Diefstalcijfers: Keep up!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Diefstalcijfers: Keep up!

Bericht door Autheo » ma 25 jan 2016, 20:04

Vandaag zijn de diefstalcijfers van auto's geplubliceerd.

Blijkt dat de up! op de 10e plaats staat van alle gestolen auto's, met 120 gestolen up!'s in 2015. De diefstalkans is daarmee 1 op de 448 up!'s

Even gezocht hoe dat zou zitten voor de Mii en de Citigo.

Van de Mii zijn er 12 gestolen in 2015. De diefstalkans is daarmee 1 op de 982 Mii's. Vergeleken met de up! heb je dan ruim de helft minder kans op diefstal.

Met de Citigo zit je wat diefstal betreft waarschijnlijk het veiligst. De aantallen van de Skoda's zijn te klein om voor het model te publiceren. Van alle Skoda's bij elkaar was in 2015 de diefstalkans 1 op de 2035. Als dat evenredig over de modellen verdeeld is, heb je met de Citigo nog minder dan een kwart kans op diefstal vergeleken met de up! ....

Grofweg gezegd: Van de 7 gestolen Vaglings zijn er 4 up!'s, 2 Mii's en 1 Citigo.

Tja, als je wilt zou je deze cijfers kunnen meewegen als je voor de keuze staat welk model van de Vagling je zou aanschaffen. Maar je zou ook een goede all-risk verzekering kunnen afsluiten. Als je die met drie jaar nieuwwaardegarantie kiest, hoeven die diefstalcijfers je geen parten te spelen. ;)

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Diefstalcijfers: Keep up!

Bericht door damianw26 » ma 25 jan 2016, 20:46

Heel apart, zo zie je maar dat de dieven enkel naar het merk kijken..... Gelukkig ben ik bij de FBTO all-risk verzekerd met uitkering van de nieuwwaarde tot het 3e jaar :whistle:.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Diefstalcijfers: Keep up!

Bericht door damianw26 » ma 25 jan 2016, 20:48

Hebben jullie trouwens iets van diefstal preventie? Ik heb enkel het chassisnummer in de voorruit bedekt met een zwart kaartje, verder overweeg ik slotbouten te kopen voor de black triangle velgen. De navigatie leg ik uiteraard binnen neer :lol:
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Diefstalcijfers: Keep up!

Bericht door Autheo » ma 25 jan 2016, 21:59

damianw26 schreef:Hebben jullie trouwens iets van diefstal preventie? Ik heb enkel het chassisnummer in de voorruit bedekt met een zwart kaartje, verder overweeg ik slotbouten te kopen voor de black triangle velgen. De navigatie leg ik uiteraard binnen neer :lol:
Vergeet dan niet ook je dashboardkastje even open te zetten, en het afdekplaatje van de M&M er in te klikken. ;)

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Diefstalcijfers: Keep up!

Bericht door TwitNour » ma 25 jan 2016, 23:34

damianw26 schreef:Hebben jullie trouwens iets van diefstal preventie? Ik heb enkel het chassisnummer in de voorruit bedekt met een zwart kaartje, verder overweeg ik slotbouten te kopen voor de black triangle velgen. De navigatie leg ik uiteraard binnen neer :lol:
Slotbouten altijd doen! Ze jatten je velgen echt. Tijdje geleden stond er een foto van een up op bakstenen zonder wielen. Geen gezicht. Kost je 50 euro bij de dealer en ze zetten ze er gelijk voor je op.

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Diefstalcijfers: Keep up!

Bericht door jaappie » di 26 jan 2016, 07:38

TwitNour schreef:
damianw26 schreef:Hebben jullie trouwens iets van diefstal preventie? Ik heb enkel het chassisnummer in de voorruit bedekt met een zwart kaartje, verder overweeg ik slotbouten te kopen voor de black triangle velgen. De navigatie leg ik uiteraard binnen neer :lol:
Slotbouten altijd doen! Ze jatten je velgen echt. Tijdje geleden stond er een foto van een up op bakstenen zonder wielen. Geen gezicht. Kost je 50 euro bij de dealer en ze zetten ze er gelijk voor je op.
Zou persoonlijk het setje van de citigo kopen, is hetzelfde alleen kost deze €30 ipv €50 bij volkswagen :mrgreen:

Gebruikersavatar
BottomsUp!
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 10:59
Locatie: Leiden

Re: Diefstalcijfers: Keep up!

Bericht door BottomsUp! » di 26 jan 2016, 08:21

damianw26 schreef:Hebben jullie trouwens iets van diefstal preventie? Ik heb enkel het chassisnummer in de voorruit bedekt met een zwart kaartje, verder overweeg ik slotbouten te kopen voor de black triangle velgen. De navigatie leg ik uiteraard binnen neer :lol:
Waarom zou je het chassisnummer afdekken?
Ducati Diavel Dark Stealth, Volkswagen Up! High Up!

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Diefstalcijfers: Keep up!

Bericht door damianw26 » di 26 jan 2016, 09:41

BottomsUp! schreef:
damianw26 schreef:Hebben jullie trouwens iets van diefstal preventie? Ik heb enkel het chassisnummer in de voorruit bedekt met een zwart kaartje, verder overweeg ik slotbouten te kopen voor de black triangle velgen. De navigatie leg ik uiteraard binnen neer :lol:
Waarom zou je het chassisnummer afdekken?
Het zal wel meer een fabel dan een feit zijn, maar ik heb op verschillende fora (ook hier is er een topic over) gelezen dat ze met je chassisnummer illegaal een sleutel kunnen maken/bestellen(schijnt zeker bij de vag groep makkelijk te zijn aldus verschillende lui), ook kunnen ze hem gebruiken bij het hacken van de achterklep (zal wel alleen bij duurdere vw modellen zijn).
Bovendien is het een kleine moeite om er wat voor te zetten, mochten de ongure types er toch iets mee kunnen doen
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Diefstalcijfers: Keep up!

