airbag lampje blijft aan

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

airbag lampje blijft aan

Bericht door Marantz » za 10 sep 2016, 18:32

Hallo, dit is al eens eerder gemeld door een UP gebruiker waar ik mij bij aansluit.
Ik heb het zelfde probleem, het oranje (gelukkig niet rood ;) ) airbag lampje in het display brand zeer regelmatig.
Soms rijd ik 3-4 dagen rond en brand er niets, dan gaat het weer aan om maanden niet uit te gaan.
Heel af en toe flikkert het airbag UIT lampje ook wel eens, maar minder vaak.

Wat ik zou willen doen is de airbag schakelaar eruit halen en de betreffende AAN draden door verbinden, mocht dit mogelijk zijn.
Maar hoe pak ik dit aan ?
Hoe krijg ik van buitenaf de schakelaar eruit, en zitten er gewoon 2 draden in die bij verzetten van AAN naar UIT gewoon onderbroken worden ?

Ik vind het gestoord om 100-150 euro te betalen voor een schakelaar die ik NOOIT gebruik, en nooit gebruikt heb !
Dus als ik dit zelf zou kunnen oplossen, graag................ :D

Vast bedankt voor het mee denken !

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: airbag lampje blijft aan

Bericht door Marantz » zo 11 sep 2016, 14:29

Had mijn reserve sleutel in de schakelaar gezet, en met de contactsleutel het boeltje aan gedaan, toen de wind de deur dicht blies, en plop, daar lag de schakelaar op straat.
Alleen de schakelaar, het printplaatje is in het dashboard achter gebleven en niet terug te vinden (van buiten af).
Ga morgen naar VW, die hoeven wat mij betreft die schakelaar niet terug te zetten want de passagier airbag staat AAN nu, en hoeft nooit meer uit.
Dus hoop dat ze de boel kunnen resetten zodat dat irritante airbag lampje in het display uit gezet kan worden.

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: airbag lampje blijft aan

Bericht door Marantz » ma 12 sep 2016, 15:55

F#ck, 123,00 euro ( :evil: ), even resetten en een nieuwe schakelaar die ik nooooooooit gebruikt had !!
En de nieuwe schakelaar moest want die maakt deel uit van het veiligheid systeem.
Wel 2 jaar garantie op die waardeloze schakelaar, hoop dat deze die er nu na 4 jaar in zit beter van constructie is.
Toch onbegrijpelijk dat zoiets gewoon stopt met werken terwijl het nooit gebruikt is.........

Plaats reactie