Inbraak!!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Inbraak!!

Bericht door TwitNour » wo 21 sep 2016, 20:10

Geen idee. Wat ik wel weet is dat een alarm inbouwen door de dealer zo'n €1.000,- kost. Je hoeft het in ieder geval niet te doen voor de verlaging van je verzekeringspremie want dat weegt gewoon niet op.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Inbraak!!

Bericht door TwitNour » wo 21 sep 2016, 20:10

Caddykaatje schreef:Volgens mij geeft dat lampje ook aan dat er een startblokkering opzit.
Klopt, echter is dit standaard in moderne auto's.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Inbraak!!

Bericht door damianw26 » wo 21 sep 2016, 22:01

Ron, zou je een foto van de volledige deur kunnen maken want dan is het duidelijk waar het schroefje ontbreekt. Trouwens is de straatverlichting hier in de straat al 2 dagen uit, daardoor is het nu aarde donker. Ik hoop niet dat het dievengilde dit heeft gedaan om de golf van de buren of de up jatten. Zal wel niet maar je weet t nooit....
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Inbraak!!

Bericht door Ron UP » wo 21 sep 2016, 22:13

Damian, is tamelijk eenvoudig. Ter hoogte van je cilinderslot zit er aan de zijkant van je deur een zwart kunststof kapje. Kun je er zo afhalen. Daarachter zit die bout
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Inbraak!!

Bericht door damianw26 » wo 21 sep 2016, 22:22

Ron UP schreef:Damian, is tamelijk eenvoudig. Ter hoogte van je cilinderslot zit er aan de zijkant van je deur een zwart kunststof kapje. Kun je er zo afhalen. Daarachter zit die bout
Oké thanks dan ga ik nog even kijken, zekere voor t onzekere :?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Inbraak!!

Bericht door JoVe » do 22 sep 2016, 10:24

Wie reageert er nu tegenwoordig op een alarm.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Inbraak!!

Bericht door damianw26 » do 22 sep 2016, 10:36

JoVe schreef:Wie reageert er nu tegenwoordig op een alarm.
Mijn slaapkamer is boven de garage met daaraan de oprit, dat hoor ik dan wel ;)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Inbraak!!

Bericht door Ron UP » do 22 sep 2016, 10:47

Up staat 3 meter van onze voordeur af. Niks niemand wat gezien of gehoord..
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Inbraak!!

Bericht door Caddykaatje » do 22 sep 2016, 11:03

Ik heb een gecertificeerd alarm in laten bouwen in onze up. Dit is meer voor ons eigen. Voor de verzekering hoef je het niet te doen. Had ze gebeld of ze iets met de premie konden doen omdat er een alarm met certificaat ingebouwd is. Hun antwoord "Bij diefstal van het voertuig hoeft u uw eigenrisico van € 150,00 niet te betalen". Dit weegt niet op tegen de kosten van het alarm.
Volkswagen UP GTI

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Inbraak!!

Bericht door TwitNour » do 22 sep 2016, 12:18

Caddykaatje schreef:Ik heb een gecertificeerd alarm in laten bouwen in onze up. Dit is meer voor ons eigen. Voor de verzekering hoef je het niet te doen. Had ze gebeld of ze iets met de premie konden doen omdat er een alarm met certificaat ingebouwd is. Hun antwoord "Bij diefstal van het voertuig hoeft u uw eigenrisico van € 150,00 niet te betalen". Dit weegt niet op tegen de kosten van het alarm.
Mag ik vragen wat het gekost heeft? En waar? Klasse?

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Inbraak!!

Bericht door Caddykaatje » do 22 sep 2016, 14:28

Het betreft een klasse 3 alarm met extra handzender. Dit is via een kennis van mij ingebouwd dus prijs is niet te zeggen. Kijk je op het internet dan zie je bijvoorbeeld bij Fleetaccess dat eenDefa DVS90 alarm 659,00 euro kost. Ik zou persoonlijk wel voor een Defa gaan.
Volkswagen UP GTI

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Inbraak!!

Bericht door Tom Westendorp » wo 28 sep 2016, 11:56

Bizar eigenlijk, vooral ook omdat het zo kinderlijk eenvoudig is een up! te stelen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Inbraak!!

Bericht door Ron UP » ma 03 okt 2016, 22:04

Inmiddels de Up weer terug, echter met een blank raam ipv donker :(

Wel nu mn stuurslot incl alarm er in en een bewakingscamera geplaatst
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Inbraak!!

Bericht door arnout84 » di 04 okt 2016, 05:56

Ron UP schreef:Inmiddels de Up weer terug, echter met een blank raam ipv donker :(

Wel nu mn stuurslot incl alarm er in en een bewakingscamera geplaatst
Via het kenteken kunnen ze toch zien dat je privacy glass achter hebt?

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Inbraak!!

Bericht door Ron UP » di 18 okt 2016, 14:02

Ok.
Inmiddels nu precies 4(!!) weken verder. Gezeik gehad met het raam. Was verkeerde kleur. Nu dus de donkere erin, einnnndelijk!
Navi word niet vergoed omdat hij dus niet vastgemonteerd zit aan de auto zelf...nu via inboedelverz proberen.

Het slot...was nu ook eindelijk binnen. Het geforceerde slot, althans, dat dachten we, bleek dus een compleet ander slot te zijn!!!
Die klojoos hebben gewoon mijn slot eruit gehaald en een slot van zichzelf erin gezet. Je kon zien dat die een slot was van een Up zonder CV want die pennetjes aan de binnenkant waren redelijk versleten.
Bij een Up met CV zijn deze nagenoeg onbeschadigd omdat je altijd met je afstandsbediening je auto openmaakt.

Die schoften hebben dus echt alle tijd genomen om t slot te verwisselen om eerdaags de Up mee te nemen.

Dus mijn vermoedens waren wel juist, toen ik dat boutje op de grond vond!!!

Stelletje klootzakken zijn het
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Inbraak!!

Bericht door damianw26 » di 18 okt 2016, 14:44

Ron UP schreef:Ok.
Inmiddels nu precies 4(!!) weken verder. Gezeik gehad met het raam. Was verkeerde kleur. Nu dus de donkere erin, einnnndelijk!
Navi word niet vergoed omdat hij dus niet vastgemonteerd zit aan de auto zelf...nu via inboedelverz proberen.

Het slot...was nu ook eindelijk binnen. Het geforceerde slot, althans, dat dachten we, bleek dus een compleet ander slot te zijn!!!
Die klojoos hebben gewoon mijn slot eruit gehaald en een slot van zichzelf erin gezet. Je kon zien dat die een slot was van een Up zonder CV want die pennetjes aan de binnenkant waren redelijk versleten.
Bij een Up met CV zijn deze nagenoeg onbeschadigd omdat je altijd met je afstandsbediening je auto openmaakt.

Die schoften hebben dus echt alle tijd genomen om t slot te verwisselen om eerdaags de Up mee te nemen.

Dus mijn vermoedens waren wel juist, toen ik dat boutje op de grond vond!!!

Stelletje klootzakken zijn het
Wat verschrikkelijk, en als je die schroef niet had gevonden was de up nog weg geweest ook, zonder inbraakschade. Dit zet je toch wel aan het denken, over hoe het in godsnaam mogelijk is dat zon beetje alle VAG modellen zo makkelijk te jatten zijn en er niets mee gedaan wordt door VAG :? .
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Inbraak!!

Bericht door Autheo » di 18 okt 2016, 19:42

damianw26 schreef: Dit zet je toch wel aan het denken, over hoe het in godsnaam mogelijk is dat zon beetje alle VAG modellen zo makkelijk te jatten zijn en er niets mee gedaan wordt door VAG :? .
Vraag me af of je dit VAG zo kunt verwijten, voor het inbrekersgilde zal het niet moeilijk zijn om ook andere auto's te jatten. Wat voor het boeventuig geldt, is dat ze auto's jatten die heel veel op de markt zijn, en erg gewild. Tja, dan valt VAG inderdaad in de prijzen. Als je de statistieken bekijkt, zie je dat verhoudingsgewijs (dus helemaal los van de aantallen) van de Vagling de up! het meest gewild is bij het boevengilde (1 op 1227 up!s), gevolgd door de Mii ( 1 op 1233 Mii's). Van de Citigo is mij geen cijfer bekend, alleen voor het hele merk Skoda is het 1 op 7392 Skoda's (voor alle modelllen van de merken VW en Seat is dat respectievelijk 1 op 666 VW's en 1 op 992 Seats). Dat de boeven veel meer VW's jatten, en in verhouding nauwelijks Skoda's, is m.i. niet de schuld van VAG, maar komt gewoon doordat het voor dieven veel interessanter is.

Plaats reactie