piepjes parkeersensoren

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

piepjes parkeersensoren

Bericht door oubaasje » vr 01 jun 2012, 14:39

hoi uppers!
heb er nu 400 km opzitten met m'n rode high-up gevaarte. Ik ben in alle opzichten tevreden: de wendbaarheid, de directe besturing, de goede zit van de stoelen, de binnenruimte, het uitzicht naar achteren via de spiegels en de achterruit (behalve misschien een begrenzing door de kleine zijruitjes), het vermogen (60 pk, maar op de buitenweg ook meer dan voldoende, althans voor mij max 135-140 km/hr - waarschuwing: let op!) en zo kan ik doorgaan.
Geen negatieve punten.
Behalve 1 ding: het zwakke geluid van de piepjes van de parkeersensoren als je in de achteruit staat.
Mbv de boordcomputer (maps & more) al in de hoogste stand (3) gezet maar ik vind het nog vrij zwak. In het instructieboekje staat dat de VW partner dat kan aanpassen.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? A.s dinsdag ga ik even bij de garage langs. Zal de resultaten rapporteren
Ad

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: piepjes parkeersensoren

Bericht door Witte Reus » vr 01 jun 2012, 14:44

Ik vind ze niet opvallend zacht. Eigenlijk gewoon goed.

Nou ja, kan de dealer het niet oplossen dan misschien Schoonenberg wel :lol:

Sorry, grapje :oops:
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: piepjes parkeersensoren

Bericht door up! » vr 01 jun 2012, 14:57

Ik vind ze ook aardig goed hoorbaar. Geen klachten.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

TOP UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 190
Lid geworden op: do 29 mar 2012, 19:21

Re: piepjes parkeersensoren

Bericht door TOP UP! » vr 01 jun 2012, 15:44

Die piepjes hoor ik in mijn Up! zeer duidelijk. Vreemd dat ze in jou Up! zacht klinken.... misschien toch iets niet goed met de elektronica ?

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: piepjes parkeersensoren

Bericht door oubaasje » vr 01 jun 2012, 15:52

dacht ook eerst dat het aan mijn oren zou liggen - die werken inderdaad niet meer optimaal - maar ook mijn dochter, met een zeer scherp gehoor, vond het vrij zacht.
Ik wacht maar even af of de dealer het nog iets kan oppeppen.

Gebruikersavatar
RoyVisser
Vagling liefhebber
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 18:18

Re: piepjes parkeersensoren

Bericht door RoyVisser » vr 01 jun 2012, 16:29

Hmm, als je de auto in zijn achteruit zet, en dan de volumeknop omhoog draait? Zo gaat de navigatie stem van de maps en more ook harder (wanneer hij of zij wat zegt), heel misschien dat dat op die manier ook aan elkaar gelinkt is. Ik heb nog geen een moment gedacht wat is het zacht eerlijk gezegt :)
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: piepjes parkeersensoren

Bericht door Paulus » vr 01 jun 2012, 18:03

oubaasje schreef:hoi uppers!
heb er nu 400 km opzitten met m'n rode high-up gevaarte. Ik ben in alle opzichten tevreden: de wendbaarheid, de directe besturing, de goede zit van de stoelen, de binnenruimte, het uitzicht naar achteren via de spiegels en de achterruit (behalve misschien een begrenzing door de kleine zijruitjes), het vermogen (60 pk, maar op de buitenweg ook meer dan voldoende, althans voor mij max 135-140 km/hr - waarschuwing: let op!) en zo kan ik doorgaan.
Geen negatieve punten.
Behalve 1 ding: het zwakke geluid van de piepjes van de parkeersensoren als je in de achteruit staat.
Mbv de boordcomputer (maps & more) al in de hoogste stand (3) gezet maar ik vind het nog vrij zwak. In het instructieboekje staat dat de VW partner dat kan aanpassen.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? A.s dinsdag ga ik even bij de garage langs. Zal de resultaten rapporteren
Ad
Als je het op stand 3 hebt staan, dat er dus geen radio geluid meer aanwezig is, en je vindt het nog vrij zacht, dan is het wel apart. Ik heb ze op stand 2 staan, dat de muziek zachter gaat, en dan is het prima 'luid' aanwezig. Het speakertje zit volgens mij achterin ergens, althans zo klinkt het. Wellicht dat er iets 'overheen' zit ofzo?!? De dealer kan software matig veel aanpassen, dus wellicht dit ook. Ik ben benieuwd!

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: piepjes parkeersensoren

Bericht door oubaasje » di 05 jun 2012, 12:25

het probleem is opgelost. Vanmorgen naar de dealer geweest. Links onder het dashbord (naast het ontkoppelingspedaal) achter de zekeringenhouder zit een contactdoos: de diagnoseaansluiting. Daarop werd een Bluetooth zendertje aangesloten en op een karretje met computer kon, na intikken van de autogegevens, de diagnose gesteld worden en het geluidsniveau softwarematig verhoogd worden. Werkt nu prima. Goed hoorbaar. Geluid komt inderdaad (o.a. ?) uit de bagageruimte.
Een goede service van de dealer

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: piepjes parkeersensoren

Bericht door Ron UP » di 05 jun 2012, 20:03

Mooi dat t opgelost is Ad !!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Plaats reactie