Inhouden bij wegrijden

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Moontje
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 17 mei 2012, 18:12
Locatie: Amsterdam

Inhouden bij wegrijden

Bericht door Moontje » vr 18 mei 2012, 19:31

Het lijkt of mijn up! bij het wegrijden in z'n 1 een beetje inhoudt. Hebben anderen hier ook 'last' van?

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Inhouden bij wegrijden

Bericht door Paulus » vr 18 mei 2012, 20:31

Moontje schreef:Het lijkt of mijn up! bij het wegrijden in z'n 1 een beetje inhoudt. Hebben anderen hier ook 'last' van?
Heb je dit alleen de eerste meters bij een koude start? Zo ja, hebben meer auto's last van. Combi van automatische choke en de juiste brandstof/ luchttoevoer afstelling. Bij mijn vorige auto was dit duidelijk aanwezig in de winter. Na 25 meter was het alweer weg?!?

Wil niet zeggen dat het 'normaal' is, maar het is herkenbaar. In de gaten houden, als het heel erg is/ wordt, dan is er meer aan de hand (kan vanalles zijn; bobine, bougie(s), automatische choke, sensor(en) ).

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Inhouden bij wegrijden

Bericht door Witte Reus » vr 18 mei 2012, 23:14

En is het echt inhouden of is t het "motor-karakter". Ik vond aan t begin ook dat de motor wat traag reageerde bij wegrijden of in ieder geval anders dan ik was gewend bij mn vorige auto en dat voelt idd alsof ie wat inhoudt. Kwestie van wennen, iets meer gas geven bij t wegrijden.
Denk dat t te maken heeft met het grote vliegwiel dat VW monteert in plaats van balans-assen. Is toch meer massa dat in beweging moet worden gebracht en dat geeft een soort vertraging bij t wegrijden vanuit stilstand. Nu ik er aan ben gewend het ik er geen last meer van (voor zover je van "last hebben" kon spreken).
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Inhouden bij wegrijden

Bericht door Up&Go » vr 18 mei 2012, 23:45

Had ik de eerste kilometers ook, kwestie van iets meer gas geven en dan lekker over naar z'n twee.

Moontje
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: do 17 mei 2012, 18:12
Locatie: Amsterdam

Re: Inhouden bij wegrijden

Bericht door Moontje » za 19 mei 2012, 09:33

Dank voor jullie reacties. Het is dus geen onbekend fenomeen! Het zal inderdaad een kwestie van wennen zijn. Mijn eerdere auto's reageerden pittiger bij het wegrijden. Dus gewoon meer gas geven en wie weet is het nieuwigheid (staat nog geen 300 km op de teller). Thanks!

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Inhouden bij wegrijden

Bericht door Up&Go » za 19 mei 2012, 09:36

Precies, gewoon een paar toertjes laten maken en je trekt de strepen in het asfalt :D

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Inhouden bij wegrijden

Bericht door dubbel-UP! » za 19 mei 2012, 14:36

Up&Go schreef:Precies, gewoon een paar toertjes laten maken en je trekt de strepen in het asfalt :D

Bij vers asfalt ......:lol: :lol: :lol: :lol:
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Plaats reactie