Bericht door damianw26 » di 26 jan 2016, 09:43

Bedankt voor de 30 euro slotbouten tip! Typisch vw dat eenzelfde product meteen 20 euro duurder is :lol:
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

LevelUp
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 03 jun 2015, 11:58

Re: Diefstalcijfers: Keep up!

Bericht door LevelUp » za 30 jan 2016, 16:29

GPS trackertje er ingelegd van Conrad:
https://www.conrad.nl/nl/renkforce-gx-1 ... ggest=true" onclick="window.open(this.href);return false;

De batterij laad ik altijd 1x per maand op, zou in theorie een maand of 3 mee gaan op een lading. MicroSIM er in en de auto is altijd te volgen.

Ik lig er sowieso niet wakker van, ik betaal 4 tientjes per maand voor mijn allrisk.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Diefstalcijfers: Keep up!

Bericht door Ron UP » do 04 feb 2016, 19:26

Vanmorgen op klaarlichte dag is er bij ons in de straat(erg rustig nette buurt) een zwarte HighUp gestolen met kenteken 3kxr96.
Even later in Obdam een witte Up gejat met kenteken 7tjp48
Doen ze t op bestelling ofzo??!!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Diefstalcijfers: Keep up!

Bericht door TwitNour » do 04 feb 2016, 19:41

Mij is verteld dat het allemaal inderdaad op bestelling is. Klant wil bepaalde auto, dieven stelen de betreffende auto. Cashen maar... Jammer dat het ze nog lukt ook op deze manier. Kunnen we geen groupbuy doen voor beveiliging met alarm?

DylanvD
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: di 21 jul 2015, 20:24

Re: Diefstalcijfers: Keep up!

Bericht door DylanvD » do 04 feb 2016, 19:45

Dat is jammer genoeg ook gewoon uit te schakelen met de bepaalde aparatuur.
Dan moet je een aparte alarm hebben wat niet aan de auto geschakeld is.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Diefstalcijfers: Keep up!

Bericht door damianw26 » vr 05 feb 2016, 15:14

Tja de up staat op plek 10 van de top 20 meest gestolen auto's en is simpelweg makkelijk te jatten... Ik voel wel steeds meer wat voor een gps tracker.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Rick
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 21 mar 2016, 19:44

Re: Diefstalcijfers: Keep up!

Bericht door Rick » vr 25 mar 2016, 11:15

Slotbouten is altijd een goed idee als je lichtmetaal hebt.
Dat was ook de eerste dingen die ik heb aangeschaft.
Bij mij in de straat hebben ze laatst zelfs stalen winterwielen van een up afgehaald.

Ook heb ik een klasse 3 alarm met ECU aanpassing laten monteren.
Kost een beetje maar ik slaap wel wat beter snachts.

DylanvD
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: di 21 jul 2015, 20:24

Re: Diefstalcijfers: Keep up!

Bericht door DylanvD » vr 25 mar 2016, 12:46

Een alarm maakt tegenwoordig niet meer uit, alleen als ze t raampje intikken.
Bij ons tijd geleden ook ingebroken en airbag gestolen, toen dacht ik ook aan een alarm maar die zijn tegenwoordig ook gewoon uit te schakelen.(kreeg ik te horen van de schadehersteller/garage)

vwuppieTimmie
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 18:31

Re: Diefstalcijfers: Keep up!

Bericht door vwuppieTimmie » za 02 apr 2016, 18:07

Meeste worden gestolen via de OBD. ga die eerst maar eens uitschakelen. over het algemeen pos 16, schakelaartje ertussen. (laat de dealer dit welweten met onderhoud) Tevens zijn de meeste VW's zonder schade open te maken. Ga hier niet vertellen hoe... Maaar is een eitje...

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Diefstalcijfers: Keep up!

Bericht door N!jntje » zo 03 apr 2016, 20:45

vwuppieTimmie schreef:Meeste worden gestolen via de OBD. ga die eerst maar eens uitschakelen. over het algemeen pos 16, schakelaartje ertussen. (laat de dealer dit welweten met onderhoud) Tevens zijn de meeste VW's zonder schade open te maken. Ga hier niet vertellen hoe... Maaar is een eitje...
Ik ben nog altijd blij met mijn OBD lock :)

Gebruikersavatar
Up2Go
Donateur member
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 01 apr 2016, 10:03
Locatie: Noorden des lands

Re: Diefstalcijfers: Keep up!

Bericht door Up2Go » ma 04 apr 2016, 07:48

N!jntje schreef:Ik ben nog altijd blij met mijn OBD lock :)
Is daar ook een "how to" van? Het lijkt mij ook wel zinvol om dit uit te voeren.
Eenvoud, is beter dan 2 fout!

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Diefstalcijfers: Keep up!

Bericht door Autheo » ma 04 apr 2016, 12:45

Over een OBD-lock zijn de meningen niet helemaal onverdeeld. Er zijn ook andere foefjes, zoals op het Golf GTI forum besproken zijn:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =12&t=7126

Plaats reactie