Leasen?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Leasen?

Bericht door kgroot.nl » vr 28 okt 2016, 08:47

Je redenatie is niet helemaal correct. Als je de hele looptijd uit zit kost het je meer dan die 2640 euro.
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

EdUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 229
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 19:18

Re: Leasen?

Bericht door EdUp! » vr 28 okt 2016, 09:27

kgroot.nl schreef:Je redenatie is niet helemaal correct. Als je de hele looptijd uit zit kost het je meer dan die 2640 euro.
Natuurlijk kost het dan meer, maar als je het contract beëindigt betaal je omgerekend 110 euro per maand om geen auto voor de deur te hebben staan.

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Leasen?

Bericht door kgroot.nl » vr 28 okt 2016, 11:42

Dat klopt. Maar goed waarom zou je tussentijds willen beëindigen?
Als je een auto na 2 jaar ipv 4 jaar inruilt heb je ook meer afschrijving ;)
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Leasen?

Bericht door lupocor » za 29 okt 2016, 09:34

door omstandigheden zou het natuurlijk zomaar kunnen dat je het niet meer betalen kunt of dat je de auto niet meer nodig hebt (baan kwijt,baan dicht bij huis enz).
dan is het natuurlijk sneu geld wat je op dat moment juist zo goed kunt gebruiken of zelfs nodig hebt.
en natuurlijk is de afschrijving van jouw nieuw gekochte auto minder als je deze 4 jaar hebt (in plaats van 2).
je kunt dus naar mijn idee beter een auto kopen die 3 / 4 jaar oud is dan een nieuwe.
het verhaaltje afschrijving tegenover het lease verhaal (en na 2 jaar contractbreuk) is natuurlijk waar maar dat gaat om een nieuw gekochte auto.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Leasen?

Bericht door Tom Westendorp » zo 30 okt 2016, 09:37

De argumenten die je hierboven aanvoerd komen natuurlijk wel allemaal voor rekening van de persoon die het contract afsluit. Dat is inherent aan een leaseconstructie. Ik snap wel dat de leasemaatschappij daar niet de rekening voor kan oppakken. Wil je meer vrijheid zul je zelf een auto moeten kopen of in een goedkoper model gaan rijden. Autorijden kost gewoon serieus geld of het nou om een up! of een grotere auto gaat. Constructies als lease maken het alleen maar duurder.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie