerst van 2016 komt eraan... :mrgreen: dus ging ik afgelopen zaterdag samen met mijn vriendin en overbuurman 3 kerstbomen uit het bos ophalen... In een bos van Staatsbosbeheer, 50 km rijden.
We nemen mee: zaag, handschoenen, zeil en touw, vriendin en overbuurman.... oh ja, en natuurlijk.... een VW UP!! :D

Zie hieronder de foto's... :dance:
Thuis moest zelfs nog een stukje af van de kerstboom, anders paste hij met zijn piek erop niet in de woonkamer (plafond is 260cm hoog).

Voor een ieder hier: Merry X mas!! :violin: :whistle:
1.jpg
Kerst 2016 1
2.jpg
Kerst 2016 2
3.jpg
Kerst 2016 3
4.jpg
Kerst 2016 4
5.jpg
Kerst 2016 5
6.jpg
Kerst 2016 6
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **

Plaats reactie